Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Se znate odmakniti vozilom na nujni vožnji?

Reportaža: Gasilsko-reševalna služba Kranj

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko se boste na miren dan sprehodili mimo Gasilsko-reševalne postaje Kranj, ne boste nikjer začutili napetega vzdušja. Nihče ne bo živčno hitel, pravzaprav bo vse skupaj delovalo sila umirjeno.
Se znate odmakniti vozilom na nujni vožnji?
Foto: Miha Kokalj
12. 6. 2016 ob 17:00
Komentarjev: 0
Reportaža: Gasilsko-reševalna služba Kranj
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na običajen dan poklicni gasilci skrbijo za vozila in opremo, za svojo dobro fizično pripravljenost in za dobro počutje, vmes pa se občasno lahko tudi malo spočijejo. Delovne naloge so jasne, četudi ni potrebno na nujno vožnjo. Vozila in oprema morajo morajo biti v perfektnem stanju, saj se v primeru vklopa alarma in prižiga rumene rotacijske luči mirno stanje v nekaj sekundah spremeni v  natančno načrtovano premikanje vseh členov, da je odhod na pomoč čim hitrejši.

Ampak, gremo počasi. Tokrat smo se na obisk povabili k eni najboljših poklicnih gasilskih enot, v Gasilsko-reševalno službo Kranj. Zaposleni imajo na voljo vrhunsko opremo, med katero je enajst tovornjakov, štirje kombiji in tri terenska vozila, zato lahko pomagajo pri gašenju praktično česarkoli, celo stolpnic, ker se najvišja košara dvigne 30 metrov v zrak. Pa zraven seveda rešujejo ujete v stavbah in počno še marsikaj zahtevnega.

Odlična opremljenost seveda ni dovolj, ampak morajo biti fantje tudi sicer strokovno podkovani in fizično pripravljeni! Na pomoč ne drvijo samo ob požarih, poplavah ali drugih ujmah, ampak tudi ob prometnih nesrečah. Kadarkoli odhitijo na nujno vožnjo, so v nevarnosti tudi sami, pogosto predvsem zaradi nas, ostalih voznikov, ki se ne znamo odmikati. Že policisti in reševalci imajo z nami pogosto težave, gasilci pa še bolj, ker so njihova vozila večja in bolj okorna, pogosto jih je v intervenciji tudi več skupaj, čemur rečejo gasilski vlakec.

Ko v center pride klic na pomoč, šteje vsaka sekunda, in od prejetega klica pa do tega, da so prva vozila že na poti, povprečno ne traja niti minuta. Gasilci se odzovejo v trenutku in do svojih vozil 'priletijo' z vseh strani, se kot v filmu spustijo po drogu, če je potrebno, skočijo v že pripravljene čevlje, preko katerih so že prej poveznili ognjevarne hlače. Pograbijo vso opremo in se zaženejo v svoja vozila, ki se ob pritisku na stikalo samodejno odklopijo od električne povezave, s katero so sicer ves čas povezana, da ne bi prišlo do izpraznjenja baterij.

Kakšna je sploh naša naloga, če naletimo na vozila na nujni vožnji? Črt Praprotnik, vodja izmene, je povedal, da je potrebno gasilski konvoj spustiti mimo sebe s čim manj oviranja. Torej, ko vidite, da se vam vozila na nujni vožnji bližajo, ali pospešite in se odmaknite na prvem primernem mestu, ali pa upočasnite in se umaknite na rob ceste. Nikakor pa ne zaviranje sunkovito, ker vas bo gasilski tovornjak hitro nasadil od zadaj. Zelo pomembno je tudi, da se ob zastojih na avtocesti pravilno razvrstite, sicer bo mimo vozil skoraj nemogoče priti.

Zgodi se tudi, pravi Črt, da se kdo od udeležencev ne odmakne. Namenoma sicer redko, pogosteje zaradi poslušanja glasbe in slabega opazovanja okolice. V takšnem primeru ga s ceste seveda ne morejo izriniti, zato ga poskušajo nase opozoriti z najrazličnejšimi svetlobnimi in zvočnimi signali. V večini primerov zaleže, je pa pri hudih telesnih poškodbah pomembna vsaka sekunda, zato je dodatno oviranje njihove poti seveda lahko velika težava.

Če še niste slišali za izraz 'gasilski vlakec', gre za konvoj vsaj dveh ali več vozil skupaj, pri čemer prvo tehnično vozilo vozi nekoliko pred ostalimi in jim poskuša narediti varno pot, skozi katero lahko neovirano hitijo proti pomoči potrebnim. Prvo vozilo je navadno manjše, denimo kombi, in zaradi tega hitrejše ter okretnejše, za njim pa na pomoč hitijo tovorna vozila.

Pogosto težavo predstavljajo tudi parkirana vozila, zlasti v strnjenih naseljih, kjer je potem prihod do kraja nesreče ali požara otežen. V takšnem primeru seveda gasilci ne povzročajo dodatne škode in za začetek poskušajo manjša vozila premakniti, sicer se prilagodijo drugače. Sam vem, da bi jim dal pooblastilo, da lahko razbijejo kakšno steklo na avtomobilu, če zaradi tega lažje pomagajo in nekdo na koncu ostane živ. 

Črt Praprotnik tudi poudarja, da se stanje na naših cestah izboljšuje in so ljudje vedno bolj  seznanjeni s pravilnimi reakcijami ter se znajo umakniti. Če le zaznajo, da se jim približuje vozilo na nujni vožnji, seveda. Celo na avtocestah se stanje izboljšuje, čeprav nam do vsakokratnega popolnega razvrščanja nekaj še manjka. Zato lahko ponovimo, da se je potrebno ob zastoju razporediti skrajno levo na prehitevalnem pasu in skrajno desno na voznem. Na ta način bo vmes dovolj širok koridor, odstavni pas pa mora po pravilih ostati prost.

V tujini imajo razvrščanje rešeno drugače in se vozila na desni strani odmaknejo povsem do ograje na odstavnem pasu in ta način je po mojem mnenju še veliko boljši, saj je potem vmes vedno dovolj prostora tudi za velike gasilske tovornjake, pri nas pa ga lahko hitro zmanjka. Zlasti, če se kdo ne razvrsti idealno.

Vem, gasilce in ostala vozila na izrednih vožnjah srečujemo zelo redko in zato nanje nismo navajeni. Marsikdo se zato v takšni situaciji ustraši in naredi neumnost, ki je sicer ne bi, zato je vedno pomembno, da poskusite ohraniti mirno kri. Da bo pač čim manj takšnih traparij. Ker, saj veste, morda boste nekoč tudi sami potrebovali pomoč in želeli, da pride čimprej. Zato med vožnjo opazujte okolico, ker vas bo le tako nekaj takšnega težko presenetilo in boste vozila videli še preden vas bodo dohitela.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |