Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kateri je najboljši karavan?

Primerjava avtomobilov

Avtor prispevka: Volan
Ste ravno pred nakupom novega družinskega avtomobila in se še niste odločili? Ne veste, če bi raje doplačali za opremo, vzeli model z večjim prtljažnikom ali močnejšim motorjem? Če so vam karavani vsaj približno všeč, bo tale test kot nalašč za vas!
Kateri je najboljši karavan?
Foto: PRIMA
11. 11. 2016 ob 7:00
Komentarjev: 2
Primerjava avtomobilov - Kateri je najboljši karavan?
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zaključek tokratnega primerjalnega testa karavanov spodnjega srednjega razreda lahko enopotezno razložimo že v uvodu, pa čeprav so spodnji rezultati plod dolgega in zapletenega dela. Vsi kandidati so dobri in kakovostni, nobeden še zdaleč ni slab, zato lahko priporočimo prav vsakega.

Spomladi smo se lotili našega prvega velikega primerjalnega testa, ki ga izvajamo s še šestimi drugimi mediji (Avtomobilizem, Avto Fokus, Dnevnik, Finance, SiOL in Žurnal24). Takrat smo med seboj primerjali križance B-segmenta, tokrat pa je na vrsto prišel segment C karavani, po katerem je kljub porastu priljubljenosti ostalih vrst vozil še vedno veliko povpraševanja. Želje in potrebe kupcev pa se seveda malo razlikujejo od tistih pri križancih ali športnih vozilih, zato smo zahtevam priredili tudi naše ocenjevanje. Vsem, bodisi tistim, ki vam je prebiranje takšnih testov le v užitek, ali pa tistim, ki ste ravno pred nakupom karavana tega segmenta, pa priporočamo, da rezultate in njihovo razlago dodobra preučite.

 

naprej na 9. mesto >


Zakaj? Ker morda med prvimi tremi in osmim predstavnikom ni tako zelo pomembne razlike. Morda sta deveti ali pa šesti po vrsti v kakšni kategoriji, ki je vam bolj pomembna, celo boljša od najvišje uvrščenega, zato vam ne bo težko odšteti denarja za prav tisti model. Predvsem pa lahko dodam misel iz uvoda, da so vsi predstavniki dobri in je razlik med njimi manj od pričakovanega. Predvsem precej manj kot prejšnjič pri križancih, kar pomeni, da so želje in potrebe kupcev dodobra razdelane in proizvajalci natančno vedo, kaj jim morajo ponuditi.

Da bodo kandidati med seboj karseda primerljivi …
 

Uvoznikom smo določili zelo natančno definirane pogoje, kakšna naj bodo testna vozila. Za pogon je pri vseh moral skrbeti 1,6-litrski turbodizelski motor, le pri Fordu smo dopustili 1,5-litrski, ker je po moči povsem primerljiv in deciliter prostornejšega niti nimajo, cena testnih vozil pa se je brez popustov gibala med 25.000 in 28.000 evri. Nekateri so sicer malo odstopali od določene vrednosti, ampak smo jih potem izenačili pri cenovni primerjavi.

Nekaterih predstavnikov tokrat ni bilo, razlogi so različni, povabili pa smo vse. Fiat v času izvajanja testa v Slovenijo še ni pripeljal karavanskega tipa, uvoznik za znamko Hyundai pa vsak čas pričakuje novo generacijo i30 in se mu aktualna ne zdi več primerna. Če sta obe odsotnosti še nekako tehtni, pa tega ne moremo reči za ponovno nesodelovanje znamke Honda. Uvoznik bojda v celotni Sloveniji ni uspel dobiti niti enega karavanskega civica z dizelskim motorjem. Spomladi niso sodelovali niti z modelom HR-V, v obeh primerih pa sem prepričan, da bi dosegli dober rezultat. Zlasti nad civicom smo bili že velikokrat navdušeni.

Zakaj je testiranje zahtevalo 2 meseca priprav, 2 tedna dela na terenu in veliko ekipo?
 

Odgovor je lahko kratek in jedrnat, češ, ker smo preverjali ogromno stvari, a naj jih raje razložim, da bo potek ocenjevanja jasen vsem. Preverjali smo namreč prostornost, povezljivost, varnostne elemente, cene, vozne lastnosti in na koncu še 'faktor X', torej lastnosti, zaradi katerih te avtomobil privlači ali odbija, pa jih ni mogoče povsem natančno definirati.

Prvo poglavje ocenjevanja je bilo namenjeno prostornosti in uporabnosti. Postopek je v vsakem avtomobilu potekal identično, novinarski kolega Gašper se je najprej usedel spredaj in si nastavil ustrezen položaj za volanom, potem pa se prestavil na zadnjo klop, kjer smo merili prostor za kolena, preverili, če je pod sprednjim sedežem dovolj prostora za stopala in obenem pomerili še oddaljenost glave od stropa. Obenem smo na zadnjo klop postavili še dva otroška sedeža in merili prostor, ki ostane med njima, ta je lahko zelo pomemben, ko se mora v vmesni prostor 'zriniti' še ena odrasla oseba. Pri nameščanju otroških sedežev smo upoštevali enostavnost pritrjevanja, oba sedeža sta Anžetov, ki dobro ve, kaj je enostavno in kaj zapleteno pritrjevanje. Če sidrišč isofix ni že takoj videti in jih je potrebno iskati, namestitev pa je nerodna, je sledilo manj točk. Zadaj sta z Gašperjem merila še odprtino, ki nastane po odpiranju vrat, in sicer na dveh mestih, med karoserijo in robom vrat ter med stebričkoma B in C. Oboje je pomembno pri vstopanju in izstopanju. Upoštevali bi tudi vzdolžni pomik klopi, pa ga noben kandidat ne ponuja.

Spredaj smo najprej preverili, kako uporaben je voznikov prostor, in sicer z namestitvijo dveh različno velikih plastenk, denarnice, telefona in mape A4, ki je morala v sovoznikov predal.

Spredaj smo najprej preverili, kako uporaben je voznikov prostor, in sicer z namestitvijo dveh različno velikih plastenk, denarnice, telefona in mape A4, ki je morala v sovoznikov predal. In upoštevali, če je na hrbtni strani žepek ... Potem smo preverili ergonomijo, dodelili ocene še za kakovost materialov in določili, koliko si posamezen predstavnik zasluži še pri udobju sedeža. Tam so bili pomembni dolžina sedalnega dela, nastavljivost po višini, bočni oprijem, udobje in nastavljanje ledvene opore.

V prtljažniku smo za začetek merili, koliko je od tal oddaljen njegov rob, manj je seveda bolje. Potem smo dodatno oceno dali dvojnemu dnu, še malce več, če je bilo dejansko uporabno, točke so kandidati dobivali tudi za pritrdilne zanke, mrežice, predalčke ali pregrade. Za vsako po eno. Pred zlaganjem stvari v prtljažnik smo pogledali še, kako enostavno se zložijo sedeži, če je to mogoče narediti od zadaj, če se zložijo v eni potezi, oziroma je treba najprej dvigniti sedala klopi. Prava rezervna pnevmatika je dobila več točk kot zasilna ali prtljažnik brez nje. Pri zlaganju stvari v prtljažnik vozila smo izbrali predmete, ki jih družina vzame na dopust. Torej kovček, poganjavček, hladilno torbo, žogo in kup ostale navlake. Pri vsakem kandidatu smo se maksimalno potrudili, da je šlo vanj čim več stvari, ponekod je dobro uspelo, drugod ne.

Kaj pa cena?
 

Pri ceni smo upoštevali primerljive avtomobile in ne točno teh, ki so bili na testu, saj smo želeli dobiti res realen vpogled, pri katerem je cena ugodnejša, kako je s servisi in dodatno opremo. Za cenovno primerjavo smo pridobili cene od uradnih zastopnikov znamk ter tudi konkretne prodajne ponudbe v salonih posameznih znamk. V primeru, da so podatki odstopali, smo odstopanja najprej preverili, nato pa uporabili cenovno ugodnejšo različico. Ponudbene cene so bile oblikovane za fizične kupce za nakup, ki ni povezan s financiranjem. Ob obisku salona smo jasno obvestili prodajno osebje, da potrebujemo ponudbo za potrebe primerjalnega testa ter jih prosili, da v ponudbi upoštevajo običajne popuste, ki bi jih dobila stranka v salonu. Upoštevali smo gotovinske popuste, ne pa tudi opreme, ki jo trgovci nudijo ob nakupu (npr. zimske pnevmatike, platišča). Zavedamo se, da je dejanska maloprodajna cena rezultat pogajanj v konkretnih primerih in da lahko do določene mere odstopa od pridobljenih ponudb.

Cenovna primerjava je narejena za tipičen družinski karavan, ki ima srednji nivo opreme in je brez dodatnih asistenčnih sistemov. V salonih smo med drugim izvedeli, da kupci med dodatno opremo v tem cenovnem rangu pogosto izbirajo zadnje parkirne senzorje oziroma kamero in dodatno zatemnjena zadnja stekla. V primeru, da model v paketu ali na seznamu doplačil ni imel posamezne opcije, smo za cenovno primerjavo uporabili povprečje s cenikov ostalih znamk. Seveda zaradi lastnosti modelov in prodaje politike posameznih znamk primerjani modeli pod črto niso popolnoma enaki, a smo se potrudili, da je usklajena njihova bistvena oprema.

Varnostni sistemi, povezljivost, doplačila za pakete …
 

Velik poudarek smo pri varnostnih sistemih namenili predvsem samodejnemu zaviranju AEB, pri katerem smo opazili, da serijsko ni na voljo pri nobenem kandidatu. Ne s sistemom opozarjanja, niti s sistemom samodejnega zaviranja. Precej razlik se je pojavilo tudi pri povezljivosti, kjer se največji napredek kaže pri novejših vozilih, slednja namreč večinoma ponujajo zaslon na dotik, telefon se preko povezave Bluetooth poveže enostavneje, pri ostalih asistenčnih sistemih smo preverjali tudi ceno. Nekateri namreč za relativno majhen znesek ponujajo kar celoten paket pomagal, pri drugih se plačuje skoraj vsakega posebej. Na isti lokaciji smo celo preverili, kako uspešno radio najde postaje, razlike so bile ogromne.

Tudi hrup smo merili, in sicer s pomočjo aplikacije, ki ima določeno odstopanje, ampak v vseh primerih enako. Prva meritev je bila v mirovanju in v prostem teku, druga pa v tretji prestavi pri 50 km/h. Center varne vožnje Vransko je služil za test prožnosti motorja in uspešnega obvladovanja avtomobila med dvema različnima vrstama slaloma, z vsakim avtomobilom smo se zapeljali še na 113 kilometrov dolg testni krog, pri čemer je bila zaradi dežja poraba za okoli deset odstotkov večja, kot bi bila sicer. Temperatura je v času izvajanja znašala med 9 in 11 stopinj Celzija. Zdaj pa razvrstitev po mestih, začnemo od zadaj. Če si neučakan, skoči na zmagovalca.

 

naprej na 9. mesto >

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
janko8 pravi:
Kje so meritve?
(pred 1 leti )
Ni slike
janko8 pravi:
Merili ste prostornine, hrup v kabini, prostor za noge, porabo...
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |