Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lahko je le eden!

PRIMA - primerjalni test prestižnih limuzin srednjega razreda

Avtor prispevka: Anže Jereb
Osem pomembnih slovenskih medijev je zopet združilo svoje moči in pod drobnogled vzelo šest premijskih limuzin srednjega razreda. V velikem primerjalnem testu preberite, kako težko smo dobili zmagovalca!
Lahko je le eden!
Foto: PRIMA
14. 4. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 3
PRIMA - prestižne limuzine srednjega razreda
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tekmeci so si podobni pri prostornosti in še v nekaterih drugih segmentih, vseeno pa je po svoje zanimivo, na kako različne načine iščejo svoje kupce pri drugih vrlinah, mogoče sprva celo bolj opaznih. V tem segmentu je vpliv na čustva večinoma močno prisoten, ker tudi mora biti, da štirikolesni predstavnik sploh lahko utemelji svojo visoko ceno. Obenem mora seveda 'štimati' še vse ostalo, premijski predstavniki se morajo znati od bolj plebejskih pohvaliti z bolj kakovostnimi materiali in izdelavo, z večjo količino asistenčnih sistemov, tudi naša zadnja postavka z nazivom 'nedoločilniki' tukaj igra pomembno vlogo. Saj veste, tiste stvari, ki jih ni mogoče izmeriti, vplivajo pa na to, da vam je predstavnik všeč ali ne.

Tole je že tretji takšen veliki primerjalni test in odslej ga boste prepoznali po kratici PRIMA - PRIMerjava Avtomobilov. Poleg našega uredništva pri njem sodeluje še sedem ostalih medijev (Avtomobilizem, Avto Fokus, Dnevnik, Finance, Komotar Minuta, SiOL in Žurnal), sklop ocenjevanj je skrbno izdelan in vedno prilagojen posameznemu avtomobilskemu segmentu. Saj veste, velikost prtljažnika tukaj ne sme igrati enako pomembne vloge kot pri karavanih, podobno je z ostalimi kategorijami.

Skoraj popolna druščina

Tokrat uvoznikom nismo dajali cenovne omejitve pri vozilih, ker smo potiho upali, da bodo avtomobili čimbolj založeni z opremo in pripravljeni pokazati vse, kar znajo. To nam je tudi uspelo. Poleg tega pa pri cenovnih primerjavah vedno gledamo primerljive pakete, da sploh lahko izluščimo, kateri je cenejši in kateri dražji. Smo pa zahtevali, da so pod pokrovom podobni motorji, cilj je bila moč okoli 140 kW, ker takšno ponujajo skorja vsi, z nekaj več kilovati je izstopal le lexus IS s hibridnim pogonom, a tudi ne preveč. Pri vseh smo zahtevali še samodejni menjalnik, ker le tako lahko resnično primerjamo pogonske sklope. Vsi razen audija A4 so imeli nameščene letne pnevmatike, BMW je edini izstopal s štirikolesnim pogonom, a tudi ta v tako lepem vremenu ni igral pomembne vloge. Šest predstavnikov je bilo torej, manjkal je le volvo. Pri uvozniku pravijo, da je njihov S60 že precej star in ga niso želeli postaviti ob bok najboljšim.

Kaj točno in kako smo merili, lahko preberete v spodnjih odstavkih, za začetek le še misel, ki se je utrnila med samim merjenjem. Limuzine tega segmenta nihče ne kupi primarno zaradi prevažanja družine, zato mu dostopnost sidrišč isofix enostavno ni pomembna postavka. Tudi nam pri ocenjevanju ni bila, smo pa vseeno pod pazduho ponovno vzeli dva otroška sedeža in se lotili pritrjevanja. Vseh šest vozil je dobilo vse točke, ker so njihova sidrišča izjemno lahko dosegljiva. Še enkrat poudarjam, tega nismo močno ovrednotili, ker v tem segmentu sploh ni pomembno, je pa vseeno zanimivo, da povsod vse štima, pri družinskih karavanih, ki nagovarjajo družine, pa marsikje ne.

Tri, dve, ena akcija! Dvotedenska, kajpak

Že prejšnjič sem razložil, da takšen projekt vzame precej časa, še več živcev in ogromno dela ter usklajevanj. Po testni A4 smo denimo morali v München, ker takšnega, kot smo želeli, pri nas tisti trenutek sploh ni bilo. Pa sta šla dva skoraj cela dneva našega Gašperja, ki ga je po zaključku testa tudi peljal nazaj. Dejansko smo s prvimi pripravami začeli že ob koncu prejšnjega leta, pilili ocenjevalne parametre, potem pa po prevzemu vozil skoraj dva tedna merili, snemali, fotografirali in preverjali. Bilo je zanimivo.

V osnovi smo pustili ocenjevalne parametre enake. Če govorimo o poglavjih, seveda. Zato smo še vedno preverjali prostornost znotraj pa uporabnost prtljažnika, izvajali cenovne in stroškovne kalkulacije, preverjali količino in učinkovitost asistenčnih sistemov in še kaj bi se našlo, vse skupaj pa seveda priredili, da je bilo avtomobilskemu segmentu primerno.

Če gremo po poglavjih, najprej smo se lotili potniškega prostora, dobro počutje lastnika je pri tako visoko cenovno postavljenem vozilu zelo pomembno. Dva testna subjekta, prvi naš Iztok in drugi Borut Fakin iz uredništva Avto Fokus, sta se vsakega predstavnika lotila po enakem kopitu, moja malenkost pa je dognanja z metrom v roki pridno zapisovala. Za začetek si je naš Iztok v vsakem avtomobilu nastavil pravilen položaj za volanom in se potem usedel na zadnjo klop, za voznikov sedež. Tako smo ugotovili, ali je pod sprednjim sedežem dovolj prostora za stopala, koliko prostora ostane za kolena, merili smo še, koliko je prostora nad glavama potnikov. Občutljivi senzorji na obeh zadnjicah so dodali še oceno za splošno udobje na zadnji klopi, merilo pa je pokazalo, kako na široko se odprejo vrata in tudi, kako široka je sama odprtina med stebričkoma B in C. Obenem sta oba ocenila še lahkotnost vstopanja, kjer so si bili predstavniki precej podobni, izstopal je le jaguar, kjer je vstopanje malce težje zaradi hitreje padajočega loka strehe. Zadaj smo namestili še dva otroška sedeža in pomerili, koliko prostora ostane med njima.

Potem smo se lotili voznikovega prostora. Obvezna oprema je bila pollitrska plastenka in večja s prostornino 1,5 litra. Pa mapa formata A4, denarnica in telefon, vseh pet predmetov pa je moralo svoje mesto varno najti nekje spredaj. Ali vsaj v žepku voznikovega naslonjala, ciljam na mapo. Večinoma težav ni bilo, še največkrat jo je zagodla večja plastenka, pa ne povsod. Preverjali smo ergonomijo in materiale, nastavljivost in udobje sprednjih sedežev, pri čemer tudi dolžino sedalnega dela, ogrevanje ali hlajenje. Lahko potrdim, da je pri sedenju v vozilu, ki stoji, audi A4 pravi mojster udobja, njegova uporabnost in občutek kakovosti sta na najvišji ravni.

Prtljažnik tovrstnih limuzin ni najpomembnejša vrednota, zanemarjati pa je vseeno ne smemo, zato smo konkretno premerili še to in obenem zopet ugotovili, da zapisani litri v praksi ne pomenijo kaj dosti. Čeprav je lexusov po litrih manjši in njegov nakladalni rob precej visok, ni imel težav z 'goltanjem' treh kovčkov in nekaj manjših predmetov. Po drugi strani pa alfa s trideset litrov večjo prostornino tega ni uspela sprejeti. Prav tako nikakor ne smem mimo dejstva, da je pri jaguarju XE in alfi giulia naslon zadnje klopi fiksen ter ga ni mogoče podreti. Zame osebno je to velika hiba, saj prevoz kakršnegakoli daljšega predmeta odpade.

Brez vozniške elegance ni ničesar

Če so pri križancih vozne lastnosti bolj postranskega pomena in jih radi kupujete predvsem zaradi izgleda, premijske limuzine tega izgovora nimajo. Uglajenost, športnost, zmožnost pomirjanja ali razburjanja voznika, pa tišina v notranjosti, odličnost motorja in menjalnika, pomembno je vse našteto. Zato smo temu segmentu namenili veliko pozornosti in preverjali, kako prožni so motorji tokratnih predstavnikov, se z vsakim od njih zapeljali na več kot 120 kilometrov dolg krog, kjer smo merili porabo, preverjali, kako glasni so na mestu ali pri 50 km/h, ocenjevali delovanje menjalnikov, štelo je vse.

Izpostavljam le nekaj najpomembnejših opazk. Najtišji je lexus, kar ni presenečenje, saj na mestu deluje le elektromotor, najboljša menjalnika imata BMW in alfa, daleč najbolj udoben in sproščujoč je A4, dinamično pa najbolj zanimiva alfa ter jaguar. Morda je z dinamičnega vidika vse po vrsti pozitivno presenetil še lexus, smo pričakovali, da bo dolgočasen, a je bil zelo prijeten in hiter. Pri porabi velikih posebnosti ni bilo, vsi kandidati so se zvrstili v okviru osmih decilitrov, najbolj varčen je bil mercedes-benz C, bencinsko-hibridni lexus pa tudi ni zaostajal veliko. No, če se vrnem k tihosti, med samo vožnjo je najbolj tih audi A4.

