Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toga prema

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na spodnjem delu avtomobila, natančneje okoli koles, je tehnično zanimivih stvari ogromno. Veliko smo jih že obdelali, samega vpetja pa še ne, zato je na vrsti tokrat.
Toga prema
Foto: Splet
2. 6. 2016 ob 16:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - toga prema
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lotili smo se že pnevmatik, zapor diferencialov, vzmetenja in blaženja, zavor, celo karoserije in šasije, ki se tudi razlikujeta prav na višini koles nekje. Nismo pa si podrobneje pogledali še vpetja koles, ki je lahko zelo različno, zato bodo naslednji trije Tehno volani prav o tem.

Začenjamo s praktično najosnovnejšim načinom vpetja, s togo premo. To so začeli proizvajalci uporabljati že s samim prihodom avtomobilov, pri Fordu denimo že z modelom T in vse do poznih štiridesetih let prejšnjega stoletja, celo za vpetje sprednjih koles. Potem so se vpetja spremenila in modernizirala, toga prema pa je postala pravzaprav bolj specifičen način vpetja za vozila, namenjen določenim potrebam, tako vpeta dandanes najdemo le zadnja kolesa. Naš amarok je eden takšnih predstavnikov ...

Pri takšnem načinu je vse skupaj zasnovano zelo enostavno. Obe zadnji kolesi sta dejansko vpeti v eno cev, ki ji rečemo gred. Vsako kolo ima potem še svojo vzmet, lahko je listnata ali pa vijačna in z njeno pomočjo se kolesi lahko premikata gor in dol. Da se obenem ne premikata še naprej in nazaj oziroma levo in desno pa skrbijo dodatne vpetne roke ali pa Panhardov drog. In še kakšna rešitev se najde.

Takšen način vpetja je precej specifičen in ni uporaben za vsa vozila. Poleg nekaterih prednosti ima namreč tudi veliko slabosti. Prednost je lahko enostavna izdelava in veliko robustnosti, vsi sklopi so zelo močni in zato vzdržljivi. Pri takšnem pick-upu je to pomembno, da se stvari ne polomijo ob prvem prevozu težjega tovora ali pa na prvi slabi podlagi. Tudi namenska vozila, ki tekmujejo v dirkah v pospeševanju, imajo lahko takšno vpetje, podlaga je tam povsem ravna, obremenitve velike in takšen način je ravno pravšnja rešitev.

Je pa po drugi strani slabosti celo več od prednosti. Za začetek takšno vpetje koles skrbi za zelo malo udobja, saj sta obe kolesi med seboj povezani in na slabši podlagi poskočita obe, čeprav smo čez grbino zapeljali le z enim. Ker sta pač na enaki gredi. Klasično vpetje preko toge preme, kakršno se uporablja pri poltovornjakih, je obenem dimenzijsko precej zajetno, zato je oddaljenost vozil od tal večja. Pri amaroku in podobnih to ne predstavlja težave, saj so vozila tako ali tako visoka, pri običajnih avtomobilih pa ne bi šlo.

Ves ta ogromen nevzmeteni sklop je tudi težava, saj spet vpliva na udobje in vodljivost, negativno seveda. In v hitrih zavojih se kolesi ne moreta bočno prilagajati, zato je oprijem slabši, saj del gume hitreje izgubi stik s podlago. Slabosti sta torej predvsem oprijem in udobje, oboje pa je pri običajnih vozilih zelo pomembno. Če se malce pošalimo, takšen način vpetja so uporabljali že rimski vozovi, le brez vmesnega diferenciala.

Nadgradnja takšnega vpetja je poltoga prema. V tem primeru je vsaka od obeh strani gredi povezana z nihajno roko, nanjo pa je potem vpeto kolo. Osnovnejše različice volkswagna golf imajo takšno vpetje in tudi honda civic, pa še se najdejo predstavniki. V tem primeru že gre za neke vrste posamično vpetje koles, vseeno pa ni na nivoju najboljših, saj poskok ene strani avtomobila vseeno vpliva tudi na drugega. So pa takšna vpetja izpopolnjena že do te mere, da ga lahko uporablja celo brutalni civic type-R in je na zloglasnem Nordschleife še vedno najhitrejši avtomobil s sprednjim pogonom. Za amaroka in podobne pa je toga prema še vedno najboljša rešitev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |