Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Start/stop

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Verjetno ste se že navadili, da sodobni avtomobili kar pogosto ugašajo pred semaforji in sedaj že veste, da za to niso krivi štorasti vozniki. Kaj pa je krivo?
Start/stop
Foto: splet
24. 6. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0
video tehno volan start/stop
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sistem start/stop (in njegove podobne besedne izpeljanke) je dejansko prisoten že vrsto let, skrbi pa, da je poraba goriva manjša. Prvega so pri Toyoti naredili že v sedemdesetih letih in ga namestili v model crown, katerega motor se je ugasnil, ko je vozilo mirovalo vsaj sekundo in pol.

Pozneje, ko je ta princip varčevanja goriva začel prihajati v širšo uporabo, smo ga najprej našli v hibridih, kar je nekako logično. Hibridi imajo na voljo več električne moči, ki lažje skrbi za porabnike, kot so klima ali luči, in obenem imajo več energije za zagon motorja. Sedaj je sistem start/stop uveljavljen tudi pri običajnih vozilih, a so se posledično morale nekatere komponente precej spremeniti. Denimo zaganjalnik in alternator, ki bi v klasični obliki ob takšnih obremenitvah hitro odpovedala.

Sistem start/stop deluje samo ob vseh izpolnjenih pogojih: ob dovolj ogretem vozilu, ob dovolj veliki napetosti akumulatorja in ostalih predpostavkah; v primeru, da kateri od pogojev ni izpolnjen, motor ne bo ugasnil. Oziroma se bo prižgal nazaj, če je bil pred tem ugasnjen in je, recimo, napetost v akumulatorju padla pod določeno raven. To pomeni, da lahko pri daljšem čakanju pred semaforjem pričakujete, da se bo motor prižgal nazaj, četudi sami ne boste ponovno stisnili sklopke in se pripravili na speljevanje. Tudi za vklop sistema so namreč potrebni določeni pogoji, eden od nujnih je, da prestavite v nevtralno pozicijo in popustite sklopko, pri samodejnem menjalniku pa je potrebno ročico postaviti nazaj v položaj P.

Motor z notranjim izgorevanjem porabi ob zagonu več goriva le takrat, ko je hladen. In zato takrat tudi sistem start/stop ne deluje, pa tudi zaradi varovanja motornih komponent ne, saj so hladni zagoni za motor zelo naporni. Princip delovanja tega sistema se med znamkami tudi razlikuje, Mazda, denimo, uporablja tehnologijo i-stop, ob kateri se motorna gred in valji ustavijo v točno določenem položaju, da potem za ponoven zagon potrebujejo čim manj energije. Oziroma goriva.

Peugeot uporablja malce drugačen princip, kjer gre ob zaviranju del energije za napolnitev baterije oziroma kondenzatorja, ta pa potem to električno energijo nameni zaganjalniku ob vžigu motorja. V tem primeru sta alternator in zaganjalnik v eni sami enoti, posledično pa se ob zagotovljenih pogojih motor lahko ugasne še preden se avtomobil popolnoma ustavi. A le v primeru ročnega menjalnika. Obstajajo še drugačni principi delovanja sistema start/stop, vsi po vrsti pa imajo enako nalogo, da pomagajo prihraniti gorivo.

Če zaganjalnik običajnega avtomobila zdrži okoli 50.000 vžigov, je pri samodejnem, kakršen je del sistema start/stop, številka desetkrat večja. V velikih mestih, kjer je veliko semaforjev in avtomobil res dolgo stoji, sistem resnično pomaga prihraniti gorivo, nekateri proizvajalci se hvalijo celo z za 10 do 15 odstotkov manjšo porabo goriva. Če vam bo na poti ugasnil le trikrat in to za zgolj za nekaj sekund, pa opaznega prihranka seveda ne bo. Ampak tako gre tehnologija naprej, v primeru, da vas nenehno ugašanje moti, ima vsak avtomobil namensko stikalo, s katerim sistem izključimo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 3. 2019
Marec 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728010203
0405060708  domača premiera - honda CR-V hibrid
0910
11  domača premiera - mazda3
1213  domača premiera - hyundai i30 fastback N
14151617
18192021222324
25262728  domača premiera - seat tarraco
293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jusko89
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 12 urami  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 13 urami  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 1 tedni  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 1 tedni  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 1 tedni  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 tedni  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 2 tedni  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 2 tedni  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 1 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 4 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 4 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 4 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 4 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 5 meseci  |