{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tako ga proizvajajo v stekleni tovarni

Volkswagen e-golf

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ste se že kdaj vprašali, kako poteka proizvodnja električnih avtomobilov? Mi smo se, saj smo celotno sezono spremljali elektromobilnost doma, zato smo se odpeljali do Dresdna, kjer tudi sestavljajo volkswagen e-golf.
Tako ga proizvajajo v stekleni tovarni
Foto: Matej Mihinjač
6. 6. 2018 ob 10:00
Komentarjev: 0
Volkswagen transparent factory - volkswagen e-golf
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Po 800 kilometrih smo prispeli do znamenite steklene tovarne, ki so jo v centru 800 let starega baročnega mesta odprli že leta 2002 za potrebe proizvodnje najbolj prestižnega volkswagna takrat, modela phaeton. Tovarna je bila že od postavitve nekaj posebnega, saj je imela kar 27.000 m2 steklenih površin v treh etažah, kar se do danes ni spremenilo. In to je bil tudi eden od razlogov, poleg ogleda proizvodnje električnega volkswagna e-golf, da smo se z velikim zanimanjem odpravili v notranjost, kjer je ogromno stekla.

Stekla je veliko z razlogom, saj omogoča vsem obiskovalcem, da si lahko kadarkoli ogledajo sestavljanje električnih avtomobilov. Ker e-golf delavci sestavljajo vsak dan od 6. do 22. ure v dveh izmenah, si lahko obiskovalci od ponedeljka do sobote proizvodnjo ogledajo med 9. in 19. uro, ob četrtkih celo med 9. in 21., v nedeljo pa ima center za obiskovalce vrata odprta med 10. in 18. uro, če se boste kdaj odpravili še sami na ogled. Sama proizvodnja je zelo čista, saj nikjer ni nobene nesnage, tudi vonja po lepilu ali laku ne, saj v tovarno, bolje rečeno sestavljalnico, prejmejo že pobarvane in polakirane karoserije, ki jih pripeljejo s tovornjaki. V navezi z nemškimi železnicami pa pripeljejo ostale komponente na posebnih tramvajih CarGoTrams, ki so modre barve, da prebivalci in obiskovalci točno vedo, kdaj se v tovarno prevažajo deli za avtomobile.

Ker je proizvodni trak popolnoma avtomatiziran, roboti najprej pripeljejo karoserije v prvo etažo, kjer v njih vgradijo notranjost in vse oblazinjenje, med posamezno točko vgradnje pa se tekoči trak iz kanadskega javorja premika točno 12 minut. Nato na drugi strani 55.000 m2 velike proizvodne hale sledi še poroka karoserije s podvozjem, kjer je že nameščena baterija, potem pa vgradijo še elektromotor. V spodnji etaži nato vgradijo še sedeže in ostale manjkajoče komponente, nakar sledita prva in zadnja kontrola vozila. Vsak delavec mora biti tudi posebej izobražen, da zna ravnati po predpisih, ki veljajo za tehnologije z visoko napetostjo, pozorni pa morajo biti predvsem na specifike, ki so edinstvene pri električnih avtomobilih. Ker imajo klasični prikaz stanja goriva, mora stanje napolnjenosti baterijskega sklopa imeti tudi električni avto, zato morajo vedno preveriti, pod kakšno napetostjo je baterija in če je prikaz pravilen, da lahko potem avtomobil normalno potuje naprej po logistični verigi.

Posebnost tovarne je še 60.000 posebnih magnetov, ki se skrivajo pod lesenimi tlemi, na podlagi katerih se orientirajo roboti, ki do posameznih postaj prinašajo komponente za vgradnjo. Za celoten proces proizvodnje, od prevzema karoserije do zaključne kontrole, potrebujejo delavci približno dva dneva, dnevno pa trenutno proizvedejo 72 volkswagnov e-golf. Poleg tega so pri Volkswagnu zelo ponosni, da v Dresdnu e-golf od 1. januarja 2018 proizvajajo povsem brez CO2, torej, da je proizvodnja ogljikonevtralna. Vso energijo, ki jo porabijo pri proizvodnji, pridobijo iz vodnih virov, zato so avtomobili okolju prijazno sestavljeni.

Trenutno v Dresdnu sicer proizvajajo samo e-golf, od leta 2020 pa bodo verjetno še kakšen drug električni volkswagen, vendar končna odločitev zaenkrat še ni znana. Predpostavljajo, da bo v prihodnosti vse več električnih avtomobilov, leta 2025 pa predvidevajo, da bodo letno prodali od 20 do 30 odstotkov električnih avtomobilov, saj se bo velika električna revolucija zgodila leta 2020, ki bo kriva tudi za kar 80 elektrificiranih in 50 popolnoma električnih avtomobilov v skupini Volkswagen, ki jih bodo proizvajali v 15 tovarnah.

Sam ogled izza stekla je popolnoma brezplačen in pri Volkswagnu so veseli vsakega gosta, lansko leto jih je bilo kar 103.000. Vodeni ogledi po proizvodnji stanejo 7 evrov, so pa zato brezplačna testiranja električnih in priključno-hibridnih volkswagnov, ki jih lahko po Dresdnu vozite 30, 45 ali 60 minut.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |