Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toga prema

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na spodnjem delu avtomobila, natančneje okoli koles, je tehnično zanimivih stvari ogromno. Veliko smo jih že obdelali, samega vpetja pa še ne, zato je na vrsti tokrat.
Toga prema
Foto: Splet
2. 6. 2016 ob 16:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - toga prema
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lotili smo se že pnevmatik, zapor diferencialov, vzmetenja in blaženja, zavor, celo karoserije in šasije, ki se tudi razlikujeta prav na višini koles nekje. Nismo pa si podrobneje pogledali še vpetja koles, ki je lahko zelo različno, zato bodo naslednji trije Tehno volani prav o tem.

Začenjamo s praktično najosnovnejšim načinom vpetja, s togo premo. To so začeli proizvajalci uporabljati že s samim prihodom avtomobilov, pri Fordu denimo že z modelom T in vse do poznih štiridesetih let prejšnjega stoletja, celo za vpetje sprednjih koles. Potem so se vpetja spremenila in modernizirala, toga prema pa je postala pravzaprav bolj specifičen način vpetja za vozila, namenjen določenim potrebam, tako vpeta dandanes najdemo le zadnja kolesa. Naš amarok je eden takšnih predstavnikov ...

Pri takšnem načinu je vse skupaj zasnovano zelo enostavno. Obe zadnji kolesi sta dejansko vpeti v eno cev, ki ji rečemo gred. Vsako kolo ima potem še svojo vzmet, lahko je listnata ali pa vijačna in z njeno pomočjo se kolesi lahko premikata gor in dol. Da se obenem ne premikata še naprej in nazaj oziroma levo in desno pa skrbijo dodatne vpetne roke ali pa Panhardov drog. In še kakšna rešitev se najde.

Takšen način vpetja je precej specifičen in ni uporaben za vsa vozila. Poleg nekaterih prednosti ima namreč tudi veliko slabosti. Prednost je lahko enostavna izdelava in veliko robustnosti, vsi sklopi so zelo močni in zato vzdržljivi. Pri takšnem pick-upu je to pomembno, da se stvari ne polomijo ob prvem prevozu težjega tovora ali pa na prvi slabi podlagi. Tudi namenska vozila, ki tekmujejo v dirkah v pospeševanju, imajo lahko takšno vpetje, podlaga je tam povsem ravna, obremenitve velike in takšen način je ravno pravšnja rešitev.

Je pa po drugi strani slabosti celo več od prednosti. Za začetek takšno vpetje koles skrbi za zelo malo udobja, saj sta obe kolesi med seboj povezani in na slabši podlagi poskočita obe, čeprav smo čez grbino zapeljali le z enim. Ker sta pač na enaki gredi. Klasično vpetje preko toge preme, kakršno se uporablja pri poltovornjakih, je obenem dimenzijsko precej zajetno, zato je oddaljenost vozil od tal večja. Pri amaroku in podobnih to ne predstavlja težave, saj so vozila tako ali tako visoka, pri običajnih avtomobilih pa ne bi šlo.

Ves ta ogromen nevzmeteni sklop je tudi težava, saj spet vpliva na udobje in vodljivost, negativno seveda. In v hitrih zavojih se kolesi ne moreta bočno prilagajati, zato je oprijem slabši, saj del gume hitreje izgubi stik s podlago. Slabosti sta torej predvsem oprijem in udobje, oboje pa je pri običajnih vozilih zelo pomembno. Če se malce pošalimo, takšen način vpetja so uporabljali že rimski vozovi, le brez vmesnega diferenciala.

Nadgradnja takšnega vpetja je poltoga prema. V tem primeru je vsaka od obeh strani gredi povezana z nihajno roko, nanjo pa je potem vpeto kolo. Osnovnejše različice volkswagna golf imajo takšno vpetje in tudi honda civic, pa še se najdejo predstavniki. V tem primeru že gre za neke vrste posamično vpetje koles, vseeno pa ni na nivoju najboljših, saj poskok ene strani avtomobila vseeno vpliva tudi na drugega. So pa takšna vpetja izpopolnjena že do te mere, da ga lahko uporablja celo brutalni civic type-R in je na zloglasnem Nordschleife še vedno najhitrejši avtomobil s sprednjim pogonom. Za amaroka in podobne pa je toga prema še vedno najboljša rešitev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |