Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sistem proti zdrsavanju - ASR

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Namen sistema ASR ni izogibanje kaznim za agresivno speljevanje, temveč pomoč pri speljevanju oziroma vožnji takrat, ko podlaga nima dobrega oprijema. Elektronika je namreč bistveno natančnejša in hitrejša od naših stopal.
Sistem proti zdrsavanju - ASR
Foto: splet
22. 5. 2015 ob 7:25
Komentarjev: 0
video tehno volan - ASR
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vrtenje koles v prazno lahko povzroči policijsko pozornost in priskrbi kazen, ker je dejansko prepovedano. A z mislimi bolj pri namernem agresivnem speljevanju, ko se boste postavljali pred kakšnim lokalom, ne pa ob vrtenju koles v prazno, ko gume pozimi zaradi slabe podlage enostavno ne najdejo oprijema, da bi nas popeljale naprej. Najpogostejši oznaki za sistem proti zdrsu gnanih koles sta ASR, pričakovano zapletena nemška kratica, ali pa TC, torej Traction Control. V bistvu gre za pripomoček, ki je del ABS-a in enostavno preprečuje, da bi se pogonska kolesa zavrtela v prazno. Recimo takrat, ko je pod njimi zelo malo oprijema, kakšen led.

Ker gre praktično le za dodatek sistema ABS, ASR uporablja iste senzorje, običajno ima dodan le še poseben elektro-hidravlični zavorni aktuator in o kakšni zgodovini niti ne moremo govoriti. Bojda je bil Buick prvi, ki je nekaj podobnega leta 1971 vgradil v svoj avtomobil, MaxTrac se je reklo temu takrat. Tehnologija je seveda do danes močno napredovala in elektronski možgani so sedaj občutno hitrejši, prav tako pa so pnevmatike bistveno bolj kakovostne. Oboje že samo po sebi pripomore k boljšemu oprijemu.

Ko tega zmanjka, poskuša zagato rešiti ASR. Takoj, ko sistem zazna, da so se kolesa zavrtela v prazno in je oprijema zmanjkalo, poseže vmes in preko sistema ABS zavira. Ko se kolesa umirijo, popusti zavoro, vse skupaj pa deluje tako bliskovito, da v praksi izgleda, da je na gnanih kolesih vedno ravno prav moči. Tega uravnavanja sami ne zmoremo, ker je noga hitro premočna, predvsem pa se ne moremo tako hitro prilagajati razmeram. Računalnik to zmore v nekaj milisekundah in posledično v večini primerov avtomobil dobi oprijem ter se premakne v želeno smer.

Tega pomočnika ima dandanes že vsak avtomobil, ker gre torej le za boljšo pamet sistema ABS, ki se zna soočiti tudi s takšnimi zagatami, ko se želimo premakniti naprej. Nekaj malega ASR zmore pomagati tudi v zavoju; ko boste preveč agresivno dodali plin, bo umiril vse skupaj, obenem pa bo vmes hitro posegel še sistem ESP. Vedite pa, da je ASR vseeno omejen in ob slabem oprijemu ali izrabljenih pnevmatikah avtomobil podlage enostavno ne bo uspel prepeljati. Če bi bil vsemogočen, štirikolesnih pogonov niti ne bi potrebovali ...

Iz prakse lahko povem še, da ASR ni vedno najboljša rešitev. Ko sva se z Matejem z amarokom zakopala v puščavskem pesku, ni pomagalo nič, dokler nisva sistema izključila in pustila kolesom, da s hitrim vrtenjem v prazno vseeno ne ustvarijo dovolj vrtilnega momenta, potem pa se je avtomobil premaknil. ASR ga je pred tem enostavno preveč zaviral, ker oprijema praktično ni bilo, kolesa pa se sploh niso vrtela. Podobna dogodivščina se nam je ob drugi priložnosti zgodila v snegu, ko smo ga najprej tri ure odkopavali, na koncu pa iz zagate spravili na enak način, zato ima večina avtomobilov tudi možnost izklopa tega praktičnega pomočnika.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |