Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Golfsburg

Autostadt

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
10 ur vožnje pa ste v Golfsburgu, mestu, kjer je doma golf in ki se je za nekaj časa celo res tako imenovalo ob predstavitvi prejšnje generacije. Jasno, v Wolfsburgu živi 120 tisoč prebivalcev, 60 tisoč pa jih dela v tovarni Volkswagen.
Golfsburg
Foto: Anže Jereb, Jure Cehner
4. 9. 2014 ob 22:20
Komentarjev: 1
video Autostadt
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Toliko jih seveda ni delalo na novem golfu, moram pa priznati, da vedno znova preseneti, kako dobro je izdelan ta avtomobil in kako super se pelje. Konkurenca si ga vedno vzame za merilo in čeprav zato večina golfu očita dolgočasnost, ker je pač tako 'nemško popoln', me je zanimalo, če je tudi v njegovem rojstnem kraju tako nezanimivo. No, ni.

Leta 1994 so pri Volkswagnu dobili idejo, da bi svojim kupcem pokazali, da njihov avto ni samo avto. Da je nekaj več. In so zgradili center, kjer bi lahko strankam ob prevzemu novega avtomobila to tudi pokazali. Ideja je dozorela, 2 leti so gradili in leta 2000 odprli ogromen sprejemni center. Mimogrede, cela stavba sloni na 12 stebrih, ki se lahko vrtijo glede na svetlobo, da vse skupaj izgleda še bolj futuristično. Danes je znotraj ogromen globus kot simbol globalizacije, ker Volkswagen vseeno postaja največja znamka na svetu. Iz aluminija je in tehta 4,5 tone, če koga zanima.

Veliko bolj zanimivi pa so mali, ki jih lahko vidite v tleh, prekritih s steklom. Eden prikazuje, da če bi skupaj, odbijač do odbijača, postavili vsa vozila na svetu, ki so registrirana, bi 72-krat obkrožila Zemljo. Če bi skupaj postavili samo golfe, brez 7. generacije, pa kar 2,7-krat! Podatkov je ogromno in glava bo polna novih zanimivih informacij po kratkem ogledu. Za zapravljivce je zraven trgovina s spominki, ker VW noče delati razlik, pa so skupaj razstavljeni dragi in poceni izdelki. Recimo skodelica za 2 in omara za nekaj tisoč evrov. Dnevno se v povprečju zvrsti 5 tisoč obiskovalcev, vstopnica za odraslega pa stane 15 evrov. Še boljši so paketi; lahko samo za kosilo in nakup spominkov v vrednosti 50 evrov, ali pa skupaj z vožnjo po terenu, spanjem v Ritz-Carltonu in fensi večerjo za 400 evrov.

V zgornjem nadstropju vam bodo pokazali, da samo volanski obroč razvijajo leto in pol. Za aventadorja in golfa enako. Še bolj nazorno je prikazano, kako se naredijo prve oblike iz posebnega plastelina, ki ga stroj oblikuje, potem pa testirajo aerodinamiko in optiko ter šele na koncu izdelek pokažejo šefu, ki potem itak 10-krat reče ne. Otroci medtem na poligonu zunaj naredijo svoj prvi izpit, in sicer v mini-električnih porschejih in hroščih, v ozadju pa se bohoti stara elektrarna, ki so jo zgradili pred 2. svetovno vojno, da je lahko napajala tovarno ob njej.

Papirje hitro uredite, nekje tričetrt ure pravijo, da porabijo stranke v povprečju, prijazno pa vas povabijo še na testne vožnje, na primer na terenski poligon, kjer lahko zapeljete njihove štirikolesno gnane SUV-je in amaroka, po cesti pa lahko zapeljete še električnega golfa, kar je za marsikoga prvo srečanje z električnim avtomobilom sploh.

Vse do tu sem še nekako pričakoval, navdušil pa me je muzej Zeithaus (hiša časa, če bi prevedli v naš jezik), ki spada pod okrilje Volkswagnovega mesta. V njem namreč hranijo najpomembnejše avtomobile iz zgodovine in gre za eno najlepših in najbogatejših zbirk nasploh. Na ogled je na primer prvi avto na svetu iz leta 1886! Gre za Karl Benzov trikolesnik z 0,88 'konja' in 16 kilometri na uro največje brzine, ki se je po klancu navzdol rad prevrnil... in je potem naredil takšnega s štirimi kolesi, ki je nižji in tudi na ogled ter eden najvrednejših avtov v zbirki. Ne manjka niti prvi bugatti, ki je bil izdelan, ali pa izjemni bugatti atlantic, ki je samo eden od štirih na svetu. Volkswagen ima dva, enega od drugih dveh pa so lani prodali na dražbi v zelo slabem stanju za 35 milijonov evrov. Volkswagen je res ponosen na Bugatti, ki je že nekaj let njihova znamka, zato med razstavljenimi eksponati ne manjkata veyron in EB218 s kar 18-valjnim motorjem. Na Audijevem dirkalniku lahko vidite, da je že leta '34 uporabljal svojo značilno masko 'single frame' in ko sem si ogledal še vse ostale lepotce, kot so jaguar E-type, ford capri, lamborghini miura, citroën DS, cadillac eldorado... ahhh... no, potem je bil čas, da grem vseeno naprej. Čakala me je še ena obveznost in sicer prevzem golfa GTI kot bi ga stranka, ki bi se odločila za takšen program.

No, mene pa je v enem od dveh okroglih stolpov čakal črni golf GTI. Pogled na stavbi je res navdušujoč. Če ste dovolj blizu, lahko vidite vse avtomobile, ki so naključno razporejeni po nivojih. V vsakem jih je lahko do 400, torej skupaj do 800, vsi pa tam čakajo na svoje nove lastnike največ en dan. Med ogledom sem si recimo ogledal deklaracije, na katerih je pisalo, da ima lastnika v Avstriji, drugi v Nemčiji in veliko kupcev, sploh tistih, ki se odločijo za štirikolesni pogon, zavije še na prej omenjeni terenski poligon, da si da s testnim duška, ki si ga s svojim nikoli ne bo upal. Noro je, ko dejansko vidiš, koliko avtomobilov se dnevno odpelje samo od tam v garaže, kaj šele po vsem svetu. In tudi vi si lahko to privoščite, če kupite novi volkswagen in se tako dogovorite s svojim prodajalcem, čeprav nimam pojma, koliko vas bo to stalo, ker so pogoji preveč različni.

Ko me je urejen in profesionalno prijazen gospod spoznal z avtomobilom, mi razložil, kje ima kaj od opreme, in da naj vsaj prvih nekaj kilometrov malo brzdam svoje adrenalinske želje po hitrosti, so se odprla velika vrata, in golf je bil samo moj. Žal ne za vedno, ampak za zadnji krog, da sva s snemalcem posnela zaključek, ampak vsaj občutek je bil dober.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Tu bi šel tudi jaz.
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 1 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |