Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Par dobrih in par obrabljenih pnevmatik

Nasvet z Goodyearom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Veliko voznikov meni, da je najbolj smotrno naenkrat kupovati le po en par pnevmatik in ne štirih. Na ta račun ob enkratni menjavi denarnica manj trpi, tisti dve pnevmatiki zadaj pa sta ponavadi manj obrabljeni od prednjih in posledično še vedno povsem solidni. A dejstvo je, da v takšnem primeru pnevmatike na sprednji in zadnji osi niso nikoli enako obrabljene, pogosto niti podobno ne. Zato avtomobil nikakor nima optimalnega oprijema.
Par dobrih in par obrabljenih pnevmatik
8. 8. 2012 ob 8:57
Komentarjev: 0
Nasvet z Goodyearom - par dobrih in par obrabljenih pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sprednje gume so na večini vozil bistveno bolj obremenjene, saj ima večina avtomobilov pri nas pogon spredaj, obenem pa morajo gume tudi usmerjati avtomobil. Zato veliko voznikov zamenja gume le spredaj, zadaj pa enostavno pusti enake. Po nekaj letih in vnovični menjavi nekateri celo zadnje pnevmatike postavijo spredaj in nov par kupijo le za zadnjo os. In še več je takšnih kombinacij. Par dobrih in par slabih gum smo zato namenoma namestili na našo testno mulo in se podali na preizkušanje.

Za začetek smo oba testa opravili s povsem novimi gumami in na ta način dobili referenčno oceno. Izogibanje oviri, ki bi lahko bila namesto vode tudi oseba, je v dobre gume obut avtomobil zmogel brez večjih težav, kljub spolzki podlagi. Sledil je še test vodljivosti skozi zavoj in tudi tukaj se je pokazalo, da avtomobil ostaja zelo miren in lahko vodljiv, največja hitrost, s katero smo spolzek zavoj uspešno odpeljali, pa je bila 43 km/h.

Na spolzko podlago smo zatem poslali avtomobil, ki je spredaj imel obute obrabljene in zadaj nove pnevmatike in pokazalo se je, da obrabljene pnevmatike spredaj niso ponujale nikakršnega oprijema. Rezultat lahko vidite v neprijetnem trku v vodne ovire. In ne pozabite, te obrabljene gume imajo še vedno skoraj dvakrat toliko profila, kot je to minimalno zakonsko določeno. Avtomobil se je odpeljal direktno v oviro, pri čemer je bilo kljub zaviranju smer težko ujeti tudi pozneje pri novi prepreki, kjer je bila hitrost že bistveno manjša.

Tudi na zavoju je bila zgodba podobna, nos vozila je ves čas silil ven in avtomobil sploh ni bil vodljiv. Če že morate, potem slabe gume raje nataknite na sprednjo os in ne zadaj, ker boste prej začutili, da vas avtomobil ne uboga.

Mi smo kljub temu gume še enkrat zamenjali, ker nas je zanimalo, kako se bo obnesla kombinacija dobrih gum spredaj in obrabljenih zadaj. In hitro smo ugotovili, da tudi slabo oziroma še slabše.

Tokrat je nos vozila lepo zagrabil in uspel slediti smeri, ki smo jo začrtali z volanom, je pa zato imel veliko težav zadek. Ker se je masa ob zaviranju prestavila na sprednjo os, je zadek postal lažji, gume z le malo profila pa zato niso uspele ponuditi oprijema. Rezultat je bil celo bolj dramatičen od prejšnjega, saj je avtomobil smer popolnoma izgubil in ga je odneslo z voznega pasu. Tudi hitro delo z volanom ni bistveno pripomoglo, avtomobil sem sicer uspel obdržati v željeni smeri, a je bilo z lovljenjem zadka veliko težav. Če niste vešči tega in bi vas ob takšnem dogajanju zajela še panika, avtomobila ne bi ujeli.

Kot zadnji test je sledil še hitro odpeljan zavoj s slabimi gumami na zadku in tudi tukaj lahko vidite, da je zadek ves čas hitel proti zunanjemu robu. Imel sem mnogo več dela pa tudi hitrost, s katero sem krog uspel prevoziti, je bila le 38 km/h.

Sedaj najbrž ni treba še enkrat opozoriti, da morate imeti na avtomobilu vse gume enako obrabljene. To boste najlažje vzdrževali tako, da jih boste vsaj enkrat letno zamenjali. Sprednje nazaj in zadnje naprej. Ko bo prišel čas za menjavo pa boste kupili štiri nove in ne le dveh.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |