Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Primerjava zimskih in letnih pnevmatik

Nasvet z Goodyearom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z Goodyearom smo pripravili serijo zelo zanimivih in poučnih testov gum, kjer se bo gotovo vsak nekaj naučil. Prva je primerjava lastnosti zimskih in letnih pnevmatik poleti, oziroma pri višjih temperaturah; v času testa je bilo namreč zunaj le okoli 10° Celzija. Da bo ta in vsi nadaljnji testi potekali tako, kot morajo, torej varno, natančno in brez motečih elementov, jih opravljamo v AMZS-jevem centru varne vožnje na Vranskem.
Primerjava zimskih in letnih pnevmatik
17. 5. 2012 ob 8:40
Komentarjev: 1
Nasvet z Goodyearom - primerjava zimskih in letnih pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Glede na to da se marsikdo med vami celo leto vozi z zimskimi pnevmatikami, je prva tema iskanje razlike med zimskimi in letnimi gumami. V ta namen imamo dve identični vozili, beli golf je obut v zimske gume goodyear ultragrip 8, črni pa v letno gumo goodyear efficientgrip. Obe sta novi in enakih dimenzij.

V poletni vročini bi si upal trditi, da bo letna guma mnogo boljša, pri desetih stopinjah Celzija, kolikor jih je bilo v času testa, pa nihče od nas ni bil prepričan, da bo res tako. Zaviranje smo začeli pri 50 km/h na suhi podlagi in že v prvem poskusu se je pokazalo, da se črni golf z letnimi gumami ustavlja bolj prepričljivo. Pri mestni hitrosti je bila razlika v zavorni poti približno polovico avtomobila, kar je lahko razlika med nepoškodovanim oziroma razbitim vozilom.

Potem smo hitrost dvignili na 90 km/h, se pravi na hitrost, ki je dovoljena izven naselja. Razlika je bila tokrat že bolj očitna, zopet v prid letni gumi. Razlika v zavorni poti je bila pri prvem zaviranju okoli dolžine enega vozila in se je po tretjem zaviranju povečala na dolžino in pol, ker se je zimska guma kljub nizki zunanji temperaturi hitro pričela pregrevati. Tudi zaviranje na mokrem je pokazalo enako, zimska guma je bila slabša tudi na mokri podlagi, razlika pa še nekoliko večja.

Ker med vožnjo naš edini manever ni le zaviranje, temveč običajno še zavijanje oziroma vodljivost avtomobila, smo pnevmatike izpostavili še tej nalogi. Z obema smo odpeljali losov test, kjer mora avtomobil dvakrat hitro spremeniti smer. Najprej brez zaviranja in ta test  je avtomobil z letnimi pnevmatikami uspel uspešno odpeljati pri 55 km/h, tisti z zimskimi pa s petimi manj. Še več razlik se je pokazalo pri vodljivosti, kjer smo obenem še zavirali in obe vrsti gum še dodatno obremenili. Letna guma je pri večji hitrosti uspela ustaviti vozilo pred zadnjim parom stožcev, zimska pa je imela pri takšnem manevru bistveno več težav.

Zadnji test je vključeval hitro odpeljan daljši zavoj, kakršnega denimo lahko najdemo pri vključevanju na avtocesto. Že takoj je bilo razvidno, da zimska guma niti slučajno ne ponuja zadostnega oprijema, avtomobil je bil bistveno bolj nemiren in ga je vleklo proti zunanjemu robu, kljub temu, da je bila hitrost manjša od tiste, ki jo je dosegel golf z letnimi pnevmatikami.

Torej, zaključek? Zimska guma je slabša pri zaviranju v suhem, slabša je pri vodljivosti, za vse skeptike, slabša je tudi na mokri cesti. Ne le pri poletnih temperaturah, temveč tudi pri precej nizkih temperaturah. Pomembna pa je tudi obraba. Po dvakrat hitro odpeljanem zavoju je letna guma ostala kot nova, rob zimske pa je bil popolnoma razcefran. Kar poleg manjše varnosti za seboj potegne tudi dodatne stroške.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
aW1hZ2UuanBlZzE0NDk0MjE1MDg=.jpg
rusvinko pravi:
Se pravi pri tej zimi vsi nazaj na letne gume... .????
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |