{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rokodelska obrt še ni rekla zadnje

Continental

Avtor prispevka: Jure Cehner
Je danes v času avtomatizirane industrije v svetu avtomobilskih pnevmatik sploh še kakšen rokodelec, prekaljeni starosta, ki v temnih podzemnih sobanah z rokami obdeluje gumo? Presenečeni boste!
Rokodelska obrt še ni rekla zadnje
Foto: Anže Jereb, Continental
5. 6. 2017 ob 13:00
Komentarjev: 0
video Continental - izrezovanje profilov pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za podzemne sobane v Continentalovem štabu v nemškem Hannovru ne vemo, slišali pa smo za poseben del tovarne, kjer se gume ne skotalijo s proizvodnih trakov, temveč jo z mize sune mož z zelo mirno roko in nadpovprečnim čutom za estetiko. Pravijo mu specialist za izrezovanje profilov pnevmatik Continental.

 To seveda niso serijske pnevmatike, saj nikoli ne ugledajo dejanske rabe, služijo pa drugim, predvsem demonstrativnim namenom. Za tovrstne namene uporabljajo tudi drugačno gumo, zato nikar ne dobivajte idej, da si boste dali narediti štiri personalizirane pnevmatike z vašim imenom na profilu. No, če jim obljubite, da boste gumo namestili doma na steno, mogoče tudi lahko; tega podatka žal nismo mogli dobiti. Verjetno bi bila tudi dokaj draga ...

Posebne predstavitvene pnevmatike so torej tiste, ki so izdelane ročno. Zakaj jih enostavno ne izdelajo s pomočjo strojev kot ostale? Prvič, ker je tako hitreje, rokodelec namreč hitro konča pnevmatiko, nastavljanje parametrov stroja in vnašanje softverskih ukazov se samo za eno pnevmatiko pač ne izplača. Kot je vidno iz zgornjega posnetka, to ni lahko opravilo, prostora za napake praktično ni. Če se izrezovalec zmoti, je potrebno celoten postopek pričeti na novo. Ročne spretnosti z mirno roko so ključnega pomena. Celoten postopek tudi ni kratkotrajen, denimo, profil za zimsko pnevmatiko dela izrezovalec približno en teden.

Vsaka izmed serijskih pnevmatik pa ima tudi ročne začetke. Recimo, pnevmatika PremiumContact 6 je bila pred serijsko proizvodnjo, še v fazi razvoja, takisto izdelana ročno, saj se vsak kos pnevmatike in profila testira ločeno. Na takšen način nato z dodajanjem ali odvzemanjem vreznin pridejo do najbolj optimalnega dizajna za posamezen namen. Ko se glave enkrat zedinijo o najboljšem možnem profilu za določen namen, potem šele dejansko proizvodnjo prevzamejo roboti.

In kako dolgo se mora človek takšne obrti učiti, da lahko postane izrezovalec v kateri izmed večjih proizvodenj pnevmatik? Po besedah Martina Janerke, dežurnega specialista za izrezovanje pri Continentalu, bi človek z zelo omejenimi motoričnimi sposobnostmi, kot je naš Iztok, za osvojitev osnov izrezovanja potreboval kakšna dva meseca, za finese in končno suverenost pri delu pa tudi do tri leta.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: takac12
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |