Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Parkirne hiše v Ljubljani

Nasvet z Oplom LPG

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ne, LPG ne pomeni ljubljanska potniška groza, temveč kratica označuje utekočinjen naftni plin. Z oplom corsa LPG smo se podali v prestolnico, natančneje v parkirne hiše. Mislite, da so nas vsepovsod spustili noter?
Parkirne hiše v Ljubljani
Foto: Anže Jereb
16. 4. 2014 ob 15:00
Komentarjev: 0
video nasvet z Oplom LPG - parkirne hiše
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Opla corsa LPG smo že izčrpno testirali v tej oddaji in ugotovili, da je utekočinjen naftni plin precej dobra alternativa bencinu in dizlu, saj je cenejše, motorju podaljša življenjsko dobo in pa okolju zelo prijazno. Vendar LPG je težji od zraka in izjemno lahko vnetljiv, zato smo se vprašali, ali lahko z njim sploh parkiramo v garažnih hišah. K sreči jih imamo v prestolnici dovolj, zato smo se sredi največje gužve zapodili v najbolj oblegane parkirne hiše v Ljubljani. Zakonov ni nobenih, ki bi nam prepovedovali parkiranje z avtom na plin. Parkiramo lahko, če imamo vgrajeno napravo po certifikatu R67.01, ki zagotavlja polno plinotesnost, vednar nam je bilo rečeno, da vseeno najdemo kakšno parkirno hišo, ki takšne eko avte iz takšnih ali drugačnih razlogov prepoveduje. In smo se šli prepričat. 

Parkirnih hiš je morda res dovolj, vendar vse hiše nadzorujejo vsega skupaj tri ali štiri večja podjetja. Z nekaterimi smo se brez težav dogovorili, druge, kot je parkirna hiša Metelkova, pa niti priklicati nismo mogli in so zato žal izostale iz našega obhoda po prestolnici. 

Parkirne hiše Bežigrajski dvor, Komenskega in Steletova spadajo pod isto upravo. Prvo smo se zapeljali pred Bežigrajski dvor na Kržičevi, ki lahko pod streho spravi 550 avtov. Takoj, ko smo se zapeljali pred zapornico, nas je pozdravil znak, na katerem je jasno pisalo 'prepovedano za vozila na plin'. Celotna garažna hiša je podzemna, zaradi česar se je uprava podjetja SPL d.o.o. odločila že leta 1996, ko se je gradila soseska, prepovedati vozila na plin in to je ostalo nespremenjeno do danes. Bežigrajski dvor je ena prvih garažnih hiš, ki so jih pričeli upravljati in tudi prva javna garažna hiša v tem delu Bežigrada. Nahaja se v neposredni bližini zdravstvenega doma, Plave Lagune, gimnazije, Bežigrajske knjižnice in drugih institucij ter je vedno bolj zasedena. Parkirno mesto v parkirni hiši Bežigrajski dvor stane 1,50 € na uro

Parkirna hiša Komenskega od leta 2005 ponuja 111 parkirnih mest. Res je precej manjša, niti ni poceni, za parkirno mesto boste odšteli 1,60 € na uro, je pa sodobna. Bili smo prepričani, da bomo tukaj lahko pustili našega opla corsa, ampak ponovno nas je zaustavil znak, ki preprečuje parkiranje avtomobilom na LPG. Enaka uprava, enaka pravila. Garažna hiša ni nadzemna in prav tako nima ustreznega sistema za filtriranje zraka, ki glede na zanesljivost izdelave tovrstnih vozil sicer niti ni nujen, zato so se odločili prepovedati vozila na avtoplin. 

Parkirna hiša Steletova pa je še najmanjša, samo 98 parkirnih mest ima. Tukaj sploh ne moremo pustit avta za kratek čas, ampak lahko parkirno mesto najamem samo za cel mesec ali več. Dobrih 64 evrov za pokriti parking, slabih 40, če boste želeli svoj avto pustiti na strehi. Sicer pa je parkirna hiša odprtega tipa in v celoti postavljena nad zemljo, kar pomeni, da za našo corso LPG ni nikakršnih omejitev. 

No, naslednje štiri parkirne hiše so spet v lasti enega podjetja in vse imajo isto ceno. 2 evra na uro. Za parkirno mesto za cel mesec pa vas bodo vse olajšale za 150 evrov ali več. Prva je Meksiko. 522 parkirnih mest pri kliničnem centru sicer pride še kako prav. Corso pa smo lahko parkirali samo v zgornjih, nadzemnih etažah. Nato smo se zapeljali še v parkirno hišo Šentpeter in ugotovili, da je tudi tukaj v kletnih prostorih žal ne moremo, ker gre za v celoti zaprt prostor in obstaja nevarnost, da bi se plin zadrževal v primeru uhajanja, prav tako pa ni nikakršnih omejitev v zgornjih etažah. Torej, popolnoma enaka pravila kot veljajo v Meksiku in pa tudi v parkirni hiši Trdinova, ki se poslužuje enakega sistema. Za parkirno hišo Kapitelj pa veljajo drugačna pravila. Gre v celoti za podzemno hišo, tako da nas je znak, ki prepoveduje parkiranje vozil na avtoplin, ustavil že ob vhodu. 

Za konec smo se zapeljali še do parkirišča pod Kongresnim trgom, kjer ni nikakršnih omejitev in dnevno parkira do pet vozil na avtoplin. Posebnih sistemov za prezračevanje nima, vednar so sledili napotkom projektanta, ki je sledil italijanskim regulacijam, ki so prepovedi ukinile. So mnenja, da so avtomobili s pogonom na plin dovolj varni, da bi predstavljali težavo. Če boste želeli parkirati manj kot tri ure, boste za uro odšteli 1,20 €, v primeru, da boste vozilo pustili na mestu več kot tri ure, pa cena za uro parkinga poskoči na 2,40 €. Enakega mnenja pa žal niso v parkirni hiši Stožice, kjer vas bodo ustavili že pri vhodu, če boste vanjo želeli zapeljati avto na plin. Zaradi mešanega lastništva se nad politiko žal ne morejo zediniti. 

Širom parkirnih hiš v Ljubljani velja torej nekakšno pravilo, da se v podzemnih mestih z izjemno garažne hiše pod Kongresnim trgom ne parkira, v zgornjih nastropjih in pritličju pa ne bo težav. Če se torej igrate z idejo o nakupu avta na plin, naj vas te minimalne omejitve nekaterih parkirnih hiš nikar ne odvrnejo od nakupa. Sčasoma, ko bo tovrstnih vozil vedno več, si bodo tudi te premislile. 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |