Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toga prema

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na spodnjem delu avtomobila, natančneje okoli koles, je tehnično zanimivih stvari ogromno. Veliko smo jih že obdelali, samega vpetja pa še ne, zato je na vrsti tokrat.
Toga prema
Foto: Splet
2. 6. 2016 ob 16:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - toga prema
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lotili smo se že pnevmatik, zapor diferencialov, vzmetenja in blaženja, zavor, celo karoserije in šasije, ki se tudi razlikujeta prav na višini koles nekje. Nismo pa si podrobneje pogledali še vpetja koles, ki je lahko zelo različno, zato bodo naslednji trije Tehno volani prav o tem.

Začenjamo s praktično najosnovnejšim načinom vpetja, s togo premo. To so začeli proizvajalci uporabljati že s samim prihodom avtomobilov, pri Fordu denimo že z modelom T in vse do poznih štiridesetih let prejšnjega stoletja, celo za vpetje sprednjih koles. Potem so se vpetja spremenila in modernizirala, toga prema pa je postala pravzaprav bolj specifičen način vpetja za vozila, namenjen določenim potrebam, tako vpeta dandanes najdemo le zadnja kolesa. Naš amarok je eden takšnih predstavnikov ...

Pri takšnem načinu je vse skupaj zasnovano zelo enostavno. Obe zadnji kolesi sta dejansko vpeti v eno cev, ki ji rečemo gred. Vsako kolo ima potem še svojo vzmet, lahko je listnata ali pa vijačna in z njeno pomočjo se kolesi lahko premikata gor in dol. Da se obenem ne premikata še naprej in nazaj oziroma levo in desno pa skrbijo dodatne vpetne roke ali pa Panhardov drog. In še kakšna rešitev se najde.

Takšen način vpetja je precej specifičen in ni uporaben za vsa vozila. Poleg nekaterih prednosti ima namreč tudi veliko slabosti. Prednost je lahko enostavna izdelava in veliko robustnosti, vsi sklopi so zelo močni in zato vzdržljivi. Pri takšnem pick-upu je to pomembno, da se stvari ne polomijo ob prvem prevozu težjega tovora ali pa na prvi slabi podlagi. Tudi namenska vozila, ki tekmujejo v dirkah v pospeševanju, imajo lahko takšno vpetje, podlaga je tam povsem ravna, obremenitve velike in takšen način je ravno pravšnja rešitev.

Je pa po drugi strani slabosti celo več od prednosti. Za začetek takšno vpetje koles skrbi za zelo malo udobja, saj sta obe kolesi med seboj povezani in na slabši podlagi poskočita obe, čeprav smo čez grbino zapeljali le z enim. Ker sta pač na enaki gredi. Klasično vpetje preko toge preme, kakršno se uporablja pri poltovornjakih, je obenem dimenzijsko precej zajetno, zato je oddaljenost vozil od tal večja. Pri amaroku in podobnih to ne predstavlja težave, saj so vozila tako ali tako visoka, pri običajnih avtomobilih pa ne bi šlo.

Ves ta ogromen nevzmeteni sklop je tudi težava, saj spet vpliva na udobje in vodljivost, negativno seveda. In v hitrih zavojih se kolesi ne moreta bočno prilagajati, zato je oprijem slabši, saj del gume hitreje izgubi stik s podlago. Slabosti sta torej predvsem oprijem in udobje, oboje pa je pri običajnih vozilih zelo pomembno. Če se malce pošalimo, takšen način vpetja so uporabljali že rimski vozovi, le brez vmesnega diferenciala.

Nadgradnja takšnega vpetja je poltoga prema. V tem primeru je vsaka od obeh strani gredi povezana z nihajno roko, nanjo pa je potem vpeto kolo. Osnovnejše različice volkswagna golf imajo takšno vpetje in tudi honda civic, pa še se najdejo predstavniki. V tem primeru že gre za neke vrste posamično vpetje koles, vseeno pa ni na nivoju najboljših, saj poskok ene strani avtomobila vseeno vpliva tudi na drugega. So pa takšna vpetja izpopolnjena že do te mere, da ga lahko uporablja celo brutalni civic type-R in je na zloglasnem Nordschleife še vedno najhitrejši avtomobil s sprednjim pogonom. Za amaroka in podobne pa je toga prema še vedno najboljša rešitev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2017
Januar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101  Oddaja Volan
Ob: 18:20 Trajanje: 40 minut
Novoletna izdaja.
02030405060708
0910  domača premiera - BMW 5
1112131415
161718  domača premiera - maserati levante
19202122
232425  mednarodna premiera - nissan micra
mednarodna premiera - mazda MX-5 RF
26272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 272
hyundai tucson 170
volkswagen golf 169
škoda octavia 113
renault megane 109

Podatki veljajo za december 2016

Letos je bilo v SLO prodanih 63.674 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rossi86
Obvestila
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 tedni  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 4 tedni  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 2 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 2 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 4 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 4 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 4 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 5 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 5 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 5 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 5 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 6 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 6 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 7 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2016 Renault talisman pred 7 meseci  |