Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Križanci segmenta C

PRIMA

Avtor prispevka: Volan
Prišla je jesen in z njo se je na cestah kot listja nabralo križancev, najbolj popularnega segmenta vozil v tem trenutku. Ker vemo, da se ne morete odločiti, smo pripravili veliki primerjalni test, potem pa se lahko odpravite v prodajni salon po svojega izbranca.
Križanci segmenta C
Foto: PRIMA
8. 12. 2017 ob 8:00
Komentarjev: 3
PRIMA - križanci C razreda
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko boste z očmi preleteli fotografijo vseh devetih predstavnikov, se vam bo morda porodilo vprašanje, zakaj pa ni vmes še nekaterih drugih avtomobilov. Hja, nekje je bilo potrebno potegniti črto in reči: 'dovolj je', pa čeprav je morda ford kuga le kakšen centimeter ali tri večji od tiguana. Saj veste, zgodba se potem ne bi zaključila, tudi mazda CX-5 je le nekaj centimetrov daljša od kuge in honda CR-V samo malo več od mazde ... saj vidite, ne pridemo nikamor. Devet smo jih izbrali in le trije predstavniki, ki smo jih še imeli v mislih, so manjkali. A jih uvozniki v času našega testa niso mogli dobaviti, sicer bi se ob deveterici znašli še jeep compass, ssangyong korando in škoda karoq, ki še ni zapeljala v Slovenijo. Postavili smo namreč precej zahtevne pogoje, s katerimi smo kolikor se je dalo izenačili testne predstavnike.

Že četrtič smo se lotili našega velikega primerjalnega testa, ki ga imenujemo PRIMA. In seveda kot vedno še s sedmimi ostalimi vidnimi domačimi avtomobilističnimi mediji: poleg našega uredništva so to Avtomobilizem, Avto Fokus, Dnevnik, Finance, Komotar Minuta, SiOL in Žurnal. Pri ocenjevanju se v osnovi vedno poslužujemo enakega načina, ocenjevalni parametri so razdeljeni v pet skupin, vendar pa so slednje vedno po odstotkih in postavkah prilagojene posameznemu segmentu vozil. Uporabnost je denimo v segmentu karavanov ali pa tokratnih križancev bolj pomembna kot pri premijskih limuzinah. Motor in podvozje podobno ali malo manj, kupci pa vsekakor manj pozornosti tokrat namenjajo asistenčnim sistemom. Nikakor jih nismo ignorirali ali podcenili, je pa to poglavje tokrat imelo malenkost manjšo težo, ker sta bila bolj pomembna segmenta cena in nedoločilniki. Ena izmed postavk v tem sklopu je izgled, tega lahko ocenimo le na podlagi lastnih preferenc, a je seveda pomemben. Saj veste, oči tudi ali pa predvsem kupujejo avtomobile.

Kaj smo zahtevali?

Nekatere znamke svoje predstavnike v tem segmentu prodajajo predvsem le s sprednjim pogonom, druge večinoma s štirikolesnim. Nekateri predstavniki takšnega pogona sploh ne ponujajo, prav tako se razlikujejo deleži ročnih oziroma samodejnih menjalnikov, tudi najbolje prodajane motorne različice niso enake. Nekje je bilo potrebno potegniti črto, zato smo vsem določili, naj ima avtomobil sprednji pogon, ročni menjalnik in 1,6-litrski turbodizelski motor. Tudi okvirno ceno smo določili, predvsem zato, da dobimo občutek o avtomobilu, ki je cenovno podoben drugemu kandidatu, za samo cenovno primerjavo in izračune smo tako ali tako naredili skrbno analizo. Pogoj so bile tudi zimske gume. Uvozniki so parametre lepo upoštevali, malce so iz povprečja sekali le trije. Opel grandland X je imel samodejni menjalnik, a tega nismo kaznovali, ker bi potem podobno morali narediti še pri toyoti C-HR, ki je obenem še hibrid. In volkswagen tiguan sploh ni naprodaj z 1,6-litrskim motorjem TDI, temveč le z dvolitrskim, ki pa ima v šibkejši različici primerljivo moč.

Ponovi vajo

Ocenjevanje segmenta prostornosti smo do sedaj že dodobra izpopolnili in se ga je tokrat lotila ekipa petih ljudi. Poskusna 'zajčka', ki zadnjice nameščata na sedeže, sta bila ponovno naš Iztok in Borut Fakin iz uredništva revije Avto Fokus. Preverjala sta, kako udobno se sedi spredaj in zadaj, pri čemer smo potem merili še, koliko prostora je obema ostalo nad glavama in pri kolenih, z merilnim trakom smo na dveh točkah preverili, kako široka je odprtina za vstopanje do zadnje klopi, in tudi otroški sedež smo nameščali. Pri tem je bilo zanimivo, da smo vsem predstavnikom dodelili največje število točk za enostavnost nameščanja sedeža z isofix-sistemom, kar je lep pokazatelj, da imajo proizvajalci udobje družine visoko na seznamu pomembnih vrlin svojega izdelka. Zanimiva je bila tudi razlika v širini odprtine vrat, ta je bila daleč največja pri vozilu kia sportage, najmanjša pa pri najkrajši toyoti C-HR. Slednja je tudi najnižja v tokratni druščini, a je streha vseeno dovolj visoka, da je vstop povsem enostaven. In kot vedno smo spredaj ocenjevali ergonomijo, kakovost materialov, preverjali, koliko odlagališč imajo vozila ter še kopico postavk.

Prtljažnika sta se lotila Matej in Matjaž iz uredništva Dnevnik ter vanj nameščala potovalne kovčke različnih dimenzij, preverjala, kako velika je odprtina in kako visok nakladalni rob. Rezultati nas niso presenetili, najmanj radodarna je bila mersko najkrajša toyota C-HR, največ pa je pogoltnil prtljažnik najdaljšega volkswagna tiguan.

Sklop 'motor in podvozje' ocenjen po meritvah in občutkih

Nekaj parametrov sklopa motorja ter podvozja je dejansko takšnih, ki jih lahko merimo, nekaj pa doda izkušnja ob neposredni medsebojni primerjavi. Na dobrih sto kilometrov dolgi testni progi, ki je vsebovala avtocesto, podeželje in mesto, smo izmerili porabo goriva. Vseh devet vozil se je na meritev podalo istočasno in vozila so skupaj, s čimer smo čimbolj izničili razlike zaradi drugačne gostote prometa. Tudi hrup v kabini smo izmerili na enak način, v prostem teku in pri 50 kilometrih na uro. Ostale razlike so se pokazale na cesti in tudi na nepogrešljivem slalomu v Centru varne vožnje na Vranskem. Čeprav se na prvo žogo zdi, da je agresiven slalom v tem segmentu povsem nepomemben, prav ta lepo pokaže, kje so hibe in prednosti določenega predstavnika. Ne pozabite, da so križanci zaradi večje oddaljenosti od tal pogosto podvrženi prevelikemu nagibanju ali pretresanju potnikov. Razlike so bile ogromne, tukaj sta se najbolje odrezala ateca in C-HR.

Tudi zavirali smo, ne toliko zaradi meritve zavorne poti, slednjo bi zelo težko res natančno pomerili, predvsem zaradi samega občutka. Pri 100 km/h in na polno stisnjeni zavori so se razlike pokazale, na grobo pa lahko vse kandidate pohvalim, ker so ostali stabilni, čeprav so bili nekateri povsem mirni, drugi pa potopili nos malce bolj, kot bi želeli.

23 postavk za asistenčne sisteme

V uvodu sem zapisal, da smo asistenčnim sistemom dodelili nekoliko manjšo težo. Drži, kar pa ne pomeni, da smo se jih lotili z levo roko. Oba člana uredništva Žurnal sta za meritve potrebovala več kot en dan in preverila, kako dobro določen avtomobil lovi radijske postaje, kako enostavno je povezovanje telefona preko bluetootha, kako 'pametni' so parkirni senzorji, če je na voljo kamera za vzvratno vožnjo, opozorilnik za vozila v mrtvem kotu, če avtomobil prepozna prometne znake, ali so na voljo LED-luči in še kopico ostalega. Tudi 'zaletavali' smo se in preverjali, kako dobro deluje sistem AEB, ki samodejno zavira v sili, če se pred vozilom znajde ovira. Lahko dodam, da je blazina, ki je ponazarjala oviro, kar pogosto frčala po zraku. Tudi Android Auto in Apple Car Play sta vedno bolj pogosta v vozilih in smo preverjali, kako je s tem.

Cena zahteva obiskovanje prodajnih salonov

Eden zahtevnejših segmentov je tisti z nazivom 'cena'. Vključuje namreč vstopno ceno vozila, popuste,  ceno servisov, strošek zavarovanja in še kaj, zato zahteva ogromno časa. Kolegica Urška iz uredništva Avtomobilizem je zopet obiskovala prodajne salone in pridobivala ponudbe, pri tokratnem segmentu pa smo precej teže namenili še skupnim stroškom lastništva, ne zgolj nakupni ceni. Opazili smo, da so predstavniki med seboj precej cenovno izenačeni in tudi, da se kupci delijo na dva pola. Nekatere modele velikokrat kupujejo z osnovno opremo in motorjem, spet druge, na primer tiguan, pa praviloma kot dražje različice s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom. Tudi popusti na redne cene se razlikujejo, v primeru, da kupec ne izbere financiranja, so slednji znašali od tisoč do 3.600 EUR, večinoma pa so boljši popusti pogojeni z določenimi paketi opreme. V našem primeru smo za praktično vse predstavnike izračune izvajali za bogatejše pakete opreme, izjema je bila toyota C-HR, kjer je zaradi bogate osnovne opreme zadoščal že vstopni paket. V tabeli, ki jo vidite, smo ostale postavke združili v zgolj dve, da je bilo vse skupaj potem bolj pregledno. Tukaj nas je presenetilo, da sta tehnično praktično enaka kia sportage in hyundai tucson cenovno tako narazen, saj je bil slednji za skoraj 3 tisočake cenejši.

Nedoločilniki so tisti, ki odločijo

Pa nedoločilniki? Ti igrajo pomembno vlogo pri ocenjevanju, ker verjamemo, da se kupci po preverjanju osnovne cene velikokrat za nakup odločijo predvsem na podlagi izgleda. Čeprav je denimo seat ateca avtomobil brez posebnih hib in vsako poglavje dodobra obvlada, pa očem in duši ne ponudi niti malo razburljivosti. Na drugi strani sta peugeot 3008 in toyota C-HR prava nastopača, ki si na tem mestu vsekakor zaslužita veliko točk. Inovativnost oblikovalcev je pač potrebno nagraditi, še posebej, če zaradi atraktivne oblike ne trpi uporabnost ali karkoli drugega.

Pa gremo od zadaj … ali pa skoči na zmagovalca!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Gepard pravi:
Ojej. Kadjar pred Qashqajem in Sportagem? Če jih ne bi vozil bi me še nasrali, tako pa niti približno ne. Kadjar škripa po ovinkih kot ena stara stoenka. Zelo nekvalitetno narejeno. Sicer pa Sportage in Qashqai tko kažeta po prodaji kako se rangirata... Vaš test mi ni všeč.
(pred 7 meseci )
a2l0dF9yZXN0YXVybzEzLmpwZzEzMTU3NjI2MDU=.jpg
s0me0ne0 pravi:
Piše.
(pred 7 meseci )
Ni slike
snikrs pravi:
kje je pa mazda cx-5 ostala?
(pred 7 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 dnevi  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  |