Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Primerjava zimskih in letnih pnevmatik

Nasvet z Goodyearom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z Goodyearom smo pripravili serijo zelo zanimivih in poučnih testov gum, kjer se bo gotovo vsak nekaj naučil. Prva je primerjava lastnosti zimskih in letnih pnevmatik poleti, oziroma pri višjih temperaturah; v času testa je bilo namreč zunaj le okoli 10° Celzija. Da bo ta in vsi nadaljnji testi potekali tako, kot morajo, torej varno, natančno in brez motečih elementov, jih opravljamo v AMZS-jevem centru varne vožnje na Vranskem.
Primerjava zimskih in letnih pnevmatik
17. 5. 2012 ob 8:40
Komentarjev: 1
Nasvet z Goodyearom - primerjava zimskih in letnih pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Glede na to da se marsikdo med vami celo leto vozi z zimskimi pnevmatikami, je prva tema iskanje razlike med zimskimi in letnimi gumami. V ta namen imamo dve identični vozili, beli golf je obut v zimske gume goodyear ultragrip 8, črni pa v letno gumo goodyear efficientgrip. Obe sta novi in enakih dimenzij.

V poletni vročini bi si upal trditi, da bo letna guma mnogo boljša, pri desetih stopinjah Celzija, kolikor jih je bilo v času testa, pa nihče od nas ni bil prepričan, da bo res tako. Zaviranje smo začeli pri 50 km/h na suhi podlagi in že v prvem poskusu se je pokazalo, da se črni golf z letnimi gumami ustavlja bolj prepričljivo. Pri mestni hitrosti je bila razlika v zavorni poti približno polovico avtomobila, kar je lahko razlika med nepoškodovanim oziroma razbitim vozilom.

Potem smo hitrost dvignili na 90 km/h, se pravi na hitrost, ki je dovoljena izven naselja. Razlika je bila tokrat že bolj očitna, zopet v prid letni gumi. Razlika v zavorni poti je bila pri prvem zaviranju okoli dolžine enega vozila in se je po tretjem zaviranju povečala na dolžino in pol, ker se je zimska guma kljub nizki zunanji temperaturi hitro pričela pregrevati. Tudi zaviranje na mokrem je pokazalo enako, zimska guma je bila slabša tudi na mokri podlagi, razlika pa še nekoliko večja.

Ker med vožnjo naš edini manever ni le zaviranje, temveč običajno še zavijanje oziroma vodljivost avtomobila, smo pnevmatike izpostavili še tej nalogi. Z obema smo odpeljali losov test, kjer mora avtomobil dvakrat hitro spremeniti smer. Najprej brez zaviranja in ta test  je avtomobil z letnimi pnevmatikami uspel uspešno odpeljati pri 55 km/h, tisti z zimskimi pa s petimi manj. Še več razlik se je pokazalo pri vodljivosti, kjer smo obenem še zavirali in obe vrsti gum še dodatno obremenili. Letna guma je pri večji hitrosti uspela ustaviti vozilo pred zadnjim parom stožcev, zimska pa je imela pri takšnem manevru bistveno več težav.

Zadnji test je vključeval hitro odpeljan daljši zavoj, kakršnega denimo lahko najdemo pri vključevanju na avtocesto. Že takoj je bilo razvidno, da zimska guma niti slučajno ne ponuja zadostnega oprijema, avtomobil je bil bistveno bolj nemiren in ga je vleklo proti zunanjemu robu, kljub temu, da je bila hitrost manjša od tiste, ki jo je dosegel golf z letnimi pnevmatikami.

Torej, zaključek? Zimska guma je slabša pri zaviranju v suhem, slabša je pri vodljivosti, za vse skeptike, slabša je tudi na mokri cesti. Ne le pri poletnih temperaturah, temveč tudi pri precej nizkih temperaturah. Pomembna pa je tudi obraba. Po dvakrat hitro odpeljanem zavoju je letna guma ostala kot nova, rob zimske pa je bil popolnoma razcefran. Kar poleg manjše varnosti za seboj potegne tudi dodatne stroške.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
aW1hZ2UuanBlZzE0NDk0MjE1MDg=.jpg
rusvinko pravi:
Se pravi pri tej zimi vsi nazaj na letne gume... .????
(pred 2 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |