Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pionirsko odkrivanje prihodnosti

e-Volan

Avtor prispevka: Jure Cehner
Vse pogosteje nas sprašujete o električnih vozilih in ker je Volkswagen ravno v štromarski ofenzivi, smo iz vas naredili novodobne pionirje. Sami ste preizkusili floto električnih vozil in precenili, če je prihodnost že tu.
Pionirsko odkrivanje prihodnosti
Foto: Gašper Miš
23. 6. 2015 ob 14:10
Komentarjev: 0
video ekstra e-Volan
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ker ste blazni firbčneži, smo vam želeli potešiti radovednost in vas posaditi za volan flote električnih vozil. Kako se sploh pelje? A tako tih je? Kako sploh veš, da je prižgan? Kako daleč pa lahko pridem? To so bila vprašanja, ki so se junijsko nedeljo pred bistrojem FNX vrstila eno za drugim. Štirideset pionirjev smo izžrebali in vam za večno potešili lakoto po znanju, kar se tiče električnih vozil. 

Kot pozno, a udarno bi lahko oklicali Volkswagnovo kampanjo splovitve električarjev na naš trg. Z njimi smo se dogovorili, da so nam posodili svoja ekološka vozila, in sicer ste imeli na voljo testirati najbolj zaželeni in hitri priključni hibrid golf GTE ter polna električna volkswagna e-golf ter e-up!. Polne baterije so čakale, vreme je bilo ravno pravšnje, slastni FNX-ovi hamburgerji so se pekli, žejo je gasila voda Oda iz Pivovarne Laško, otroški kotiček podjetja z igračami Unikatoy je že pred začetkom skrbel, da so otroci in očetje lažje počakali svoje avte, in vse je bilo nared, da se je naelektreni dan lahko pričel. Nekateri so priložnost odlično izkoristili tud za preizkus družinske namembnosti tovrstnih vozil; mlada družinica je v golfa GTE namestila lupinico z malčkom, e-golf je služil 4-članski družini za preizkus, če bi se obnesel kot drugi avto za vožnje v vrtec in šolo ...

Najmanjši in najbolj okreten avto, ki je ponudil najbolj surovo in pristno e-izkušnjo, je bil gotovo malček e-up!. Z baterijo kapacitete 18,7 kilovatne ure se da v idealnih razmerah prevoziti do 160 kilometrov, v praksi pa kakšnih 40 manj. Motor je 60-kilovatni, ampak zaradi gigantskega navora, ki ga proizvede elektromor, je ta sicer na papirju majhna moč dovolj, da miniaturnež z mesta do 60 kilometrov na uro pospeši v pičlih 4,9 sekunde. Gume zacvilijo in vozniki, še posebej predstavnice ženskega spola, se zadovoljno hihitajo. Vsi, ki ste ga vozili, ste se strinjali, da je ponudil najbolj pristno izkušnjo, saj med vami in cesto ni toliko balasta, ki bi zadušil dober občutek na volanu.

Kot se je to zgodilo s pošteno družinskim e-golfom. Večji in precej težji ima tudi baterijo večje kapacitete, kar 24,2 kilovatne ure, kar zagotavlja idealni doseg nekje 190 kilometrov. V praksi, seveda, spet kakšen kilometer ali deset manj, je pa vsemu balastu navkljub e-golf vse testne voznike še bolj prilepil na sedež in večini še bolj raztegnil ustnice. 85 kilovatov premore elektromotor, kar je dovolj, da se do 60 kilometrov na uro požene v samo 4,2 sekunde. Redki so avti, ki vas lahko na semaforjih prehitijo, v popolni tišini pa lahko še bolje slišite vse preklinjanje voznikov. Sladko. S testnimi vozniki smo nekajkrat na semaforjih priredili tudi mini 'drag race' in golf je res vedno za las zmagal. Do predpisane omejitve, seveda, čez 60 kilometrov na uro se itak ni splačalo priganjati električarjev, ker navor od tam dalje hitro ponikne.

Nikakor pa ne ponikne pri zvezdi dneva, golfu GTE, priključnemu hibridu, ki je vse voznike prilepil na sedež vse tja do 130 kilometrov na uro. Pognal bi se sicer lahko vse do hitrosti 222 kilometrov na uro, do stotice pa se ob prijetnih melodijah 1,4-litrskega bencinskega motorja in ob pomoči elektromotorja zakadi v samo 7,6 sekunde. Daleč največ pionirjev vas je seveda želelo preizkusiti tega hibrida. Po testih se vas je večina strinjala, da je tovrstni pogonski sklop trenutno še najbolj praktičen, še posebej v primeru, če je pri hiši samo en avto, kajti še vedno vam dopušča 50 izključno električnih kilometrov, za daljše poti pa je tu na voljo bencinski motor. In GTE lahko s svojim rohnenjem in skupnimi 150 kilovati oz. 204 'konji' zadosti še potrebi po adrenalinu v družini.

Z Zavarovalnico Triglav smo na prizorišču postavili še en prav poseben kotiček. Ker je pač čas pred dopusti, ste morali v kar se da kratkem času pravilno zložiti vso počitniško kramo v passatov prtljažnik. Iztok je poskušal pristno poustvariti na ves glas cvilečega otroka, tečno in neučakano ženo in čakajoč trajekt. Ni bilo dovolj, da ste stvari samo zmetali v prtljažnik, potrebna je bila premišljena taktika. V primeru hitrega zaviranja kajpak noben od predmetov ne sme postati projektil, zato ste se vsi udeleženci naučili tudi pravilnih pakirnih veščin. Najboljši ste prejeli turistično zavarovanje za celo leto Zavarovalnice Triglav, ki vključuje tudi zavarovanje prtljage. Saj veste, tatovi na počivališčih nikoli ne počivajo. Če na hitro povzamemo, kaj je predstavnik Zavarovalnice Triglav vsem udeleženim položil na srce:

  • Posebno pozornost je potrebno posvetiti pravilni pritrditvi prtljage na avtomobil. Paziti moramo na način pritrditve, plapolajoče dele, zračni upor itd. Prilagoditi moramo seveda hitrost in način vožnje.
  • Za preprečitev tatvin pa je pomembno, da ne puščamo stvari brez nadzora oz. jih primerno priklenemo. Tu pridejo še posebej v poštev kolesa na strehi, stvari na vidnih mestih v vozilu itd.
  • Če imate strešni kovček, bodite pazljivi, da namestite težje predmete vedno v prtljažnik, lažje pa v kovček. In tudi pripnite jih močno, sicer vseeno lahko poletijo ven.


Več podrobnosti o zavarovalniških paketih in zavarovanju prtljage najdete na tej povezavi.

Kaj smo se tistega lepega dne naučili? Vse o električnih vozilih! In tudi o električnih polnilnicah, še posebej tistih pametne sorte. Predstavnik podjetja Etrel nam je namreč pokazal, kako točno deluje njihova pametna polnilnica. Več o njih najdete na tej povezavi. Velika večina se vas je strinjala, da vendarle v električarjih tiči svetla prihodnost, četudi tehnologija predvsem na rovaš premajhnih kilometrskih dosegov avtomobila morda še ni dovolj zrela. In pa visoke cene, seveda, ampak kot velevajo zakoni ekonomije, se bodo stvari tudi na tem področju v nekaj letih izboljšale. Nakar lahko pričakujemo huronsko invazijo električnih polnilnic, ki bodo rasle kot gobe po dežju. Nemara še celo kakšna prava goba več.

V sklopu e-Volana pa smo za peščico srečnežev, ki so bili izžrebani na naši Facebook strani, pripravili še pravo poslastico v obliki najvarčnejšega avtomobila na svetu. Govora je kajpak o volkswagnu XL1.  Gre za avto, ki lahko v idealnih pogojih porabi samo 0,9 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov, pri tem pa v zrak spusti samo 21 gramov CO2 na kilometer. Izjemna ekonomičnost je posledica ultralahke šasije, aerodinamične oblike in varčnega pogona. XL1 tehta samo 795 kilogramov, ker ima karoserijo, ki je v veliki večini narejena iz plastike in okrepljena s karbonskimi vlakni, avtomobil pa ima tudi ultratanko vetrobransko steklo.

XL1 poleg 0,8-litrskega motorja TDI, ki proizvede borih 35 kilovatov oz. 48 'konjev', poganja tudi električni motor z močjo 20 kilovatov oz. 27 'konjev', moč pa se na zadnji kolesni par prenese ob pomoči robotiziranega sedemstopenjskega menjalnika z dvema sklopkama DSG. Samo na elektriko lahko XL1 prevozi do 50 kilometrov, poln rezervoar, v katerega je mimogrede možno spraviti samo 10 litrov dizla, pa se ob idealnih pogojih izprazni po 400 kilometrih.

Z dolgo, nizko in ozko obliko ima XL1 tudi nizek koeficient upora, ki znaša le 0,189. To je celo precej bolje kot, na primer, toyota prius, ki ima koeficient upora 0,25 Cd. To so dosegli tudi s pomočjo posebnih vzvratnih ogledal, ki so nameščena kar v vrata, dogajanje za avtomobilom pa je vozniku prikazano na zaslonih v kabini. Iztoku sta bili ti kameri še posebej zabavni, še najbolj, ko je kdo sedel za volanom. Strah nas je bilo, da se te kamere neučinkovite in, bognedaj, s kakšnim sekundnim zamikom, ampak ko se jih človek navadi, čisto lepo služijo namenu. Jim je pa potrebno zaupati, kar je še najtežje.

Ob zagonu dvovaljnika se je največim na pamet prikradla kosilnica, ampak že po nekaj sto metrih so se vsi strinjali, da se v XL1 vendarle skriva prihodnost. Nizko sedenje, začuda zelo športna pozicija za volanom, popolna tišina v električnem načinu, futuristična kabina in pogledi mimoidočih in spuščene čeljusti niso nikogar pustili ravnodušnega. Nekateri soudeleženci v prometu so šli do takšnih skrajnosti, da so sredi križišč počakali in slikali avtomobil. Dokler bodo takšni eksoti pojem varčnosti, nimamo za svetlo prihodnost planeta očitno kaj skrbeti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 2. 2017
Februar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - mazda3
080910  domača premiera - BMW xDrive
1112
13141516  domača premiera - audi A5 coupe
171819
2021  domača premiera - volkswagen golf
2223242526
27280102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 492
volkswagen golf 266
dacia sandero 228
volkswagen tiguan 201
škoda octavia 184

Podatki veljajo za januar 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 6.472 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: kasnik
Obvestila
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 1 tedni  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 2 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 4 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 4 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 6 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 6 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 6 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 6 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 6 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 6 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 7 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 7 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 7 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 8 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 8 meseci  |