Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Klimatska naprava

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ena redkih stvari, ki lahko hitro pokvari poletno dopustniško vzdušje, je visoka temperatura v avtomobilu. Zato je tukaj klimatska naprava, ki jo zelo učinkovito zbija na prijetnejšo raven.
Klimatska naprava
Foto: splet
5. 6. 2015 ob 13:45
Komentarjev: 0
video tehno volan klimatska naprava
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Večina med nami v svojem avtomobilu klimatsko napravo ima, ker nikakor ne gre za tehnološki dosežek 21. stoletja. Pravzaprav jo v avtomobilih poznamo že zelo dolgo, Američani so v avtomobil prvo namontirali že leta 1933. Da si boste lažje predstavljali, pri nas so se petdeset let pozneje po cestah vozili jugoti. Klima? Ja, seveda, pa še hladilnik za šampanjec. No, tista klimatska naprava je bila bistveno manj zmogljiva in občutno potratnejša od današnjih, vseeno pa še danes na našem trgu lahko kupite nov avtomobil, ki je nima v serijski opremi. Malo jih je, a še obstajajo. Če bi kaj takšnega ponudili Američanom, bi nas najbrž gledali prav začudeno, ker so mahnjeni na hlajenje. Zato niti ne čudi, da v gospodinjstvu porabijo štirikrat več električne energije kot mi.

Klimatska naprava pa ni zgolj tisto stikalo, ki ga vidite na armaturni plošči, temveč je sestavnih komponent veliko in posledično celoten sklop tehta toliko, da ga v dirkalnikih, kjer šteje vsak kilogram, ne boste našli. Za začetek klimatska naprava potrebuje kompresor, ki je dejansko srce sistema in obenem enota, ki najpogosteje odpove. Ta naokoli pošilja plin pod pritiskom, ki potem hladi zrak. Kompresor običajno deluje preko motornega jermena, ima pa elektronsko sklopko, preko katere se ugasne in prižge. Drugi sestavni del je kondenzator, nekakšem miniaturni radiator, ki je običajno blizu glavnega hladilnika motorja, skozenj pa gre uplinjen vroč zrak, ki se v njem ohladi in utekočini.

uparjalnik
Potem je sestavni del klimatske naprave še uparjalnik, ki ima ravno nasprotno vlogo kot kondenzator; poseben termostatski ventil skrbi, da je zrak hladen le toliko, kot želite, potem pa je v sklopu pravzaprav le še zbiralnik, ki ujame hladilno tekočino, ki bi morda ušla iz sistema. Polnjenje klimatske naprave predlagajo na vsakih nekaj let oziroma po potrebi, plin, ki ga danes uporabljamo, pa je nestrupen in negorljiv. Obenem je priporočljivo ob vsakem servisu vozila zamenjati še filter klimatske naprave, saj bo le na ta način zrak vedno čist. Filter se običajno nahaja v potniškem prostoru, menjamo pa ga pogosteje kot polnimo klimatsko napravo. V povprečju gre v klimatsko napravo nekaj sto gramov plina, tega pa vam vedno najprej izčrpajo iz vozila in potem klimo ponovno napolnijo.

Nekateri klimatsko napravo uporabljamo redko, sam osebno le ob res visokih temperaturah, saj suši zrak in se s tem moj nos ne strinja in grlo ne počuti najbolje, je pa vseeno priporočljivo, da jo uporabljate pogosto, ker se le tako ne bo na filtru nabirala umazanija, ki bo potem zašla naravnost v potniški prostor. Torej tudi pozimi, takrat je seveda ne boste potrebovali za hlajanje prostora, temveč za odrositev. Suh zrak namreč presenetljivo učinkovito odrosi stekla.


V grobem poznamo dve vrsti klimatskih naprav, z vidika uporabe, seveda. Ročne ali pa samodejne in pri slednjih zgolj nastavimo temperaturo na določeno vrednost, potem pa jo same vzdržujejo. Pri ročnih pa je treba ujeti tisto temperaturo, ki nam najbolj ustreza, pomagamo pa si le s skalo modro-rdeče barve. Tudi smer pihanja seveda lahko določite, sam imam običajno tok usmerjen v noge in na steklo, ker potem lepo kroži, mi pa ne piha v obraz. In temperatura naj ne bo več kot 8 stopinj nižja od tiste zunaj, da ne bo šok prevelik, ko boste zlezli iz avtomobila.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |