Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Turbomotorji za manj užitka

Arhiv
Avtomobili izgubljajo karakter
 
Turbomotorji za manj užitka
Turbomotorji za manj užitka
Piše:
Anže Jereb
90207705134525888.jpg
22. 2. 2013 ob 10:18

Naslov je provokativen z namenom. Turbomotorji so pač 'in', ker, priznam, imajo številne prednosti. A zgolj iz vidika športnega užitka, no, tega pa ne ponujajo v tolikšni meri kot atmosferski stroji.

 

 

Pred dobrim desetletjem sem vozil hondo civic VTi. Skozi današnje oči staro škatlo obupne varnosti in čeprav dobrih voznih lastnosti, slabega in premalo neposrednega krmilnega mehanizma. A obenem skozi današnje oči škatlo z vrhunskim motorjem, ki je ob priganjanju proti številki 8000 kar kričal od zadovoljstva. Jaz pa tudi. Je bilo potrebno precej delati, da se je avtomobil konkretno premaknil, a se je splačalo. Pospešek do stotice v osmih sekundah se ob današnjih športnikih zdi dolg en teden, a pred dvajsetimi leti, ko so prvi VTI-ji prileteli ven, to sploh ni bilo od muh.

In potem se preselim v današnje čase. Danes se nikomur pač ne ljubi voziti avtomobilov, ki pri nizkih vrtljajih nikamor ne gredo, pri visokih se sicer suvereno premikajo, a so takrat glasni in posledično manj prijazni do uporabnika. Za vsakdanjo uporabo so turbomotorji boljši, o tem ni dvoma. Avtomobil s takšnim motorjem ob lepi vožnji porabi manj, že pri vsega 2000 vrtljajih v minuti iz semaforja konkretno potegne, pri čemer se motor sploh ne dere. Saj pravim, za vsakdanjo uporabo so boljši.

A pojdite s takšnim strojem na dirkališče in opazili boste veliko spremembo. Razen seveda, če niste eden tistih 'frikov', ki se naslajajo ob pritiskanju telesa ob sedež, za ostalo pa jim ni mar. Tam se ne boste počutili kot eno z vozilom, pri pospeševanju vas bo motil 'torquesteer', torej preveč navora na kolesih, zaradi česar volan trga iz rok. Recite karkoli, ampak še danes niso iznašli turbo-avtomobila s sprednjim podonom, kjer pri močnem pospeševanju volana vsaj malo ne bi trgalo iz rok. Za primer vam dam dva avtomobila, clia RS in fabio RS. Prvi je na cesti trd in glasen, drugi udobnejši in brez priganjanja hitrejši. Pa pojdite z njima na stezo in se vam bodo stvari obrnile na glavo. Clio je bil namreč eden tistih zadnjih pravih dirkalnikov, ki so navduševali z bliskovito odzivnostjo stopalke za plin, neverjetno natančnim krmilnim mehanizmom in z zvokom motorja, ki je ob vrtenju dvigal kocine. Tudi tiste, ki jih nimate več.

In zato mi je žal, da bo novi clio RS pod pokrovom skrival turbomotor. Za vsakdan bo verjetno res prijetnejši, a bo vsekakor izgubil tisti šarm predhodnika. In šarm mojega nekdanjega civica VTi pa trenutnega civica type-R, ki bo v novi generaciji tudi turbo. In se zato ne bo več vrtel do osem in več tisoč vrtljajev, kar je bil skoraj zaščitni znak znamke.

Da moja sentimentalnost ob atmosferskih motorjih 'pije vodo', kot se reče, vam navajam še en primer sodobnega avtomobila z atmosferskim motorjem. Pa četudi z zadnjim pogonom. Toyoto GT86. Vsega dvesto konjičev in pospešek do stotice v času, ob katerem se megane RS ali focus ST le nasmehneta, a s karakterjem, ki ga noben od omenjenih nikoli ne bo uspel doseči, pa sta lahko še tako perfektna. In zato je to avtomobil, ki se ga letos veselim najbolj. Kot tudi še vedno pravim, da bi imel clia RS raje od megana RS. Pa čeprav je počasnejši in bolj naporen. Ima pa več karakterja in je enostavno zakon.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
igor pravi:
končno en ki razume. točno tako. dirkališča itak nimamo? pa sploh ne razumem zakaj ne? pa bi zaprli neko gorsko cesto, uporabili elektro vozila, recimo na netiu sme videl reklamo za en super hiter go kart električen taki rdeč ki ima motor iz viličarja in se neke dele tudi. kva je problem. so tihi, ne onesnazujejo. ne ovirajo prometa, vseje lepo fino kul. ampa kne in ne. politiki ze vejo. hahahahahha kak oostat na svojih stolčkih in za nič delat prejemat veliko plačo.
(pred 4 leti )
Ni slike
freetree pravi:
računi kdaj ti atmosferc začne vlečt... u prvi ga tak ne moreš gnat. ko pa v drugo prešaltaš pa rabiš nekje 5000 obratov da začne kam it. to je pa že okol 90km/h... turbota pa pri 2000 obratih stistneš pa greee. se pravi pri 50km/h -odličen za prehitevanje. za dirkališče pa tak al tak ni dnarja.
(pred 4 leti )
Ni slike
igor pravi:
ANŽE! pogrešaš mladost ne! opažam da zelo. Napredek ti ne diši. ja kva čmo takle mamo! pustiva dirkališče, ki ga v slo sploh nimamo in se spravima raje na realna tla. niti za dirkanje po dirkališču nimamo denarja, gume,benz, zavaorvanja ni, časa itak ne, mogoče go kart. če odmislima izgled novega cliota in gnil motor 1.6 in seveda plastik fantastik notranjost je sam po sebi vozilo prihodnosti. pa če ti paše ali ne. ročni menjlanik je preprosto povedano drek. že samo premikanje roke naprej in nazaj in neko mehansko početje v kabini je čudno. kdo pa bo vozil in se koncentriral na promet?? in gsm aparat, klimo, radio. cigarete, sopotnico, otroke mogoče?? anže opažam da te je malo povozil čas!! pri 190 km/h ne moreš naredit popolnoma nič, kaj šele neki šaltat pa kuplongo prtiskat. ha ha ha čao
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
1. oddaja Volan, 25.02.2017
Oddaja Volan
1. oddaja Volan, 25.02.2017
Objavil Volan, 25. 2. 2018 ob 19:00
Ameriške mišice
Rolex 24 Daytona
Ameriške mišice
Objavil Anže Jereb, 25. 2. 2018 ob 19:00
Največji oglas na svetu
Ford
Največji oglas na svetu
Objavil , 25. 2. 2018 ob 8:00
Največji oglas na svetu
Ford
Največji oglas na svetu
Objavil , 25. 2. 2018 ob 8:00
1. oddaja Volan, 25.02.2017
Oddaja Volan
1. oddaja Volan, 25.02.2017
Objavil Volan, 25. 2. 2018 ob 19:00
Ameriške mišice
Rolex 24 Daytona
Ameriške mišice
Objavil Anže Jereb, 25. 2. 2018 ob 19:00
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Že razmišljate o nakupu električnega vozila?
876Nikakor, bencin bom kuril do groba. 875Se že zanimam za subvencijo. 874Mislim, da je še prehitro. 873Pravkar ga polnim.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 13 urami  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 14 urami  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 15 urami  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  |