Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Je elektrika že dovolj zrela?

Hyundai ioniq

Avtor prispevka: Jure Cehner
So hibridne in električne tehnologije v vozilih dovolj dorasle, da enkrat za vselej nadomestijo bencinske in dizelske hlape? To je odvisno od vas, zato smo iz šesterice gledalcev naredili testne voznike za en dan.
Je elektrika že dovolj zrela?
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
25. 5. 2017 ob 9:31
Komentarjev: 0
video dogodek hyundai ioniq
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Hočete ali nočete, danes smo priča dramatičnim spremembam. Po novem pišemo porabo v kilovatnih urah (po naše kvurah) na 100 kilometrov, za vsak prevožen kilometer pa računamo ceno elektrike in preverjamo, koliko kilometrov lahko prevozimo s polno baterijo, ne pa, koliko prevozimo s polnim rezervoarjem goriva. In vedno več nas bo takšnih, ki bomo za svojo mobilnost plačevali s položnicami za elektriko.

V bistvu smo kar veseli, da smo del te revolucije, saj bomo lahko kot dedki razlagali svojim vnukom, kako smo v času, ko so bili bencinski hlapi še nekaj običajnega, med prvimi na svetu kot pionirji vozili na elektriko. Pa je tehnologija že dovolj zrela in ljudje že dovolj pripravljeni za vsesplošno revolucijo in nadvlado električno gnanih vozil? Četudi bi marsikateri naftni lobij imel kaj za povedati proti temu, je končna sprememba paradigme v avtomobilskem svetu odvisna od vas – kupcev. Zato smo za mnenja vprašali, ja, vas. In vas obenem nasitili. Nekega sobotnega jutra smo tako medse povabili šest gledalcev oddaje Volan, jih posadili za volane hibridnih in električnega hyundaija ioniq, jim dali koordinate končne destinacije – restavracije Jezero v Velenju – in jih poslali na pot.

Hibridi se zdijo vmesna stopnja do pravih električnih avtomobilov, ker omogočajo normalno vožnjo, pri kateri se ustavite na bencinski črpalki in dotočite gorivo, v mestih pa varčujete, ker bencinskemu motorju pri speljevanju, ko se porablja največ goriva, pomaga električni. Ko zavirate, hibridnež energijo, ki bi sicer šla v nič, shranjuje v baterijo in jo nato preko elektromotorja sprosti, ko je potrebno. Docela električni ioniq seveda tudi shranjuje energijo na enak način, le da ste pri njem odvisni le od napolnjenosti baterije, saj je elektromotor tisti, ki igra vlogo glavnega agregata. Na našem avtocestnem križu že imamo hitre polnilnice, kjer lahko takšen ioniq v pol ure napolnite do 80 odstotkov, vseeno pa realni doseg omogoča nekje 200-kilometrsko vožnjo. Še kakšen kilometer več, če ste res pazljivi, zato pot do Velenja in nazaj za baterijo, katere kapaciteta znaša 28 kWh, ni bila nikakršna težava. Ponuja 88 kW oziroma 120 'konjev' moči, ki je vedno na voljo v trenutku, ko pritisnete stopalko, zato je izstrelitev z mesta precej bolj dramatična, četudi neprimerljivo tišja kot pri hibridnem modelu. Sumimo, da sta bila ta elementa našim testnim voznikom še najbolj všeč.

Hibridne različice poganja učinkovit 1,6-litrski motor z neposrednim vbrizgom bencina, atkinsonovim ciklom in močjo 77 kW, torej 105 'konjev'. Sliši se malo, ampak elektromotor premore še dodatnih 32 kW, torej 43 'konjev', in sistemsko moč tako dvigne na 104 kW (141 KM). Motorja moč prenašata na sprednji kolesi preko robotiziranega menjalnika z dvema sklopkama DCT. Vsi naši vozniki so se enoglasno strinjali, da kombinacija odlično deluje, in začeli preštevati svoje privarčevane evre.

Torej, pot nas je peljala od Ljubljane do Velenja. Namenoma smo izbrali regionalno cesto in nekaj avtoceste, da so naši testni vozniki občutili razlike v lastnih rokah. Denimo, s Trojan navzdol je bilo krasno videti, kako so ioniqi shranjevali energijo in indikatorji napolnjenosti baterij na merilnikih rasli.

Vozniki so uporabljali tudi Triglav Drajv, brezplačno aplikacijo, ki je namenjena vsem voznikom in za katero ste do zdaj nedvomno že slišali. Z njo si lahko tisti, ki zavarujejo svoj avto pri Triglavu, z lepo vožnjo prislužite 25-odstotni popust, ampak primarno je namenjena vsem, ki bi se radi naučili lepo voziti po predpisih in bili za to celo nagrajeni. Če bi radi o Drajvu izvedeli več, kliknite na to povezavo.

Da ne bo le Matej vedno gurman, je bila končna postaja velenjska restavracija Jezero, ki so jo le kakšen teden pred našim obiskom popolnoma prenovili. Tam smo torej uživali v specialitetah, ki jih je pripravil chef Peter Gorišek. Najprej nam je postregel s špargljevo kremno kapučino juho, nato z na žaru pečenim govejim rostbifom z mladim krompirjem in zelenjavo, za sladico pa še z domačim jabolčnim zavitkom oz. štrudlom z vanilijevo kremo.

Pa še avto so nam oprali, medtem ko smo jedli. No, ne zaposleni v restavraciji, temveč kratkotrajne plohe. Hibridni hyundai ioniq je na poti do Velenja porabil povprečno približno 4 litre, električni pa 11,7 kWh na 100 kilometrov, kar pomeni, da bi s takšno vožnjo brez težav prevozili tudi 220 kilometrov. Za pot nazaj je tako ostalo več kot dovolj 'soka'.

Prispevek kajpak ne bi bil popoln brez vložka naših testnih voznikov, ki so bili na sredini in na koncu poti temeljito izprašani. Še najbolj so bili presenečeni in obenem navdušeni nad dejstvom, da ta tehnologija ni nikakršen bavbav in se ioniq, tako hibridni kot električni, vozi praktično enako kot vsak drug avto. V kolikor ste le vešči samodejnega menjalnika, seveda. Druga stvar, ki je šesterico najbolj navdušila, je bila tišina v kabini; ta je seveda še najbolj očitna pri električni različici. So pa pri Hyundaiju poskrbeli, da bodo vsaj pešci slišali avto, če že vi za volanom ne, saj navzven proizvaja nežen, futuristično-električen zvok.

Naša šesterica je bila na koncu prepričana, da je tehnologija že nared za revolucijo. Mi pa pravimo, da mogoče za tisto malce počasnejše sorte, brez 're' spredaj. Hibridi so po njihovem mnenju absolutno zreli, da zamenjajo klasične pogonske sklope, pri električnih vozilih pa se tudi že doseg počasi veča do te mere, da pri hiši ne bodo več le sekundarni avti. Nismo še čisto tam, smo pa na zelo dobri poti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 1 dnevi  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  |