{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V domovini Dacie

Dacia duster & Romunija

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vedno se jezim, kako zaostali smo Slovenci v primerjavi z ostalimi državami Evropske unije, kar se tiče cest in prometa. Pa smo res? Odgovor sem odšel iskat v eno najrevnejših in najbolj novih držav v EU, ki dosega le 45 odstotkov povprečnega BDP Evropske Unije. Ja, to je Romunija.
V domovini Dacie
Foto: Matej Mihinjač
18. 11. 2011 ob 19:12
Komentarjev: 0
video dacia duster v Romuniji
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In prvi vtisi? Obup, vse stoji, v vsej državi, ki je po površini in prebivalstvu za skoraj 12-krat večja od Slovenije, imajo celih 200 in nekaj kilometrov avtoceste. Tovornega prometa pa toliko, da jim ga še DARS lahko zavida. Kako vozijo, raje sploh ne govorim. V glavnem, z avtomobilom že po uri ali dveh vožnje ugotovite, kje smo Slovenci. Kljub našemu prepričanju v bistvu daleč spredaj. Do meje z Romunijo se da priti zelo hitro, sploh po najbolj priporočljivi poti čez Madžarsko, ker boste imeli v tem primeru najmanj težav na meji pa tudi stroški ne bodo pretirani, čeprav bi bilo čez Hrvaško in Srbijo nekaj manj kilometrov. Potem pa se začne cijazenje po sicer še kar dobro vzdrževanih cestah, ampak kaj, ko so glavne prometnice tako obremenjene. Sploh pa so grozni šoferji tovornih vozil, še posebej Turki, ker prehitevajo avtomobile kot za stavo! In to na delih, kjer si sam niti s hitrim avtomobilom ne bi upal, oni pa direktno v ovinek s 40-tonskim 'šleparjem'.

Ampak, če je bil prvi dan sicer pričakovani šok, je drugi postregel s pravim nasprotjem. Kot pravi avtomobilist sem namreč moral poiskati cesto, ki so jo celo pri Top Gearu razglasili kot najlepšo na svetu. Transfagarashan!

Povezuje mesti Sibiu in Pitesti, kjer izdelujejo dacie, pelje pa čez južne Karpate med najvišjimi romunskimi gorami. Pred 40 leti jo je dal zgraditi sloviti diktator Ceausescu kot odgovor na Rusko invazijo Češkoslovaške iz leta 1968, saj je želel hiter dostop vojske do gora, če bi se Rusi odločili napasti še njih.

In tu je res kaj videti. Cesta, kjer je kar 40 vojakov med gradnjo izgubilo življenja, se vzpne 2034 metrov visoko, ovinkov je toliko, da se vam zmeša, razgledi pa fantastični! Odprta je samo poleti, vreme pa je zaradi višine zelo spremenljivo. Duster se je tam seveda odlično obnesel, ves čas sem imel vklopljen le sprednji pogon in k sreči so bila vsa kolesa še na svojih mestih. Če je bila cesta v smeri sever jug do vrha še kar ok, se je na drugi strani gorovja tako poslabšala, da me je bilo pošteno strah. Ne le predrte gume, ampak celo kakšnega dela podvozja, zato sem moral voziti skrajno previdno in skrajno počasi, s čimer se pot nehote zelo podaljša. In kljub vsemu sem bil še vedno najhitrejši voznik, tako da raje ne govorim, kako so vozili ostali. Očitno si Romuni vzamejo en dan samo za to, da prevozijo 200 kilometrov po svojih mestoma obupnih cestah.

Duster, ki me je vozil, je imel 1,5-litrski dizelski motor dCi z 80 kilovati, ki je v bistvu najmočnejši motor v ponudbi. Štirikolesni pogon je priklopljiv z gumbom pred ročico menjalnika, deluje pa samodejno in kar učinkovito. S 17.500 evri je najcenejši SUV v ponudbi pri nas, oprema pa je razredu primerna. Ima klimatsko napravo, radio, ESP, za kaj več od tega in recimo mehkejšo plastiko pa boste morali gledati razred višje in seveda precej dražje. Še Romuni so nad dusterjem navdušeni. Veliko jih je prišlo do mene in me spraševalo, kako sem zadovoljen z njihovim ponosom. In ko sem rekel, da je odličen, bi mi najraje plačali pijačo.

Ko se boste vozili na jug, ne smete mimo še ene izjemne zadeve. Če si upate, seveda. Najprej morate prehoditi 1480 stopnic, potem pa pridete do gradu Poenari, kjer si je v 15. stoletju prebivališče udobno uredil sam grof Drakula. No, vsaj tako so mu pravili, v resnici pa je bilo temu princu ime Vlad Tepeš. Pogumno je branil deželo pred Turki, je pa svojim ujetnikom trgal ude, lupil kožo, še najraje pa jih je natikal na kole, da so lepo počasi umrli, medtem ko si je sam zraven privoščil kosilo. Zdaj veste, od kod toliko zgodbic, pa tudi, če so tiste o vampirjih izmišljene.

Transylvania kot osrednja dežela v Romuniji ponuja kar veliko zanimivega tistim, ki radi raziskujete. Pripravite se na promet in zanič lokalne ceste, medtem ko so tiste bolj prometne v veliko boljšem stanju in mestoma prav prijetne. Sicer pa sem se takrat na lastni koži prepričal, zakaj so vse dacie v primerjavi s povprečjem razreda malo višje od tal. Če ne bi imele rahlo ojačanih podvozij, bi jih morali Romuni menjati vsako leto. In neverjetno je, koliko jih lahko vidite tukaj. Od najstarejših do loganov, ki jih je res največ. In morda niste vedeli: zelo dolgo nazaj, še pred rimskim imperijem, se je dežela, kjer je danes Romunija, imenovala Dacia.

Naslednji postanek je bilo mesto Brasov, za katerega so Romuni prepričani, da bo enkrat gostilo zimske olimpijske igre in kjer je tudi poleti precej živahno. Sploh stari srednjeveški del je z ozkimi uličicami prav privlačen, ogromna Črna cerkev, kot jo imenujejo, pa izgleda noro. Kakšnih 30 kilometrov stran se nahaja še en biser, grad Bran, ki pa je tako oblegan, da vas bo kar minilo stati v vrsti. Ampak se splača potrpeti, ker boste obiskali res krasen primerek zgodovine. Oglašujejo ga kot grad grofa Drakule, v resnici pa je bil bolj malo tam. Ampak turistov to ne zanima, glavno, da se lahko pohvalijo, kje so bili, vi pa boste spet večino časa preždeli v vrstah in mastno plačevali parkirišča.

Najbolj pa me je navdušilo malo mestece Sighisoara z barvitimi hiškami in še eno izjemno cerkvijo v srednjeveški citadeli, do katerega sem se peljal na severovzhod. Je tudi rojstno mesto Vlada Tepeša, grofa Drakula, kar so lokalci seveda izkoristili s svojevrstno ponudbo. Tukaj se res splača ustaviti, celo za vrhunski hotel s petimi zvezdicami sem za ogromno suito za štiri osebe odštel 100 evrov. Pet zvezdic seveda jemljite z rezervo. Nekatere stvari so res na nivoju, ponudba pa večinoma ne. Sploh zajtrk je nekje na nivoju običajnih hotelov s tremi zvezdicami, do tja je recimo vodila slaba makadamska pot, lokacija je bila dokaj neugledna, vendar blizu starega centra in v bližini lokalov, kjer se tudi ponoči dogaja.

Romunija je seveda med cenejšimi državami v Evropi. Za normalno kosilo s pijačo boste dali med 5 in 10 evrov na osebo, pivo stane malo več kot en evro, gorivo pa toliko kot pri nas. Za madžarsko in romunsko vinjeto sem dal malo manj kot 15 evrov, duster pa je za okoli 3000 kilometrov dolgo pot porabil povprečno slabih 7 litrov na 100 kilometrov. V glavnem, če imate dober želodec in če imate radi dobro vino, obvezno enkrat na izlet v Transylvanijo. Sploh z dusterjem, ki se je tam počutil kot doma. No, saj tam je doma.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2018
September 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - toyota aygo
070809
1011  domača premiera - citroën berlingo
1213  domača premiera - volvo V60
141516
17  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
18  domača premiera - hyundai i20
19  domača premiera - honda CR-V
20  domača premiera - ford focus
212223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 60 minut
2425  domača premiera - peugeot rifter
2627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 426
renault clio 257
renault megane 170
volkswagen polo 164
volkswagen golf 153

Podatki veljajo za avgust 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 53.559 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: boris40
Obvestila
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 tedni  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 tedni  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 tedni  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 1 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 6 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 6 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 6 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 6 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 6 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 10 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 11 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 11 meseci  |