{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vožnja po avtocesti

Zeleni volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Mnogim se zdi najbolj nesmiselna za varčevanje ravno avtocesta. Kaj pa lahko storimo drugega, kot vzdržujemo hitrost, si mislijo? Marsikaj, odgovarjamo mi.
Vožnja po avtocesti
Foto: Miha Kokalj
27. 5. 2013 ob 14:50
Komentarjev: 0
Zeleni volan - 5. del - vožnja po avtocesti
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Avtoceste resda niso najbolj idealne za varčevanje, ker so hitrosti na njih velike. A po njih se večina vozi vsakodnevno, saj časovno močno skrajšajo poti pa tudi bolj varne so, zato jih velja obdelati. Na njih namreč lahko z nekaterimi ukrepi precej zmanjšamo porabo goriva in obenem obdržimo povprečno potovalno hitrost. In jo še bolj zmanjšamo v primeru, da zmanjšamo tudi hitrost.

Omejitev 130 km/h pomeni, da se v Sloveniji s tolikšno hitrostjo še smemo voziti po avtocestah. Če se vozite hitreje, potem besedila, ki daje napotke za varčno vožnjo, niti ne glejte. Vsem ostalim pa povemo, da se bo že zmanjšanje hitrosti s 130 km/h za deset kilometrov na uro poznalo pri porabi, pri času prihoda pa ne bistveno. Ne govorimo namreč o povprečni hitrosti, ta je vedno še dosti manjša, ampak o hitrosti, s katero se premikate takrat, ko razmere to omogočajo. Zato ob koncu poti časovna razlika ne bo pomembna, poraba pa je lahko hitro za nekaj decilitrov manjša.

Hitrosti pa ni nujno potrebno zmanjševati, če želimo izboljšati svojo porabo. V igri je še več drugih dejavnikov, med katerimi je eden pomembejših predvidevanje in opazovanje prometa. Na avtocesti še celo bolj kot drugod. V vzvratno ogledalo je potrebno pogledovati pogosteje in v primeru, da opazimo približevanje vozila za nami, pogledamo še vsaj dvakrat in na ta način ocenimo njegovo hitrost. Pomembno je, da promet opazujete ves čas, predvsem pa dovolj zgodaj, preden bi želeli nekoga prehiteti. Ravno to opazovanje lahko pomeni, da boste dovolj zgodaj spustili plin in se do vozila pred vami pripeljali umirjeno in brez zaviranja oziroma, da boste s pravočasno menjavo pasu na prehitevalnega vozilo tudi varno prehiteli in pri tem ne boste ovirali bližajočega se avtomobila. Vsako pospeševanje na avtocesti, kjer so hitrosti večje, pomeni veliko izgubo energije. Bolj, ko je vožnja enakomerna, brez pospeševanj in zaviranj, bolj ugodna bo poraba. Zato spremljajte promet in predvidevajte. Če se pred vami na avtocesto vključuje vozilo in imate za seboj dovolj prostora, se premaknite na prehitevalni pas, mu omogočite varno vključitev, obenem pa sebi omogočite vzdržavanje hitrosti.

Na avtocesti je dobrodošla stvar tudi tempomat, zato ga le uporabljajte. Brez njegove uporabe boste namreč ves čas nevede malenkost pospeševali in zavirali, s čimer bo poraba večja. Še nekoliko več pa lahko privarčujete, če spremljate cesto in pred pričetkom klanca sami malenkost pospešite, potem pa na klancu popustite plin do te mere, da le nežno vzdržujete hitrost, lahko vam celo malenkost pade. Tempomat tega ne zna predvideti, zato ga v takem primeru lahko izključite, če vam to ne pobira preveč pozornosti seveda. Drugače pa, kot rečeno, tempomat lažje enakomerno vzdržuje hitrost kot vi in poraba je posledično lahko manjša. Če izvzamemo dejstvo, da na porabo negativno vplivajo še kolesa na strehi, strešni kovčki in ostala krama, nekaj k porabi dodajo še električni porabniki. Zlasti klimatska naprava, zato jo izključite, če to ne bo zmanjšalo splošnega počutja. Varnost naj bo na prvem mestu, zato varčevanje za vsako ceno ni smiselno. V primeru, da ni vroče, pa klimatska naprava lahko tudi počiva. O tem da je poraba najmanjša, če vozite v zavetrju tovornjaka na razdalji 3 metre, pa le tole: res je, zračni upor je tisti, ki najbolj vpliva na porabo goriva pri velikih hitrostih, ampak je tukaj veliko bolj pomembna primerna varnostna razdalja (pravilo dveh sekund; od vozila, ki vozi pred vami, bi morali biti oddaljeni toliko, da bi na glas izgovorili 'enaindvajset, dvaindvajset', da bi prišli na točko, kjer je bilo tisto vozilo, ko ste pričeli šteti). Pa ne samo zaradi vaše varnosti, tudi drugi udeleženci v prometu morajo imeti dovolj prostora, da se lahko varno vključijo in izključijo z avtoceste.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |