Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ponos generacij

Audi A6 in viadukt Črni Kal

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ste že slišali, da je sodoben avtomobil sestavljen iz več deset tisoč sestavnih delov? Neverjetno, kako vsi ti koščki in kosi na koncu vseeno tako dobro stojijo skupaj, da me ni strah, ko vozim avto. Tudi hitreje!
Ponos generacij
Foto: Jure Cehner, DARS
24. 12. 2018 ob 19:00
Komentarjev: 0
2018 audi A6 in viadukt Črni Kal
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In ob vsem tem se proizvajalci trudijo nove modele narediti celo vedno lažje od predhodnikov! In mi jim potem še bolj zaupamo, ker se še bolje peljejo in ker imajo še manjšo porabo goriva. Audi A6 je izjemno moderen izdelek avto-industrije in kar nekaj kosov tega avta je iz lahkega aluminija, ki nadomešča jeklo.

Obstaja pa en objekt, ki smo ga zgradili Slovenci in ki ima za razliko od A6 ogromno jekla. In betona. Tudi tam je pomembna masa, ampak bolj v obratnem smislu, ker mora res trdo stati na tleh. Se vam sanja, kaj bi to lahko bilo? Vsi ga poznate, seveda, to je viadukt Črni Kal, največji in najdaljši premostitveni objekt v Sloveniji. Most po domače, čeprav, to je viadukt in ne most, ker spodaj ne teče voda. Za trboveljskim dimnikom je tudi drugi najvišji objekt pri nas sploh. Da je nastal, so v vse skupaj zlili 40.000 kubičnih metrov betona, 8.000 ton armaturnega jekla in 1.300 ton kablov za prednapenjanje. No, avto pa tehta 2 ’tonici’ in rečemo, da je težek, a ne …

Da gre za naš izjemen gradbeni dosežek, nam že dolgo priznavajo strokovnjaki z vsega sveta.

Da gre za naš izjemen gradbeni dosežek, nam že dolgo priznavajo strokovnjaki z vsega sveta, prav ta pa je odprl vrata v svet takrat odgovornemu projektantu Marjanu Pipenbaherju. Do danes je namreč projektiral številne projekte, med katerimi so najpomembnejši in izjemno zahtevni tisti v Izraelu in Turčiji, zadnji pa je sploh slikovit – most na Pelješac – ki ga komaj čakamo številni ljubitelji južnega Jadrana.

Viadukt Črni Kal je bil zgrajen v treh letih in Marjan pravi, da je narejen za več kot 100 let. Pod pogojem, da se ga seveda primerno vzdržuje, kar pomeni, da se v celotni življenjski dobi zanj nameni še enkrat toliko denarja, kot se ga je za izgradnjo. Po njem smo se prvič zapeljali pred dobrimi 14imi leti in med drugim so naredili še en zanimiv obremenilni test pred predajo prometu; nanj so zapeljali 48 tovornjakov s skupno maso 1.200 ton in opazili, da niso nič opazili. Tako dobro je narejen že v osnovi in še vedno ponuja možnost povečanja dovoljene obremenitve, če bi se kdaj v prihodnosti pokazala potreba.

Ko smo si z vzdrževalci DARSa ogledali tudi notranjost viadukta, mi je šele postalo jasno, kako ogromen objekt je to v resnici. Pod cestiščem je v celoti še en vzdrževalni ’tunel’, po katerem se z lahkoto sprehajate, v njem se nahajajo cevi za odvodnjavanje meteorne vode, kar pomeni, da nič ne teče z viadukta neposredno na tla, temveč v razmaščevalnik na koncu. Seveda je viadukt še zelo mlad v gradbeniškem smislu, zato se napake na njem ne bi smele pojavljati in tudi sicer vzdrževalci z njim nimajo praktično nobenega dela. Vseeno ga pregledujejo 3-krat na dan, Ksenija Marc, takratna nadzornica inženirjev, pa je poudarila, da viadukt vse od odprtja še niti enkrat ni bil zaprt, čeprav so bile na začetku stalne polemike, da bo burja velika težava. Tudi s tem se je Marjan takrat odlično spopadel in v vetrovniku razvil posebno ograjo, ki še vedno omogoča nekaj razgleda, voznike pa odlično ščiti pred močnimi sunki. Takšno zaščito bomo v kratkem dobili tudi na problematičnem odseku hitre ceste čez Rebernice.

Verjetno nisem edini vesel, da ga imamo. Če ne zato, da ga občudujem, pa že zato, ker mi ni več treba stati v kolonah, ko peljem otroke na morje. Vsak dan ga prevozi preko 20 tisoč vozil, ob navalu turistov še bistveno več, med drugim pa tudi 1.000 do 2.000 težkih tovornjakov. Viadukt je dolg 1.065 metrov, v najvišjem delu pa je visok 95 metrov, kar ni hec, ko piha burja.

Audija A6 pa tisti dan niti burja ni motila kaj preveč. Prvič, ker je bila bolj šibka, in drugič, ker s svojo obliko reže zrak kot puščica. Samo 0,24 znaša količnik zračnega upora. Še malo in bo znal voziti sam, po takšnih odsekih, kot je viadukt, se seveda brez težav že, ker so črte dobro označene in zavoji niso preveliki, do popolne avtonomnosti bomo pa še nekaj časa mi tisti, ki bomo za volanom občudovali Osapsko dolino in krasen viadukt, ki ni uničil njenega izgleda.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |