{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V zelenem peklu

S peugeotom RCZ R na Nordschleife

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na hrbtu majice enega od obiskovalcev dirke Nürburgringa se je bohotil citat slavnega dirkača Walterja Röhrla. Pisalo je: 'Osem minut za krog, eh, potem niti ne potrebujem čelade'.
V zelenem peklu
Foto: Miha Kokalj
2. 5. 2014 ob 11:20
Komentarjev: 0
video Nordschleife - peugeot RCZ R
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Medtem, ko Walter kaj takšnega lahko izjavi, saj je Zeleni pekel odpeljal tudi v manj kot sedmih minutah, pa ostali lahko o času osmih minut le sanjamo. In če menite, da stezo poznate, ker ste na Gran Tourismu po njej prevozili že nešteto krogov, vam povem, da je ne poznate. Ko je človek postavljen pred dejstvo, da se z vso hitrostjo lahko zapelje po njej, cmok v grlu postane večji. Ampak pojdimo od začetka ...

Na Peugeotovo vabilo smo se seveda z veseljem odzvali in priznam lahko, da je v moji ne tako kratki karieri dela avtomobilističnega novinarja prav ta steza ostajala na seznamu želja. Doslej se po slavnem Nordschleife še nisem peljal, pred leti sem po delu steze le hodil peš, ko je bila ravno zaprta za glasbeni Rock am Ring. In od takrat sem si po njej še bolj želel peljati, ker me je po svoje nevarnost kar nekako privlačila, Verjetno enako velja za mnoge ostale voznike, ki se vsak dan podijo po njej.

Dirkališče, ki to dejansko ni, je staro že skoraj devetdeset let, če malo zaokrožim, ker je na njem prva dirka potekala že leta 1927. Pozneje so na njej vozili celo formulo 1 in prav za njene potrebe so jo takrat malce zgladili in na določenih mestih postavili zaščitne ograje. Samo na določenih. No, potem pa so leta 84 zgradili dodatni del, ki je od takrat namenjen formuli 1 in ostalim dogodkom, stara proga pa seveda ni zamrla, ampak postala dejansko še bolj znana. 20.832 metrov asfalta ponudi 73 zavojev in 300 metrov višinske razlike med najnižjo in najvišjo točko. In na litre prozvedenega adrenalina.

Morda je Nordschleife tako priljubljen že zaradi tega, ker ne gre za dirkališče, ampak dejansko za enosmerno cesto, na kateri ni hitrostnih omejitev, so pa vse ostale omejitve, kakršne najdemo na drugih nemških cestah. Ena morda pomembnejših je ta, da se sme prehitevati le po levi strani. Morda pa je priljubljen tudi zato, ker se res zdi, da se peljete nekje po javni cesti, saj izletnih con ni, cesta je široka le sedem metrov in voznik sploh ne dobi občutka, da gre za zaprto stvar. Najbrž jo imajo tudi proizvajalci zato tako radi in je pri vsakem novem športniku dandanes pomemben le še dosežen čas tukaj. Poleg tega, da teste na njej opravljajo praktično vsi proizvajalci športnih avtomobilov, je steza odprta tudi za javnost. Na njej se lahko vozite tudi vi, sploh ni važno, kakšen avto imate. En krog stane 27 EUR, če vzamete štiri, je še malo ceneje in vas pride točno stotaka.

Torej, moja vožnja. Sedel sem za volanom peugeota RCZ R in dejansko sem bil vesel, da je šlo za takšen avtomobil. Zelo zmogljiv in precej hiter, obenem pa ne zastrašuječe brutalen. Verjetno bi me bilo v kakšnem superšportniku strah, v R-u pa sem le užival. Celoten postopek prijave na vožnjo in same vožnje je germansko dodelan in enostaven. Pripelješ na parkirišče, kupiš kartico, na kateri je zapisano, koliko krogov imaš na voljo in se samo še mimo zapornice zapelješ na dirkališče. Kot bi zapeljal v parkirno hišo. Po zaključku kroga te usmerijo ven in ponovno skozi enake zapornice.

Sam sem imel na voljo le en krog in verjetno sem ga izkoristil ko maksimuma. Peljal sem hitro in čeprav sem določene zavoje prepoznal iz igranja Gran turisma, me je velikokrat presenetilo, kako močno se cesta dvigne ali spusti, veliko je bilo tudi zavojev, ki jih nisem prepoznal oziroma nisem dobro videl, kje se zavoj zaključi in je bilo potrebno peljati nekoliko bolj previdno. Ob meni je sedel Peugeotov profesionalni dirkač.

Večjih napak nisem naredil, kar je potrdil tudi on in me dejansko pohvalil (se moram pohvaliti še sam), ker so bile edine napake prazvaprav povezane z nepoznavanjem steze. Recimo kakšen vstop v zavoj po ne najbolj idealni liniji. Sicer pa je šlo gladko, RCZ R se je lepo držal in me niti enkrat ni negativno presenetil. Prehitel sem vsaj deset vozil, ne zgolj šibke in počasne, ampak tudi nekaj enakovrednih strojev, ki so se najbrž prvič znašli na tej stezi.

Prehitel me je pravzaprav le en avtomobil, dirkalnik v obliki starega M3, ki je mimo priletel tako hitro in enostavno, da ga že v nekaj sekundah nisem več videl. Ampak vseeno, užival sem in škoda je bilo le to, da se je vse skupaj tako hitro zaključilo. Ampak, Nordschleife me bo še videl ...

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |