Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vrančevih petdeset let

Ford mustang

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Zelo plodno Fordovo leto je začinil še zelo lep jubilej enega najbolj ikoničnih avtomobilov nasploh - mustanga. Abrahama že praznuje in v duhu globalizacije napoveduje še nekaj do nedavnega skoraj nemogočega: novega bomo lahko kupovali tudi pri nas!
Vrančevih petdeset let
Foto: Gašper Miš, Jure Cehner
10. 10. 2014 ob 12:30
Komentarjev: 2
video ford mustang
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kriza ni nujno slaba, kot vidimo. Ford se je je lotil z delnim poenotenjem modelov za vsa tržišča, po možnosti pod istim imenom. Nova politika je tako pripeljala avtomobile, ki jih prej ni bilo mogoče kupiti. No, vsaj uradno ne. Saj sami veste, kako je z eksotiko – vedno pritegne, pa naj gre za eksotična dekleta ali eksotične avtomobile. Posebne in posebni so, čisto enostavno. Verjetno so se ravno zato številni na stari celini odločili, da bodo visokim dajatvam navkljub domov kar sami pripeljali avtomobil, ki je od leta 1964 poskrbel tudi za marsikatero neprespano noč, da o številnih nepozabnih trenutkih na cestah sploh ne govorim. In kljub temu da je Ford začel z globalizacijo svojih produktov že pred časom, je vseeno trajalo debelih 50 let, preden bo mustang uradno zapeljal tudi na naše ceste.

V počastitev te vesele novice je Ford pripravil še bolj veselo srečanje v začetku junija, na katerem se je zbralo največje število lastnikov in simpatizerjev legendarnega športnega forda v Evropi. Köln, mesto ob reki Ren, se je s svojo bogato zgodovino izkazalo kot idealno za gostitev takšne prireditve, saj je četrto največje mesto v Nemčiji, obenem pa ekonomska in kulturna prestolnica Porenja. Dobro, res, da je v Kölnu tudi evropski sedež Forda, vendar je slikovita raznolikost mesta odtehtala. Skoraj vsak je obnemel ob pogledu na več kot 150 metrov visoko kölnsko katedralo, ki so jo po dobrih 630 letih gradnje leta 1880 končno zgradili do konca. Še večji šok pa je sledil ob pogledu na polno parkirišče nekdanjega letališča Butzweilerhof, kjer se je zbralo kar 750 mustangov vseh šestih generacij, vključno z zadnjo, ki bo v Evropi na voljo šele prihodnje leto.

Petdesetletna zgodovina tega ameriškega žrebca je zelo bogata in zanimiva, ker marsikdo težko verjame, da je mustanga prve generacije poganjal tudi 7,0-litrski osemvaljnik z 280 kW (375 KM) moči. Zanimivo je tudi, da je bil čisto prvi ford mustang, ki je uradno zapeljal na ceste, zgoraj brez, kar dva dni pred uradno prodajo pa ga je domov odpeljala simpatična, takrat dvaindvajsetletna diplomantka Gail Wise, ki si je kabrioleta želela zato, ker jih je njena družina imela že od nekdaj. To je bilo leta 1964, ko se je po 18 mesecih razvoja na cestah začel šele pojavljati legendarni mišičnjak. Narejen je bil na osnovi takratnega forda falcon, saj Američani niso bili popolnoma prepričani, če je trg pripravljen za takšen avtomobil. Zato si je prva generacija delila večino notranjosti in ostalih delov z modeli, ki so bili takrat na proizvodnem traku. Po prvih napovedih so želeli v prvem letu prodati 100.000 avtomobilov, vendar jim je to uspelo že v prvih treh mesecih po začetku prodaje. Do konca leta 1964 so jih prodali še 318.000 in s tem postavili rekord, sicer pa so v letu in pol proizvedli kar milijon fordov mustang. Prva generacija je bila do leta 1973 deležna številnih prenov, postajala je večja in bolj brutalna na pogled, vendar ne nujno močnejša.

Ob koncu prve generacije je avtomobil zrasel do te mere, da je bil že skoraj prevelik, zato so se vodilni pri Fordu odločili, da naredijo avtomobil, ki bo enako velik kot prvi ford mustang iz leta 1964. Na koncu je bila druga generacija celo manjša od prve in precej težja zaradi novih varnostnih zakonov, kar je vplivalo tudi na vozne lastnosti. Zato še dandanes druga generacija velja za nekakšno razočaranje, vendar so jih kljub krizi z gorivom že prvo leto prodali dobrih 385.000, kar je samo 33.000 slabše kot se je odrezala prva generacija v prvem letu. Ford mustang druge generacije je bil na voljo kot dvovratni kupe in trivratna kombilimuzina.

Po bolj ali manj uspešni drugi generaciji je leta 1978 na piedestal stopil ford mustang tretje generacije, ki je imel na zadnji klopi več prostora, za razliko od preteklih, kjer so redki sedeli udobno. V svoji kar 15 let dolgi dobi je bil na voljo kot kabriolet, dvovratni kupe in trivratna kombilimuzina, vendar je bil precej manj uspešen od preteklih dveh generacij, saj so jih do srede osemdesetih prodali manj kot 100.000. Ravno zato so pri Fordu začeli razvijati mustanga s pogonom na sprednji kolesni par, ki je temeljil na mazdi MX-6. Temu se je uprla horda ljubiteljev mustangov, ki je dejansko preprečila zaton mustanga na zadnji pogon. Posledično je mustang leta 1987 obiskal plastičnega kirurga, mazda MX-6 pa je leta 1989 postala ford probe.

Leta 1993 se je predstavila že četrta generacija, ki je bila precej večja od predhodnika in je z daljšim nosom, lepšim obrazom, ki je bolj spominjal na prvotne mustange, in večjim naborom moči skušala pritegniti kupce. Četrta generacija je tudi tista, ki se je sam najbolj spomnim s televizijskih ekranov, saj so jo vozili zvezdniki serij, kot so Melrose Place, Beverly Hills 90210, Baywatch itd. Od leta 1993 do 2005 sta bili na voljo le dve različici, kabriolet in dvovratni kupe, z močjo od 108 kW (147 KM) do 291 kW (395 KM). Glede na to da se na televizijskih ekranih še danes najbolj vrtijo filmi in serije ravno tega obdobja, boste gotovo kakšnega tudi danes videli sami.

Peta generacija se je predstavila leta 2005 in prinesla še več brutalnih vizualnih sprememb. Dejansko so vkomponirali številne oblikovne linije, ki so jih imeli že mustangi konec šestdesetih let dvajsetega stoletja, in jim dodali sodoben pridih. Tako je mustang znova veljal za pravega mišičnjaka in še vedno je bil na voljo tako v kupejevski kot kabrioletski različici. Najmočnejši mustang, shelby GT500, je pred prenovo leta 2010 ponujal kar 373 kW (507 KM) moči, medtem ko je po prenovi številka narasla na vrtoglavih 494 kW (671 KM). Med zanimivimi dejstvi pete generacije je tudi ta, da se je ford mustang shelby GT500 predstavil v sodobni različici Viteza za volanom, vendar na žalost vseh, ki smo radi gledali originalno različico iz osemdesetih, ni doživel zadostne podpore gledalcev in posledično so serijo ukinili. Zadnji ford mustang pete generacije je s proizvodnih trakov zapeljal 20. junija letos in dal prostor šesti generaciji, ki so jo začeli izdelovati 14. julija.

Vse to se je zgodilo v petdesetih letih, petdeset svečk je mišičnjak letos že upihnil in zato se jih je toliko v začetku junija paslo tudi v Kölnu. Vsi lastniki so bili zelo ponosni na svoje jeklene konjičke in z veseljem povedali, da jih imajo predvsem zato, ker so jim všeč že od malega, ali pa zato, ker čutijo mustangovo dušo. V vsakem primeru vem, da so na mustange nora tudi dekleta, zato se je marsikdo ob vprašanju, koliko jih je že zapeljal s svojim, samo nasmehnil in spremenil temo. Angleži bi temu rekli: 'A gentleman doesn't kiss and tell'. Vsekakor pa bomo lahko Evropejci zdaj tudi uradno na lastni koži okusili moč mustangovega duha, ki je v Fordove prodajne salone v teh letih privabil že več kot 9 milijonov kupcev. Prihodnje leto bosta na voljo dve karoserijski različici tega modela, torej kabriolet in dvovratni kupe. Pod motornim pokrovom šibkejše evropske različice se bo skrival 2,3-litrski bencinski motor ecoboost, ki bo lahko mobiliziral 227 kW (309 KM), najzmogljivejšega vranca pa bo premikal 5,0-litrski bencinski motor V8 s 426 KM in 529 Nm navora.

Zgodba forda mustang tako dobiva še večje razsežnosti, zato lahko ob praznovanju naslednjega okroglega jubileja v Kölnu pričakujemo dvakrat več lastnikov. Seveda pa vsi, ki vozijo klasične primerke, verjamejo, da so slednji pač najboljši. Ker ničesar ne verjamem, dokler sam se preizkusim, sem seveda sedel za volan enega od mustangov in ga zapeljal na Primorskem.

Živa in Vid iz Kopra sta ponosna lastnika različice shelby GT-350 Hertz copy, ki je prava poslastica in sta mi zelo polepšala dan. Kaj dan, leto! Avtomobil je res nekaj posebnega, ker je točno takšne leta 1966 kupilo podjetje za izposojo avtomobilov Hertz  in jih dajalo v najem kot rent-a-racerje, po kakšnem letu pa prodalo ljudem. Vmes se je čudežno nekaj originalnih delov izgubilo, ampak o tem kdaj drugič. Poganja ga 4,7-litrski osemvaljnik, tako da res hrumi, kot se spodobi. Sem moral kar večkrat ponoviti snemanje izjav za oddajo v kabini med vožnjo, da se me je kaj slišalo. Proizvede 147 kilovatov, oziroma poganja ga 200 vrancev. Ja, vrancev, zato je tudi na maski konj oziroma mustang. In še vedno do stotice pospeši v dobrih sedmih sekundah in brez težav vleče do 210 kilometrov na uro. Zdaj vem, kaj si bom privoščil ob svojem abrahamu!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
X01HXzUwMzcuanBnMTM4Njg2NDkzNw==.jpg
Iztok Krajnc pravi:
Euro, cen pri Fordu še niso razkrili, vendar predvidevamo, da bo ford mustang pri nas stal dobrih 40.000 EUR.
(pred 2 leti )
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Kaka bo cena novega v EU?
(pred 2 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 4. 2017
April 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
0304  domača premiera - volkswagen crafter
050607  domača premiera - mercedes-benz E kupe in karavan
0809  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
10  domača premiera - škoda kodiaq
1112  mednarodna premiera - škoda octavia RS in scout
13  domača premiera - mercedes-benz GLA
14  domača premiera - mitsubishi space star
1516  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1718  domača premiera - fiat 124 spider
1920  domača premiera - suzuki ignis
212223  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 232
renault clio 226
škoda octavia 207
renault megane 207
volkswagen golf 200

Podatki veljajo za marec 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 18.690 novih avtov!

Anketa
Si se že prijavil na tekmovanje Zeleni volan?
811seveda, da vam pokažem 810ne, ne znam voziti varčno 809bom jutri 808jasno, pridem na vse lokacije!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: roky22
Obvestila
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 14 urami  | 
Špan Novi kolesarski center pred 3 tedni  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 1 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 2 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 2 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 2 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 2 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 3 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 4 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 6 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 6 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 7 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 8 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 8 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 8 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 8 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 9 meseci  |