Hej, boš zavrl sam ali moram jaz?

Spisek asistenčnih sistemov je bil dolg kot kača. Od premijskih predstavnikov pač človek pričakuje, da znajo ponuditi več kot ostali. Test smo razdelili na dva sklopa, najprej smo preverili, kaj je na voljo v serijski ali doplačilni opremi, dodajali točke za prilagodljive LED-luči, ocenjevali, kako veliki so zasloni, kako deluje navigacijski sistem, pa tudi, kaj je na voljo od tistih manj razširjenih stvari. Denimo samodejni klic v sili, ki bo serijsko obvezen že čez točno eno leto. Drugi sklop smo opravili v Centru varne vožnje na Vranskem, kjer smo vse predstavnike 'zaletavali' v za to namenjeno blazino in preverjali, če znajo zavirati sami. Daleč najboljši je bil mercedes-benz C, ki se je pred oviro zanesljivo ustavil pri 30 km/h in pri 50 km/h. Tudi lexus in audi sta bila dobra, alfa za silo, BMW in jaguar pa sta se le pridno zaletavala.

V zavarovalnici Adriatic Slovenica smo dobili izračune za vsa vozila in pri uvoznikih še stroške servisa do 105.000 prevoženih kilometrov. Že tukaj je veliko razlik, ki jih bodoči lastniki redko upoštevajo, a tovrstna vozila lahko sto tisoč kilometrov opravijo v vsega dveh letih, kar na letni ravni vseeno naredi veliko razliko. Strošek servisov je pri mercedesu najdražji, zanj boste odšteli skoraj tri tisočake, BMW pa bo po enakem številu prevoženih kilometrov od vas zahteval manj kot tisočak. Pravzaprav so že pri samih cenah vozil oziroma pri popustih enormne razlike. Grobo napisano je povprečje popusta okoli deset odstotkov na ceno, ki jo vidite na ceniku, BMW pa izstopa s kar 21 odstotki oziroma celo 25 odstotki popusta, če boste izbrali katero od vozil s pri njih pripravljenimi paketi.

Nazadnje so prišli na vrsto še slavni 'nedoločilniki'. Stvari, ki jih ni mogoče izmeriti in niso nikjer zapisane, ti pa povedo, ali ti je avtomobil všeč ali ne. Za primer lahko dam dolgočasno obliko audija A4, ki pri faktorju X prav veliko točk ne dobi, jo pa vsekakor razburljiva oblika lexusa IS. V tem sklopu so še postavke počutje za volanom, prepričljivost celotnega paketa ali posebnost na cesti. Dovolj opisovanja meritev, gremo k rezultatom!

Naprej na 6. mesto >


No, če niste ljubitelj drame oz. ste toliko neučakani, da se vam ne da preklikati vseh mest, vam spodaj prilagamo tabelo, iz katere so razvidni rezultati točkovanj. Ne, to še ni uradna razglasitev zmagovalca, ampak takšna tabela je vseeno kul. Le kliknite na zgornjo povezavo in gremo lepo po vrsti. Tako, konkretno, z utemeljitvijo, seveda.

  alfa romeo giulia audi A4 BMW 3 jaguar XE lexus IS mercedes-benz C
Uporabnost 240 368 392 264 288 312
Motor in podvozje 315 272 311 301 335 303
Asistenčni sistemi 112 376 228 288 248 352
Cena 208 184 240 248 280 232
Nedoločilniki 330 281 277 287 357 317
Skupaj točk 1205 1481 1508 1388 1508 1516
Odstotek 57,93 % 71,20 % 72,50 % 66,73 % 72,50 % 72,88 %

 

 
 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
human21 pravi:
ja res se ne da podreti zadnjih sedezev o ostalih napakah pa niti ne bom aja cena te Giulie je bolj 38000e kot skoraj 50000e eeee fantje pa punce to kar ste vi kao delali ne vem kolk dolg... mislim brez komentarja res https://www.youtube.com/watch?v=tGkO0SEadlk
(pred 5 meseci )
Ni slike
human21 pravi:
ja res se ne da podreti zadnjih sedezev o ostalih napakah pa niti ne bom aja cena te Giulie je bolj 38000e kot skoraj 50000e eeee fantje pa punce to kar ste vi kao delali ne vem kolk dolg... mislim brez komentarja res
(pred 5 meseci )
Ni slike
human21 pravi:
https://www.youtube.com/watch?v=tGkO0SEadlk
(pred 5 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |