Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Obisk prve Nissanove tovarne

Nissan Yokohama

Avtor prispevka: Anže Jereb
V Yokohami, le streljaj od Tokia, stoji ena od Nissanovih tovarn. Ne kar ena, ampak prva, tista, v kateri se je vse skupaj začelo. Zato je v sklopu tovarne še posebna soba z razstavljenimi pomembnejšimi pogonskimi agregati, v bližini pa še muzej vozil.
Obisk prve Nissanove tovarne
Foto: Anže Jereb
6. 12. 2013 ob 9:47
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera nissan GT-R nismo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kaj dosti o tovarni nima smisla razlagati. Tovarna pač. Stroji brnijo, delavci hitijo in zdi se, da se delo nikoli ne ustavi. Lahko povem, da v tej tovarni vozil ne izdelujejo, izdelujejo pa vse vrste pogonskih strojev, od najmanjših štirivaljnikov, do največjih osemvaljnikov za znamko Infiniti. Tudi hibridne sklope izdelujejo, zmorejo pa reciklirati kar 95 odstotkov vseh surovin. Lahko povem še, da bolj čistega proizvodnega obrata še nisem videl, a me to ni tako presenetilo, ker so Japonci nasploh mahnjeni na čistočo. Je bila pa zbirka razstavljenih motorjev vsekakor fascinantna, še bolj pa tisto, kar je sledilo.

V sklopu tovarne je tudi poseben del, kjer sestavljajo motor za model GTR. Ker je slednji njihov paradni konj, so razmere in zahteve na povsem drugačnem nivoju. Vse skupaj se namreč dogaja v takoimenovani čisti sobi. Ta ima nekoliko višji tlak, zaradi česar prašni delci ne pridejo vanjo, vsi delavci so oblečeni v posebne obleke, ki preprečujejo nastajanje statične elektrike, vsi stroji pa so električno gnani in čim bolj čisti.

Še bolj zanimiv je postopek sestave motorja, pri katerem zahtevajo tolikošno natančnost, da je ne zmore noben stroj, zato neverjetno izurjeni delavci pomembnejše elemente sestavljajo ročno. Imenujejo jih 'takumi', v prevodu mojster, da postaneš to, pa je treba motorje sestavljati vsaj deset let. Če si resnično dober, te pošljejo na posebna mednarodna preverjanja in usposabljanja in šele potem lahko postaneš 'takumi'. Le štirje so v tej tovarni, ki so dovolj dobri za motor nissana GT-R.

Kako zelo vrhunski so, vam lahko pove dejstvo, da imajo 5-odstotni dovoljeni odmik od deklarirane moči motorja, a so vedno znotraj enega odstotka. Višino odmika ventilov nastavljajo ročno na nekaj mikronov natančno, glavo motorja pa privijejo na 3 Nm natančno. V bistvu jih je bilo zelo zanimivo opazovati, ko veš, da gledaš prave strokovnjake, ki so obenem zelo preprosti in skromni. Ob kopici zanimivih podatkov so povedali še, da nosilci motorja tako dobro blažijo premike, da se pokrov motorja ne trese niti takrat, ko se motor vrti s 5000 vrtljaji v minuti. Smo preverili in drži.

Obenem smo si ogledali še tovarno Nismo, kjer celo običajne modele (micra) spreminjajo v dirkalnike. Oziroma vsaj v hitrejše različice, nekatere pa dejansko v prave surove dirkalnike, kakršen je GT-R nismo, o katerem si nekaj več lahko preberete tukaj. Lahko povem le, da sem notri videl kup vozil, ki bi jih takoj imel doma, in celo testiranje neznanega motorja smo si na hitro lahko ogledali. Preden sta možaka s slušalkami postala nervozna, ker smo toliko slikali in snemali.

Po ogledu tovarne, nas je Nissan povabil še v center zgodovine, kot mu pravijo. V posebno garažo, kjer je razstavljenih do štiristo vozil, ki so jih večinoma prispevali kar nekdanji lastniki sami. Garaža je žal zaprta za javnost in smo imeli dejansko precejšnjo srečo, v bistvu celo privilegij, da smo si jo lahko ogledali. In smo imeli kaj videti...


V njej so namreč razstavljeni vsi zgodovinsko pomembni avtomobili. Recimo prvi avtomobil, ki ga je Nissan sploh izdelal, pa prvi avtomobil, ki so ga izdelali na Japonskem, a z ameriškimi sestavnimi deli. Meni se je zelo zanimiv zdel še električni avtomobil, star okoli 50 let, ki so ga takrat po dveh letih prenehali izdelovati, ker niso zmogli zagotavljati dovolj svinca za pogon. Je imel pa bojda kar dober doseg.

Ker fotografije povedo več od besed, vam povem le še, da so razstavljeni tudi vsi pomembnejši dirkaliniki, ker je Nissan Motorsport pač zelo močan in uspešen, vključno z nešteto različicami starejših in novejših modelov skyline, ki so meni osebno že od nekdaj najbolj zanimivi.

P.S. Fotografij žal ni veliko, ker smo hiteli, sem pa za vas pripravil še video. Ga bomo objavili kmalu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |