Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Preobrazba delovnega stroja

Volkswagen amarok dakar

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Poznam namenska in poznam ekstremna vozila. In k sreči sem spoznal Darija, ki je združil oboje in sestavil amaroka, ki naj bi bil pripravljen za najhujše preizkušnje na svetu. Na primer reli Dakar.
Preobrazba delovnega stroja
Foto: Matej Mihinjač, Miha Kokalj
8. 8. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 1
za volanom - volkswagen amarok dakar
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Darij Novak prihaja od tam, kjer je doma večina slovenskih 'norih' voznikov v zadnjem obdobju. Očitno je okolica Idrije z zavitimi cestami odličen poligon za trening, ali pa se vsem vedno kam mudi pa to pride z leti. Ampak, tukaj je vedno še drugi dejavnik – denar. Darij je velik del svojih prihrankov namenil v predelavo amaroka, po drugi strani pa je uspel prepričati nekaj sponzorjev, da so pristopili k projektu. Ni bilo lahko, pravi, ampak je z veliko delovne vneme in požrtvovalnostjo kolegov, znancev in sodelavcev uspelo.

Ko so se pripeljali na start dirke, so se sotekmovalci le držali za glavo, ko so jim povedali, v kako kratkem času so pripravili svoj dirkalnik. In ko so sami videli, kako so jih pripravili drugi, so se šele dobro zavedli, v kaj so se spustili. O ceni predelave raje sploh niso govorili, čeprav sem sam izvedel, da so samo deli stali nekje 30 tisočakov, če bi računali še delo, pa vsaj še enkrat toliko. Ko vračunamo še ceno amaroka, ki so ga kupili v tovarni in je stal prav tako okoli 30.000 EUR, je hitro jasno, kakšne številke so to. Največji šok, vsaj zame, pa je bila cena prijavnine - 48.000 evrov! Toliko stane prijava avtomobila, posadke, kjer sta dva mehanika, tekmovalci in kopilot. Precej draga zabava po katerihkoli standardih.

Kot prvi Slovenec, ki se je na Dakar podal z vozilom, ki je bilo pripravljeno in registrirano v domovini, si je pridobil kar nekaj spoštovanja, hkrati pa tudi skeptikov, ki so samo zmajevali z glavo, ko so spoznali, v kaj se spušča. Prve dirke ni končal, pravi pa, da so bile izkušnje neprecenljive in da je jasno, da mora zadevo ponoviti in jo enkrat pripeljati do konca. Izkušnje drugih ekip pravijo, da vsi večkrat pripravijo svoje vozilo in šele po nekaj letih uspejo sestaviti dirkalnik, ki uspe priti do cilja. In seveda tukaj govorimo o zneskih od pol milijona evrov severno.

Na amaroku so bile predelave zaenkrat omejene: predelano je podvozje, po Darijevih besedah zelo poceni in bo zato prvo deležno konkretne nadgradnje, popolnoma je predelan zadnji del, tako da je vozilo krajše, dodana je posebna in precej večja posoda za gorivo, pa seveda rollbar in sedeži, vse, kar je obvezno za homologacijo. Zadaj je odrezan del šasije, tako da so spremenili tudi blatnike, ki so plastični, namestili so nove nosilce za tank in gume, vzmeti pa so ostale še iste, listnate, ki so dobre za veliko obtežitev, še kar dobro delujejo na terenu, ampak so posamične obese še veliko bolj učinkovite, zato je to naslednji dokaj veliki projekt za prihajajočo zimo.

Zanimivo, da sam motor ni kaj dosti spremenjen; praktično takšen je, kot ga dobite v novem amaroku, le čip ima drug, da je nekaj 'konjev' in navora več, tako da naj bi jih sedaj imel okoli 210 (30 več od originala). Kot pri vseh dirkalnikih je tudi tukaj pomembna masa, zato so se po daljšem iskanju odločili ravno za amaroka, ki je ponujal najboljše razmerje med močjo motorja in maso vozila. Slednjo so uspeli z dodelavami in rezanjem nepotrebne opreme zbiti še za dodatnih 200 kg, tako da pripravljen za dirko sedaj tehta nekje dve toni. Darij pravi, da še vedno preveč, ampak da se počasi bližajo želenemu. Je pa že sedaj narejen za FIA-homologacijo in če bo vse po sreči, berite, če bodo sponzorji naklonjeni novi pustolovščini in pripravljeni dodati kakšen evro, kmalu sledi nova odprava. Delo na njem bo namreč nemoteno teklo naprej in del tega so tudi testiranja.

In tukaj sem prišel na vrsto še sam. Niso me najeli za testiranje, nisem še tako hud, sem pa lahko med testiranjem novih pnevmatik (all-terrain so menjali za mud terrain) sam sedel za volan zverine. Ko bereš številke na papirju, se to sicer ne zdi hud dirkalnik, na primer 2 toni in 200 'konjev', ko zapelješ na prvo grbino na neki slabi cesti, je pa takoj jasno, s čim imaš opravka. To ni več delovni stroj, kar naj bi bili pick-upi ali poltovornjaki v osnovi. Odličen je recimo za tiste, ki živite nekje na nedostopnem in vsak dan predolgo spite pa se vam potem mudi v službo. Še srne bodo pobegnile v varno zavetje grmovja, ko prihrumi mimo takšen amarok.

Ko sem se namestil v neverjetno udobnem dirkalnem sedežu, jasno, saj je namenjen vztrajnostnim dirkam, ne pa enournim specialcem, je bilo vse bolj ali manj domače. Kupa dodatnih stikal tako ali tako nisem potreboval na tej kratki preizkušnji in ko sem speljal, sem takoj opazil, da je neprimerljivo bolj odziven od našega službenega amaroka. Hja, tudi prožnost je bila tukaj tista, ki je dajala občutek, da ima vsaj 300 'konjev', ker se je motor veliko hitreje zavrtel, najboljši občutek pa je dajala lahkotnost upravljanja. Če sem obrnil volan v desno in obenem pritiskal na plin, je amarok pač šel tja brez tistega občutka, ko ne veš, če bo šlo. Če je bila podlaga premehka, na primer zameti peska na makadamski cesti, je bilo treba nekajkrat hitro popraviti smer na volanu in je s spektakularnim drsenjem lepo odpeljal naprej. Igračkasto kot pri kakšnem precej manjšem avtu in to me je najbolj navdušilo med kratko vožnjo.

Kot je že Darij sam povedal, največjo težavo mu zaenkrat predstavlja vzmetenje, pri daljših skokih nos povsem počepne, kar na dolgih preizkušnjah ni dopustno, če ne želiš predčasno končati dirke. Verjetno je ob tem jasno, da je nekaj oziroma nekdo še bolj pomemben pri takšnih avanturah; da imaš res dobrega mehanika zraven. K sreči je Darij našel pravega, Boštjana, na zadnjem Dakarju pa je bil v spremljevalni ekipi še Aleks Humar, večkratni državni prvak v reliju. In ko se na kup zbere takšna ekipa zanesenjakov, se počutijo kot mularija, ki se gre pustolovščine v peskovniku bližnjega vrtca. Samo, da so avtomobilčki tukaj malenkost večji.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
sabinca1 pravi:
Kje lahko odgovorom na nagradni vprašanje??
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |