{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Start/stop

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Verjetno ste se že navadili, da sodobni avtomobili kar pogosto ugašajo pred semaforji in sedaj že veste, da za to niso krivi štorasti vozniki. Kaj pa je krivo?
Start/stop
Foto: splet
24. 6. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0
video tehno volan start/stop
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sistem start/stop (in njegove podobne besedne izpeljanke) je dejansko prisoten že vrsto let, skrbi pa, da je poraba goriva manjša. Prvega so pri Toyoti naredili že v sedemdesetih letih in ga namestili v model crown, katerega motor se je ugasnil, ko je vozilo mirovalo vsaj sekundo in pol.

Pozneje, ko je ta princip varčevanja goriva začel prihajati v širšo uporabo, smo ga najprej našli v hibridih, kar je nekako logično. Hibridi imajo na voljo več električne moči, ki lažje skrbi za porabnike, kot so klima ali luči, in obenem imajo več energije za zagon motorja. Sedaj je sistem start/stop uveljavljen tudi pri običajnih vozilih, a so se posledično morale nekatere komponente precej spremeniti. Denimo zaganjalnik in alternator, ki bi v klasični obliki ob takšnih obremenitvah hitro odpovedala.

Sistem start/stop deluje samo ob vseh izpolnjenih pogojih: ob dovolj ogretem vozilu, ob dovolj veliki napetosti akumulatorja in ostalih predpostavkah; v primeru, da kateri od pogojev ni izpolnjen, motor ne bo ugasnil. Oziroma se bo prižgal nazaj, če je bil pred tem ugasnjen in je, recimo, napetost v akumulatorju padla pod določeno raven. To pomeni, da lahko pri daljšem čakanju pred semaforjem pričakujete, da se bo motor prižgal nazaj, četudi sami ne boste ponovno stisnili sklopke in se pripravili na speljevanje. Tudi za vklop sistema so namreč potrebni določeni pogoji, eden od nujnih je, da prestavite v nevtralno pozicijo in popustite sklopko, pri samodejnem menjalniku pa je potrebno ročico postaviti nazaj v položaj P.

Motor z notranjim izgorevanjem porabi ob zagonu več goriva le takrat, ko je hladen. In zato takrat tudi sistem start/stop ne deluje, pa tudi zaradi varovanja motornih komponent ne, saj so hladni zagoni za motor zelo naporni. Princip delovanja tega sistema se med znamkami tudi razlikuje, Mazda, denimo, uporablja tehnologijo i-stop, ob kateri se motorna gred in valji ustavijo v točno določenem položaju, da potem za ponoven zagon potrebujejo čim manj energije. Oziroma goriva.

Peugeot uporablja malce drugačen princip, kjer gre ob zaviranju del energije za napolnitev baterije oziroma kondenzatorja, ta pa potem to električno energijo nameni zaganjalniku ob vžigu motorja. V tem primeru sta alternator in zaganjalnik v eni sami enoti, posledično pa se ob zagotovljenih pogojih motor lahko ugasne še preden se avtomobil popolnoma ustavi. A le v primeru ročnega menjalnika. Obstajajo še drugačni principi delovanja sistema start/stop, vsi po vrsti pa imajo enako nalogo, da pomagajo prihraniti gorivo.

Če zaganjalnik običajnega avtomobila zdrži okoli 50.000 vžigov, je pri samodejnem, kakršen je del sistema start/stop, številka desetkrat večja. V velikih mestih, kjer je veliko semaforjev in avtomobil res dolgo stoji, sistem resnično pomaga prihraniti gorivo, nekateri proizvajalci se hvalijo celo z za 10 do 15 odstotkov manjšo porabo goriva. Če vam bo na poti ugasnil le trikrat in to za zgolj za nekaj sekund, pa opaznega prihranka seveda ne bo. Ampak tako gre tehnologija naprej, v primeru, da vas nenehno ugašanje moti, ima vsak avtomobil namensko stikalo, s katerim sistem izključimo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 9. 2018
September 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - toyota aygo
070809
1011  domača premiera - citroën berlingo
1213  domača premiera - volvo V60
141516
17  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
18  domača premiera - hyundai i20
19  domača premiera - honda CR-V
20  domača premiera - ford focus
212223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 60 minut
2425  domača premiera - peugeot rifter
2627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 426
renault clio 257
renault megane 170
volkswagen polo 164
volkswagen golf 153

Podatki veljajo za avgust 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 53.559 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpuc
Obvestila
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 tedni  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 tedni  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 tedni  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 1 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 6 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 6 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 6 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 6 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 6 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 10 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 11 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 11 meseci  |