Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Par dobrih in par obrabljenih pnevmatik

Nasvet z Goodyearom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Veliko voznikov meni, da je najbolj smotrno naenkrat kupovati le po en par pnevmatik in ne štirih. Na ta račun ob enkratni menjavi denarnica manj trpi, tisti dve pnevmatiki zadaj pa sta ponavadi manj obrabljeni od prednjih in posledično še vedno povsem solidni. A dejstvo je, da v takšnem primeru pnevmatike na sprednji in zadnji osi niso nikoli enako obrabljene, pogosto niti podobno ne. Zato avtomobil nikakor nima optimalnega oprijema.
Par dobrih in par obrabljenih pnevmatik
8. 8. 2012 ob 8:57
Komentarjev: 0
Nasvet z Goodyearom - par dobrih in par obrabljenih pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sprednje gume so na večini vozil bistveno bolj obremenjene, saj ima večina avtomobilov pri nas pogon spredaj, obenem pa morajo gume tudi usmerjati avtomobil. Zato veliko voznikov zamenja gume le spredaj, zadaj pa enostavno pusti enake. Po nekaj letih in vnovični menjavi nekateri celo zadnje pnevmatike postavijo spredaj in nov par kupijo le za zadnjo os. In še več je takšnih kombinacij. Par dobrih in par slabih gum smo zato namenoma namestili na našo testno mulo in se podali na preizkušanje.

Za začetek smo oba testa opravili s povsem novimi gumami in na ta način dobili referenčno oceno. Izogibanje oviri, ki bi lahko bila namesto vode tudi oseba, je v dobre gume obut avtomobil zmogel brez večjih težav, kljub spolzki podlagi. Sledil je še test vodljivosti skozi zavoj in tudi tukaj se je pokazalo, da avtomobil ostaja zelo miren in lahko vodljiv, največja hitrost, s katero smo spolzek zavoj uspešno odpeljali, pa je bila 43 km/h.

Na spolzko podlago smo zatem poslali avtomobil, ki je spredaj imel obute obrabljene in zadaj nove pnevmatike in pokazalo se je, da obrabljene pnevmatike spredaj niso ponujale nikakršnega oprijema. Rezultat lahko vidite v neprijetnem trku v vodne ovire. In ne pozabite, te obrabljene gume imajo še vedno skoraj dvakrat toliko profila, kot je to minimalno zakonsko določeno. Avtomobil se je odpeljal direktno v oviro, pri čemer je bilo kljub zaviranju smer težko ujeti tudi pozneje pri novi prepreki, kjer je bila hitrost že bistveno manjša.

Tudi na zavoju je bila zgodba podobna, nos vozila je ves čas silil ven in avtomobil sploh ni bil vodljiv. Če že morate, potem slabe gume raje nataknite na sprednjo os in ne zadaj, ker boste prej začutili, da vas avtomobil ne uboga.

Mi smo kljub temu gume še enkrat zamenjali, ker nas je zanimalo, kako se bo obnesla kombinacija dobrih gum spredaj in obrabljenih zadaj. In hitro smo ugotovili, da tudi slabo oziroma še slabše.

Tokrat je nos vozila lepo zagrabil in uspel slediti smeri, ki smo jo začrtali z volanom, je pa zato imel veliko težav zadek. Ker se je masa ob zaviranju prestavila na sprednjo os, je zadek postal lažji, gume z le malo profila pa zato niso uspele ponuditi oprijema. Rezultat je bil celo bolj dramatičen od prejšnjega, saj je avtomobil smer popolnoma izgubil in ga je odneslo z voznega pasu. Tudi hitro delo z volanom ni bistveno pripomoglo, avtomobil sem sicer uspel obdržati v željeni smeri, a je bilo z lovljenjem zadka veliko težav. Če niste vešči tega in bi vas ob takšnem dogajanju zajela še panika, avtomobila ne bi ujeli.

Kot zadnji test je sledil še hitro odpeljan zavoj s slabimi gumami na zadku in tudi tukaj lahko vidite, da je zadek ves čas hitel proti zunanjemu robu. Imel sem mnogo več dela pa tudi hitrost, s katero sem krog uspel prevoziti, je bila le 38 km/h.

Sedaj najbrž ni treba še enkrat opozoriti, da morate imeti na avtomobilu vse gume enako obrabljene. To boste najlažje vzdrževali tako, da jih boste vsaj enkrat letno zamenjali. Sprednje nazaj in zadnje naprej. Ko bo prišel čas za menjavo pa boste kupili štiri nove in ne le dveh.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |