Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Primerjalni test motorjev

BMW 116d, astra 1.4, focus 1.0, mazda3 G120 in auris hybrid

Avtor prispevka: Jure Cehner
Kolikokrat se vam je že zgodilo, da ste bili v precepu, ko se niste mogli odločiti za pravi motor v vašem avtomobilu? Bencinski, dizelski, celo hibridni? Tudi mi se dostikrat vprašamo, kaj se dejansko splača, tokrat pa smo rekli, dovolj je ugibanj, naredimo veliki test.
Primerjalni test motorjev
Foto: Gašper Miš, Miha Kokalj
6. 12. 2015 ob 17:10
Komentarjev: 5
video ekskluzivno primerjalni test motorjev
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če brezpogojno prisegate na določen tip motorja, vam itak ni pomoči. Poznamo (pre)veliko 'ljubiteljev' dizelskih, ker so bolj varčni in ker potem pomenijo prihranek na bencinskih servisih, žal pa nihče ne vzame v roke kalkulatorja in enostavno izračuna, kdaj se prihranek dejansko pozna. Večkrat smo izračunali, da dizelski motor šele nekje pri 90 tisoč kilometrih upraviči svoj nakup, pa še to le, če vzamemo v zakup porabo goriva in razliko v nabavni ceni, ne pa tudi stroškov z vzdrževanjem, ki se z leti le še povečujejo. Da ne omenjamo okolja, na katerega ob nakupu vozila skoraj nihče ne pomisli, vsaj v prvi vrsti ne. Morda pa prisegate na atmosferske bencinarje, ker vam je všeč odzivnost stopalke za plin in se požvižgate na za kakšen liter večjo porabo. Mogoče ste podlegli 'downsizingu', ker so vas proizvajalci prepričali, da je prihodnost v zmanjšanih delovnih prostorninah motorjev in nameščenih turbopuhalih, ali pa ste se docela modernizirali in posegli po hibridu. Zavoljo zdravega okolja ali prepričanja, da varčujete pri porabi?

V katerikoli povedi se že najdete, ta prispevek se vas tiče. So res med različnimi agregati takšne razlike? Na kup smo zvozili pet avtomobilov najpopularnejšega segmenta v Evropi. Gre za peterko spodnjega srednjega razreda, in sicer 1,5-litrski turbodizelski BMW 116d efficient dynamics, dvolitrski atmosferski bencinski mazda3 G120, turbobencinski opel astra 1.4 turbo, ford focus 1.0 ecoboost in nepriključni hibrid toyota auris z 1,8-litrskim atmosferskim bencinskim motorjem. Osnovne tehnikalije s tovarniškimi podatki o porabi in masi najdete spodaj.

Tovarniški tehnični podatki
 

                      BMW 116d efficientdynamics ford focus 1.0       ecoboost   opel astra 1.4     turbo        mazda3 2.0 
G120                                 
toyota auris
hybrid
motor turbodizelski,
1.496 ccm
turbobencinski,
999 ccm
turbobencinski,
1.399 ccm
bencinski,
1.998 ccm
bencinski,
1.798 ccm, in elektromotor
moč 85 kW (116 KM) 92 kW (125 KM) 92 kW (125 KM) 88 kW (120 KM) 100 kW (136 KM)
hitrost 200 km/h 193 km/h 205 km/h 195 km/h 180 km/h
0-100 10,3 s 11,3 s 9,2 s 8,9 s 10,9 s
poraba 3,4 - 3,8 litra 5,0 litra 5,4 litra 5,1 litra 3,9 litra
masa 1.395 kg 1.280 kg 1.278 kg 1.300 kg 1.480 kg
cena 26.250 EUR 14.360 EUR 15.690 EUR 17.290 EUR 19.000 EUR

Torej, čas je bil za veliki test porabe goriva. Na jutro meglene srede se je celotno uredništvo zbralo pred ljubljanskim FNX-om in po začetnem kreganju o tem, kateri avto je boljši, se je 'izlet' na Štajersko lahko pričel. Po dotočitvi goriva, seveda. Tega je bilo v vsakem rezervoarju toliko, da je skoraj iztekalo. Obakrat, na začetku in koncu, smo dotočili na istih črpalkah, da je bil tudi izračun po meritvi čimbolj natančen.

