{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljši prestižni SUV je?

2018 PRIMA D-SUV premium

Avtor prispevka: Volan
Številka šest je tista, ki nas spremlja na tokratnem primerjalnem testu, imenovanem PRIMA. Gre za naš šesti PRIMA-test in na njem smo tokrat imeli šest tekmecev. In ta tekst je najbrž nastajal šest ur …
Najboljši prestižni SUV je?
Foto: PRIMA
15. 11. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0
2018 PRIMA D-SUV
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tokrat smo se vnovič lotili segmenta vozil, kjer je prostora za napake zelo malo, saj so kupci precej zahtevni.

Tokrat smo se vnovič lotili segmenta vozil, kjer je prostora za napake zelo malo, saj so kupci precej zahtevni, cene vozil pa lahko sežejo skoraj do neba. Podobno je bilo, ko smo pod drobnogled vzeli te premijske limuzine. Križanci in SUVi so vedno bolj priljubljeni, zato smo si v ekipi PRIMA-testa rekli, hja, zakaj pa ne bi pod drobnogled vzeli večjih premijskih predstavnikov. Razred D-SUV je to, če ste bolj mahnjeni na oznake, in čeprav je predstavnikov manj kot pri teh malčkih, ki so bili pod drobnogledom prejšnjič, niso nič manj zanimivi.

Poleg šestih testiranih predstavnikov smo seveda želeli še dva več, a eden od njiju sploh nima ustreznega motorja, drugi pa ni bil na voljo. Pogoj je namreč bil, da vse predstavnike poganjajo dvolitrski dizelski motorji, ki so povezani s samodejnimi menjalniki. Pri vseh se je to tudi zgodilo, le lexus je bil s svojim hibridnim sklopom spet posebnež. Ampak smo ga vseeno vzeli v druščino, ker z dizelskim motorjem NX sploh ni na voljo, je pa vsekakor zanimiv predstavnik. Poleg njega so druščino sestavljali še alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, mercedes-benz GLC in volvo XC60. Tudi pri pnevmatikah smo bili zahtevni, zato so bili vsi obuti v letne, pri ceni pa nismo bili posebej strogi, ker smo cenovno primerjavo itak delali z obiski prodajnih salonov.

Že v prejšnjih testih si lahko preberete, kako poteka naše ocenjevanje, vsekakor pa gre za zahteven projekt, ki osmim uredništvom, pri katerih praktično vsako pomaga z dvema članoma ekipe, vzame skoraj dva tedna. Meritev, voženj in ostalega je naravnost ogromno, zato na leto tudi ne uspemo pripraviti več kot dveh takšnih testov. Če ste slučajno pozabili, v tem skupnem projektu poleg uredništva Volan sodelujejo še Avtomobilizem, Avto Fokus, Dnevnik, Finance, Komotar minuta, SiOL in Žurnal. Jasno je tudi, da je to daleč največji primerjalni test v Sloveniji, po dosegu in po količini dela.

Za začetek smo v avtomobile posedali svoje zadnjice

Prvi sklop meritev navadno pripada merjenju notranjosti. Tukaj seveda ni dovolj, da vržemo oko na armaturno ploščo in se odločimo, če nam je ta všeč ali pa ne, dela je veliko več. Po skrbnem otipavanju materialov in ocenjevanju kakovosti izdelave sledi ocenjevanje praktičnosti, najprej voznikovega okolja. To pomeni, da v vsako vozilo poskušamo pospraviti mapo formata A4, pollitrsko plastenko in še večjo s prostornino 1,5 litra pa denarnico in telefon. Skratka, tiste najbolj običajne stvari, ki jih imamo velikokrat s seboj. Potem ocenjujemo voznikov sedež, pri čemer so pomembni samo udobje, položaj za volanom, možnost nastavljanja in podobno. Enako velja še za zadnjo klop, kjer se prva meritev nanaša že na odprtino vrat, ki jo merimo na dveh delih in tako lažje ugotovimo, kako enostaven je sam vstop v vozilo. Ko enkrat v njem sedimo, je poleg udobja pomembno še, koliko prostora ima potnik nad glavo, pred koleni in pri stopalih. Tudi možnost nastavljanja klimatske naprave zadaj prinese kakšno točko.

Potem v roke vzamemo dva otroška sedeža in pogledamo, kako enostavno ju je mogoče namestiti. Če nas včasih kakšen avtomobilski segment pozitivno preseneti, denimo tile malčki, pa enostavna namestitev otroškega sedeža v premijskih SUVih sploh ni tako samoumevna. Kdo ve, morda pa družinska raba proizvajalcem sploh ni prva v mislih, ko snujejo svojega novega predstavnika.
Tudi prtljažnika se lotimo s konkretno paleto kovčkov in torb, obenem pa tudi preverimo, kako visok je nakladalni rob, kako enostavno se podrejo naslonjala, kako velika je sama odprtina prtljažnih vrat in podobno. Pri notranjosti nobene stvari ne meri in ocenjuje le po en član, ker bi bilo lahko vse skupaj pristransko, zlasti meritev udobja na sedežih, vedno sta vsaj po dva, tudi trije. 

So med motorji lahko razlike?

Največ časa nam nedvomno vzame segment 'Motor in podvozje', kjer vsakega kandidata dodobra preizkusimo na cesti, se z vsakim zapeljemo na naš testni krog, ki vključuje umirjen cikel po podeželju, dinamični del, avtocesto in mestno vožnjo. Kot vedno smo tudi tokrat z vsemi kandidati testni krog opravili naenkrat in se na ta način izognili razlikam pri porabi, ki nastanejo zaradi drugačnega vremena, prometa in podobnega.

Center varne vožnje na Vranskem je vedno nujno okolje, kjer na varen način preizkusimo, kako suvereni so predstavniki pri vožnji na meji ali celo preko nje. Slalom je odličen pokazatelj, kako ubogljivo je samo podvozje, kako dober občutek dobi voznik preko volana in kako prožen je sam motor. Tudi samo zaviranje ter izogibanje namišljeni oviri lepo pokaže, kako se vozilo obnese v skrajnih primerih. Tokrat smo vse predstavnike še 'zaletavali' v namensko blazino in tudi tukaj so nastale velike razlike. Nekateri so se sami brez težav varno zaustavili, z drugimi smo nehote poskrbeli, da je blazina ob trku poletela v zrak. Poleg meritev hrupa smo tokrat preizkusili še delovanje štirikolesnih pogonov. To je najlažje narediti s pomočjo posebnih valjčkov, kjer sama kakovost pnevmatik sploh nima nobenega pomena. Z edinim kolesom, ki je na tleh in ima dober oprijem, pogledamo, če avtomobil zmore speljati. Tudi hrupnost motorja na mestu in pri vožnji merimo s posebno aplikacijo.

Ena proti tri v številu asistenčnih sistemov

Še enkrat je potrebno poudariti, da posamezne ocenjevalne sklope in njihove parametre spreminjamo glede na segment vozil, ki jih ocenjujemo. Saj veste, prostornina prtljažnika ali število asistenčnih sistemov ne moreta biti enaka, če govorimo o mestnem malčku ali pa tokratnem premijskem SUVu. Asistenčni sistemi so zato tokrat imeli precej pomembno vlogo in kar 24 različnih postavk smo pregledovali ter ocenjevali. Razlika v skupnem številu točk med najboljšim in najslabšim pa je bila več kot trikratna, kar nikakor ni zanemarljivo. Vsaj enega od sistemov smo praktično preizkusili z zaletavanjem v blazino, kjer je bilo hitro jasno, da so razlike velike.

Sicer pa smo poleg tistih klasičnih ocenjevali še določene tehnične posebnosti vozil, na primer, če v svojih menijih obvladajo slovenski jezik, če imajo asistenco za zastoje, stabilizacijo prikolice in podobno. Saj pravim, res veliko vsega.

Kaj pa cena?

Seveda smo se tudi cen lotili na premišljen in podroben način. Obiskali smo prodajne salone in primerjali cene. Med praktično identično opremljenim mercedesom GLC in audijem Q5 skorajda ni cenovnih razlik, tudi X3 jima je zelo blizu. Nekoliko cenejši je potem XC60, kjer je mogoče dobiti več popusta, še bolj ugoden je lexus NX, najcenejši v tokratnem grozdu pa je stelvio. Pri uvozniku za alfo popustov ne dajejo, imajo pa že samo ceno zelo ugodno. No, seveda so tudi med samim stroškom zavarovanja in med stroški rednega vzdrževanja razlike, tudi tukaj je GLC tisti, ki najbolj osuši denarnico.

In seveda še naši nedoločilniki, lastnosti, ki niso merljive, a še kako pomembne. Tudi ti so prinesli ali pa odpihnili kakšno točno in morebiti spremenili končni rezultat. Ali pa tudi ne, a brez njih enostavno ne gre. Saj veste, lahko si spodaj preberete, kateri je po vseh meritvah in ocenjevanjih najboljši, a če vas ne mika, ga ne boste izbrali. Nedoločilniki so tisti, ki nas včasih premamijo za izbor, ki morda na papirju niti ni najoptimalnejši. Vsekakor pa tokrat še posebej velja, da so vsi predstavniki zelo dobri, kar jasno nakazuje tudi odstotek dobljenih točk pri vseh.

> naprej na 6. mesto

naprej na 1. mesto >

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |