Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volanski obroč

Tehno volan

Avtor prispevka: Jure Cehner
Katera vam je najbolj samoumevna stvar na avtomobilu? Verjetno še bolj kot štiri kolesa. Volan, itak! Zakaj pa mislite, da smo naši oddaji dali takšno ime.
Volanski obroč
Foto: Anže Jereb, splet
22. 9. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0
video tehno volan - volan
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjeli ali ne, prvi avtomobili niso niti imeli volana, ampak je bil krmilni mehanizem povezan s krmilno ročico, podobno takšni, kot jo še danes najdemo na manjših čolnih. Ja, zgodovina volana je veliko bolj zanimiva, kot se vam dozdeva. Volana za v roke, ne oddaje, čeprav tudi ta ni popolnoma nezanimiva. Gre za predmet, ki ga nekateri izmed nas v rokah držimo več kot računalniško miško, pa mu, zanimivo, sploh ne posvečamo veliko pozornosti. Ampak, kot veste, prihajajo v vseh oblikah in velikostih in so eden pomembnejših faktorjev pri vožnji nasploh. So ključni del celotnega krmilnega mehanizma, saj neposredno z njim upravljate vi.

Najzgodnejša raba volana, za katero vemo, se je pojavila že v letu 1894, ko je neki Alfred Vacheron za dirko Pariz-Rouen na svojega panharda privijačil volan. Mimogrede, ta panhard je imel cele štiri 'konje' moči, tako da je morala biti dirka res razburljiva. No, verjetno se g. Alfredu niti sanjalo ni, da bodo nekoč vsi v rokah držal te obroče. Štiri leta kasneje so se že pojavljali kot standardni pri kar dosti avtih, med drugimi tudi na taistem panhardu et levassor. Tam nekje do leta 1910 pa so ročke skoraj že čisto izginile. Deset let kasneje se je pojavil že prvi servo volan. Kot zanimivost, ob začetku so bili krmilne ročke in volani nameščeni sredinsko, že leta 1903 pa so se kot prvi volani na desni strani pričeli pojavljali pri ramblerjih, vse pod taktirko Thomasa B. Jefferyja, izumitelja in zagrizenega kolesarja.

Razvoj dizajna volanskih obročev skozi zgodovino je prav tako zanimiv. Danes imamo povečini tri- in štirikrake, tudi kakšen z dvema se najde (recimo, mercedes-benz razred S ga ima), kdaj pa kdaj ste lahko ugledali tudi takšnega s samo enim krakom, ampak ti so bili vedno bolj izjema kot pravilo. No, popoln krog je močno prevladoval skozi celotno zgodovino, pri dirkaških avtomobilih pa so popularni širši obroč. Ni pa tudi nujno, da so okrogli, recimo, pri formuli 1, ker tam ne sukajo volana vse naokoli za 360 stopinj ali več in bi bil zato okrogel dizajn dokaj nesmiseln oz. nepotreben.

Danes vse manj vidimo volanski obroč le kot pretežno okroglo sredstvo za krmiljenje, ampak postaja vse bolj centralna baza s komandami za različne elektronske operacije. Včasih je imel samo hupo, danes pa najdemo na nekaterih že po 20 gumbov. Na volanu hyundaija i30, jih je, denimo, 17. Na ferrarijevem pa imamo celo gumbe za zagon motorja in spremembno načina vožnje. V glavnem, na volanu nadzorujemo tempomat, osnovne komande glavnega računalnika, radio, v bistvu skoraj vse, samo klime in stekel še ne. Ampak slednje verjetno tudi ne bi bilo praktično.

Ergonomija postaja tudi vedno bolj pomembna. Dobro, pri rolls-roycih ne, tam se iz nekega razloga požvižgajo na to. Sicer pa morata palca počivati na robu obroča, zato je fino, da sta tam izboklini, da imaš nad krmiljenjem še več kontrole in zdrs praktično ni možen. S tema izboklinama lahko teoretično krmilimo samo z blazinicama palcev. Pa zajetna debelina volana je seveda tudi priporočljiva, da lepo sede v dlani. Še ena stvar, na katero se pri Rolls-Royceu požvižgajo. Verjetno zato, ker je z debelimi in ergonomsko oblikovanimi volani težko doseči tisto brezčasno eleganco, po kateri tako vneto stremijo.

Nas prav zanima, če ste kadarkoli, ko ste kupovali bodisi nov ali pa rabljen avto, povprašali karkoli glede volana? Gotovo niste. In gre za stvar, ki jo držite v roki več kot marsikaj drugega.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 5 dnevi  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  |