Celoten test je bil sestavljen iz treh etap. Pomembno je poudariti, da smo se ves čas držali cestnih omejitev. Prva etapa je obsegala avtocestno vožnjo pri 130 kilometrih na uro (po navigacijski napravi, ki načeloma najbolj pravilno kaže hitrost, ker merilniki vedno malo lažejo; na našem testu od 1 do 7 km/h pri posameznem avtu) do Slovenske Bistrice, natančneje do hotela Leonardo. Po vnovičnem prepiru ob malici, kateri avto je boljši, je sledila regionalna cesta vse nazaj do Ljubljane, kjer smo pričakovali najmanjše porabe in še večjo prevlado edinega dizla na testu. Druga etapa se je končala, kjer se je prva začela. Po novem prepiru, kateri avto je boljši, in obveznih burgerjih je sledila še zadnja, mestna etapa. Okoli 20 kilometrov v največjem ljubljanskem prometnem vrvežu je bilo tistih, ki je odločilo o končnih rezultatih. Tu smo seveda pričakovali dominacijo edinega hibrida v skupini, saj je imel za pomoč pri mnogih pospeševanjih na razpolago elektromotor, spojen z baterijo s kapaciteto 1,2 kWh. Spodaj imate statistiko za posamezne etape.

Po vsaki odpeljani etapi smo zabeležili porabo, ki so jo kazali računalniki, po koncu vseh treh pa še skupno porabo celotne ekspedicije. Računalniški izračuni vseh avtomobilov po posameznih etapah so spodaj.

Etape
 

     1. etapa    2. etapa 3. etapa 
tip avtocesta regionalna cesta mesto
relacija Ljubljana - Slovenska Bistrica Slovenska Bistrica - Ljubljana Nove Jarše, Ljubljana
razdalja 97,9 km 107,9 km 15,4 km

Pričakovano se je v prvih dveh etapah, avtocestni in regionalni vožnji, najbolje odrezal edini dizel in eden od dveh trivaljnikov na testu, 1,5-litrski BMW 116d. Auris mu je bil sicer tesno za petami, še posebej pri regionalni vožnji, ko mu je za razliko od avtoceste lahko precej pomagal tudi elektromotor. Po podatkih računalnikov je BMW v drugi etapi pil le dva deci manj kot auris. Je pa zato slednji pri 5,6 litra prepričljivo zmagal v tretji etapi.

Druga bitka se je bila med edinima turbobencinarjema, in sicer astro ter focusom. Astro je poganjal čisto sveži 1,4-litrski štirivaljnik, ford pa precej manjši, litrski trivaljnik. Tudi razlika v masi med obema je samo dvekilogramska v prid astre, zato je bila meritev med tema ob isti moči motorjev še posebej zanimiva. Po računalnikih sodeč je vsak dobil po eno od prvih dveh etap, in sicer za pičli deciliter, tretjo, mestno, pa focus za dva decilitra. Skupna je bila pri 5,4 litra na 100 kilometrov enaka.

V mazdo3, tiho izobčenko srečanja, pri svoji dvolitrski prostornini valjev in atmosferskem dihanju, nihče ni imel pretiranega upanja, da bi posegla po boljših porabah dneva. Vendar so bila odstopanja od ostale konjenice minimalna in v mestni etapi je lepotica celo ugnala astro in za cel liter manjši motor focusa. Tudi pri regionalni vožnji je bilo pri decilitru oz. dveh odstopanje zanemarljivo, pri avtocestni vožnji pa je popila malenkost več.

Pa še najbolj točne merilnike ima, sodeč po garminu smo tisti dan prevozili 221,2 kilometra, mazdin števec pa je kazal 221,4, neverjetno točno, skratka. Aurisov je kazal tri kilometre manj, focusov slaba dva preveč, BMW-jev takisto dober kilometer preveč, astrin pa točno štiri kilometre preveč. 

Ampak na tej točki vam lahko že zaupamo, da vsem porabam, ki ste jih videli in prebrali do zdaj, ne gre 100-odstotno verjeti. Zakaj? Ker noben od potovalnih računalnikov kateregakoli avtomobila na trgu ni do potankosti točen. Ja, niti od te peterice. Še najmanj odstopanja je bilo pri BMW-ju ter fordu. Strašljivo največ pa pri astri, izmerili smo kar dober liter več od tistega, kar je pokazal potovalni računalnik. No, poglejte spodnjo tabelo.

Končni rezultati porabe
 

                      BMW 116d efficientdynamics ford focus 1.0 ecoboost opel astra 1.4  turbo   mazda3 2.0 G120      toyota auris hybrid
1. etapa 4,2 5,8 5,7 6,1 5,6
2. etapa 3,9 4,7 4,8 4,9 4,1
3. etapa 6,0 7,9 8,1 7,7 5,6
skupna 4,4 5,4 5,4 5,7 4,9
realna 4,5 5,5 6,5 6,0 5,3
razdalja 222,5 km 223,2 km 225,2 km 221,4 km 218,4

Minimalna odstopanja smo seveda pričakovali, samo za deciliter sta se 'zmotila' računalnika pri focusu ter BMW-jevi enici. Sprejemljiva razlika, tri in štiri decilitre, je bila pri mazdi3 in aurisu, skoraj absurdno odstopanje pri 1,1 litra pa smo imeli pri astri. Skupno torej ni pila le 5,4 litra na 100 kilometrov, temveč kar 6,5. Če vam te številke dosti pomenijo, se torej ne zanašajte le na izračune potovalnih računalnikov, ampak si pridno beležite še svojo porabo in jo ob vsakem točenju goriva izračunajte. To bi lahko bil glavni nauk zgodbe.

Ampak ni. Lahko bi bil tudi, da je najbolj varčen dizel in da boste pri cenejši nafti privarčevali največ. Ampak tudi ni, ker to smo itak vedeli že vnaprej in ker je na tokratnem testu ekstremno varčni BMW tudi daleč najdražji od vseh, kar 26 tisoč evrov želijo zanj, 7 tisočakov več kot za auris z bistveno bolj napredno tehnologijo pogona. Verjetno največje dognanje dneva je, da v bistvu neke ključne razlike med turbomotorji z manjšimi prostorninami ni, temveč da se lahko še vedno večje prostornine z višjim kompresijskim razmerjem čisto spodobno kosajo na tem področju praktično z vsakim agregatom. Mazda je, denimo, pila kar 5 decilitrov manj kot za 0,6 litra manjši astrin turbomotor in pol litra več od liter manjšega in za en valj prikrajšanega fordovega motorja. Pričakovano je bil hibridni auris drugi najboljši, kar se tiče porabe, ampak prednost je pri dveh decilitrih glede na focus na tretjem mestu malodane zanemarljiva. Kakšen od priključnih hibridov bi se odrezal še precej bolje, majhna baterija v aurisu pa tudi ne more delati čudežev.

Če res niste statistični manijak, ki dnevno beleži in premetava decilitre ter ob koncu leta šteje privarčevane evre, potem sledite čustvom oz. karakterju avtomobila, ki ustreza vašemu. Dejstvo je, da boste z dizlom varčevali, vendar za ceno, ki jo bo plačalo okolje, vaša ušesa in morda (ne)strast pri vožnji. Če se vozite večinoma v mestu, boste nedvomno najbolj uživali s hibridom, ki je tudi edini na testu s samodejnim menjalnikom, ki je že sam po sebi vreden poldrugi evrski tisočak doplačila, zato razlika v ceni še zdaleč ni velika. Presenetljivo dobro pa so se odrezali sodobni bencinski motorji, s katerimi lahko dosegate odlično porabo, če boste upoštevali omejitve in boste nasploh vozili umirjeno.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Vikij11 pravi:
Super primerjava jaz bi rad videl primerjavo med Subaru xv 2.0 bencin proti istemu vozilu z dizlom po koliko KM se nakup dizla splača
(pred 2 leti )
Ni slike
spektr pravi:
Seveda je BMW boljši, saj je 7 jurjev dražji. Bo pa že nekaj od tega, čeprav v praksi je tega filinga da je boljši manj kot na papirju. Mamo doma enko in toliko čričkov kot jih je tam notri, nisem zasledil še nikjer..
(pred 2 leti )
Ni slike
nikolisa pravi:
Odličen prispevek. Osebno vozim hybrida aurisa in imam, jasno, realno porabo precej nižno, okoli 4...ampak seveda umirjena vožnja, brez nervoze :)
(pred 2 leti )
aW1hZ2UuanBlZzE0NDk0MjE1MDg=.jpg
rusvinko pravi:
Bmw je dražji, ker je enostavno dober. Mogoče bi bilo dobro avtomobile primerjati po nekaj letih in seveda prevoženih kilometrih. Pelhite se z 5 let starim bmw-jem in za primerjavo vzemite še nekaj podobnega(namenoma ne bom omenjal kaj), pa boste videli kakšni materiali so bili vgrajeni. 
(pred 2 leti )
MDktZm9yZC1sb2dvLmpwZzE0MTM0ODAxMzU=.jpg
matjaz98 pravi:
Prostornina Forda Focusa je 999 ccm. l.p.
(pred 2 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |