Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ste motivirani?

Varna in varčna vožnja

Avtor prispevka: Jure Cehner
Zdravo telo, nepohabljeni soljudje in ravna pločevina bi morali biti zadostna motivacija za varno in varčno vožnjo. Pa so res? Če slučajno niso, imamo za to nekaj namenskih pomagal.
Ste motivirani?
Foto: splet, Anže Jereb
2. 12. 2015 ob 16:00
Komentarjev: 0
video nasveti - pomagala za varčno in varno vožnjo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Hecni časi so danes. Po eni strani nas proizvajalci dobesedno nategujejo s svojimi lažmi o izpustih in porabi, po drugi pa nas želijo spodbuditi, da vozimo čimbolj varčno. Vsaj za nekatere lahko to rečemo. Že v času potovalnih računalnikov, ki nam kažejo porabo goriva, smo nekateri začeli voziti bolj varčno, da se lahko pohvalimo s svojimi dosežki pred pivskimi kolegi. Ampak vseeno to običajno ni zadostna motivacija. Verjetno nisem edini, ki kdaj naredi prekršek in na kakšnem odseku pelje hitreje od omejitve. In veste zakaj? Ravno zato, ker nimam prave motivacije, da ne bi! Mogoče si mislim, da bom prišel malce prej na cilj, ampak, če bi si vzel čas in izračunal, koliko dejansko profitiram, vidim, da se tistih nekaj sekund na koncu skoraj ne pozna. Tveganje je sorazmerno večje kot nagrada, zato se pač ne splača. Ampak še vedno delamo to, ker nismo dovolj motivirani, da bi vozili varno oz. varčevali.

Kaj pa če bi bili? Sisteme, ki so tam za dvigovanje naše motivacje, že najdemo v novejših avtih, ampak so ti običajno omejeni le na porabo. Torej, novi BMW-ji, mercedes-benzi, fordi in še kateri drugi v varčnem načinu spremljajo marsikateri parameter, da ocenijo varčnost vaše vožnje. Recimo, hitrost, ustreznost izbire prestave, če nežno pritiskamo stopalko za plin in še marsikaj. In če se dobro odrežemo, nas, recimo, BMW nagrajuje z zvezdicami, vedno bolj izrisano cesto ali pa gladko cesto brez grbin. To pa je to, neka težka motivacija to ni. Ko bi vsaj odklenil kakšno novo barvo merilnikov, dodatne funkcije ali pa dodatnih pet 'konjev', to bi bilo neprimerljivo boljše!

Torej, zunanja motivacija je tista, ki jo potrebujemo. K sreči živimo v 21. stoletju, ko ima vsak v žepu miniaturni računalnik in k sreči obstaja aplikacija za karkoli vam pade na pamet. Ja, tudi za varno vožnjo. Oz. varčno, za varno so povečini samo aplikacije, ki vam onesposobijo pošiljanje tekstovnih sporočil in e-mailov, ko je avto v gibanju. Te se nam ne zdijo preveč smiselne, saj če potrebujete zunanjo prisilo, da ne pišete mailov med vožnjo, potem vam verjetno ni pomoči. Torej ostanejo aplikacije, ki se osredotočajo na porabo in varčevanje. Če imate android ali iOS, ne boste prikrajšani, saj jih je na obeh sistemih dovolj. Poglejmo si jih nekaj za oba sistema.

Ena izmed bolj znanih in verjetno najstarejših je FuelLog. Je ena izmed redkih, ki ponuja tudi podporo za električna vozila. V glavnem si v njej lahko beležite stroške goriva in vzdrževanja, namesto vas pa bo izračunavala statistiko in porabo. Med drugim tudi povprečne stroške za prevožene razdalje, količino goriva, ki jo porabite na mesečni in letni ravni in še nekaj ostalih stvari. Vmesnik je preprost in dokaj intuitiven, ampak zadeva postane plačljiva, v kolikor želite imeti več kot 15 vnosov podatkov. Pljuniti boste morali 2,59 dolarja. Izgleda pa zastarelo.

Največ uporabnikov ima pa zagotovo GasBuddy, kar med 10 in 50 milijonov je dolpotegov. Pri nas sicer ni toliko aktualna, ker je njen primarni namen poiskati črpalko z najnižjimi cenami goriva, vendar če pri nas sprostijo cene goriv, bo lahko še kako aktualna. Temelji na aktivnosti članov, ki redno posodabljajo cene goriv v bazi. Uporabna zadeva, če ste veliko na tujih cestah. Nekaj podobnega ponuja tudi Waze, ampak ta je primarno namenjena navigiranju skozi mestne ulice s posredovanjem sprotnih obvestil o aktualnem dogajanju na cestah. Podobno kot GasBuddy temelji na bazi uporabnikov, med drugimi pa vam posreduje tudi podatke o aktualnih cenah goriva.

Dve bolj zaresni aplikaciji, ki ponujata več kot samo beleženje podatkov, sta Dash in Garminov Mechanic. Slednji v osnovni obliki brez dokupljivih dodatkov spremlja hitrost vozila, skupno prevoženo razdaljo in podobno in vam tako pomaga pri varčevanju z gorivom. Od ostalih aplikacij se Mechanic razlikuje po tem, da meri porabo goriva ter učinkovitost in zmogljivost za daljše obdobje za enega ali več avtov. Če želite od aplikacije veliko več, pa je na mestu kar konkretno doplačilo v višini 99,99 dolarja. To vam kupi paket ecoRoute HD in odpre veliko več robustnih orodij, med drugim tudi instantne podatke o avtomobilu, kot so pretok zraka in pritisk olja v motorju ter podatke o vrtljajih, hitrosti, moči, navori itn. To seveda pomeni, da morate telefon povezati z diagnostičnim sistemom vozila prek OBD-enote. Kako to storite, bo razložila gospodična v spodnjem videu:

Aplikacija Dash pa izstopa predvsem iz dveh razlogov. Prvič, ne potrebuje dodatne opreme v obliki diagnostične naprave OBD kot Garminova aplikacija zgoraj (mimogrede, običajno se te začnejo pri cenah okoli 20 evrov), temveč gre za aplikacijo, ki za povezavo z avtomobilom uporablja Bluetooth in spremlja stil vaše vožnje. Če avto nima bluetootha, pa lahko seveda uporabite napravo OBD. Primerja tudi cene goriv po črpalkah in celo pove, zakaj je med merilniki začela utripati tista lučka. Eden izmed večjih motivacijskih faktorjev je možnost primerjave svoje ocene vožnje s tistimi od ostalih voznikov po svetu. Kot veste, tekmovalnost zelo motivira. Pa še vmesnik moderno izgleda, kot se leta 2015 za aplikacijo spodobi, kar bi težko rekli za Garminov Mechanic.

Če pa ste sami dovolj disciplinirani in ne rabite zunanje motivacije v obliki šparanja, potem pa kaj takšnega na desni pride bolj prav. Garminova akcijska kamera Virb XE G-Metrix je namenska mašina in malce bolj natančna od vašega telefona. V osnovi je namenjena snemanju, zajema lahko videe v visoki ločljivosti 1440p pri 30 sličicah na sekundo, 1080p pri 60 sličicah na sekundo in 720p pri 120 sličicah na sekundo. Ni samo za v avto; če ste bolj ekstremne sorte, jo lahko vzamete na smučanje ali ostale adrenalinske športe, meri pa utrip, G-sile, naklon, v avtu celo vrtljaje, če jo spet na vozilo priklopite z OBD-kablom. Skratka, paket senzorjev je to in dober pripomoček za vse voznike, ki vas zanima še kakšen drug podatek kot le hitrost in obrati. Kako deluje, si poglejte v čisto zgornjem videu, kjer jo je testiral Iztok.

Samo en problem ima. Ne, v bistvu dva. Nič ne nagrajuje, pa če še tako lepo vozite, in stane zajtenih 449 evrov. Je pa res, da je to dejansko zelo zmogljiva kamera. In temu primerno energijsko požrešna, nam je na bateriji zdržala le okoli 35 minut. Ampak k sreči ima na vremenske razmere odporne napajalne priključke, tako da jo lahko priključite na akumulator vozila ali drug vir napajanja.

No, pa gremo verjetno k največjemu motivatorju - denarju. Ne samo v obliki varčevanja goriva, temveč neposredno pri procentih, recimo, zavarovanja. Pri Zavarovalnici Triglav so ustvarili aplikacijo za pametne mobilnike, ki ji pravijo Drajv, njeno delovanje pa je sila preprosto. Zastonj jo snamete s spletne štacune, se registrirate, vključite GPS, namestite telefon na varno mesto v avtu, idealno na nosilec, in to je to, kliknete samo še 'začetek', preden se odpeljete. Drajv bo spremljal vašo vožnjo, in sicer G-sile, torej koliko zavojev boste naredili, hitrost, prekoračitve omejitev, tudi koliko premikate telefon med vožnjo, kar se pač smatra kot nevarno, in še marsikaj drugega. Tudi če nimate namena varčevati pri zavarovanju oz. ste pač pri drugi zavarovalnici, je lahko super način za vodenje vaše vozniške evidence. No, privarčujete pa tako, da vozite kar se da varno.

Če v vsaj 10 vožnjah in najmanj 300 prevoženih kilometrih zberete vsaj 90 točk, že lahko pridobite kodo za 5-odstotni popust pri vašem naslednjem zavarovanju. Lahko pa s snemanjem vožnje nadaljujete ter zbirate mesečne popuste, ki se vam seštevajo, na koncu leta, ko jih unovčite, pa lahko pri zavarovanju odbijete največ 25 odstotkov. Da ni vse dolgočasno, se lahko igrate tudi z različnimi izzivi in se še na ta način potegujete za privlačne nagrade. Samo januarja bodo podarili kar 50 vinjet. Takšna zadeva temelji na točnosti podatkov in, roko na srce, mobilniki znajo zafrkavati. Po enem kilometru mi je recimo aplikacija napisala, da sem 80-krat pospešil z nule, ampak se je nato kar hitro popravila, tako da so podatki načeloma točni.

Nauk zgodbe? Da smo oportunisti, ki brez denarne motivacije ne naredimo prav nič! No, saj ni tako hudo, ne dvomimo, da vas je med bralci veliko vestnih šoferjev. Dodatna motivacija v kakršnikoli obliki pa zagotovo vedno pomaga. Na primer, zelo zmogljive igračka že same po sebi, ker pač zmorejo hudiča in pol in so pač zabavne, kot tudi tiste najpreprostejše aplikacije za vpisovanje podatkov in merjenje statistike. Sicer pa bi zdravo telo, nepohabljeni soljudje in ravna pločevina morali biti zadostna motivacija za varno vožnjo. Ampak saj so, kajne?

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 2 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 5 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |