Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vpetje MacPherson

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Earle S. MacPherson je bil možakar, ki je avtomobilizmu prinesel veliko. Celo toliko, da njegovo tehnologijo s pridom še danes uporablja veliko novih vozil. In kaj je natuhtal? Posamično vpetje koles, ki ga danes imenujemo MacPhersonova prema.
Vpetje MacPherson
Foto: Splet
9. 6. 2016 ob 20:00
Komentarjev: 0
tehno volan - prema MacPherson
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Leta 1945 je bil Earle namreč pri Chevroletu vodja inženirske ekipe, njihova naloga pa je bila zasnova majhnega avtomobila, ki bi bil namenjen povojnemu trgu. To je bil model chevrolet cadet, prvi avtomobil, ki bi spredaj in zadaj ponudil neodvisno vpetje koles na način, ki nosi priimek avtorja. Projekt so 'ugasnili', MacPhersona pa povabili k Fordu, kjer so vložili tudi patente. MacPherson si je takšen način vpetja zamislil za vsa štiri kolesa, čeprav se najpogosteje uporablja spredaj, kjer je zaradi oddaljenosti vpetnih komponent zelo enostavno priključiti krmilni drog.

Tovrstno vpetje je široko uporabljeno še danes, gre namreč za posamično vpetje koles, ki ima veliko prednosti, ob prevozu grbine ves premik dejansko naredi le tisto kolo, ki je na grbino naletelo, ostala pa ostanejo čvrsto na tleh. Kolo je pri tej tehnologiji vpeto z močno trikotno roko na spodnjem delu, v zgornjem z blažilnikom, ki ima svojo drugo točko vpetja nekje na vrhu v karoseriji.

V sredini je tako veliko prostora za pogonsko gred in tudi za krmilni mehanizem, ki ga posledično lahko vpnemo povsem enostavno. Vse skupaj je precej ozko, kar je pomembno, ker je potem lahko nekaj več prostora v samem avtomobilu, saj koloteki ne potrebujejo izdatne širine. Je pa malce višje, ker so vse komponente vpete na različne višine, ampak za sprednji pogon je tole super rešitev, ker je dovolj prostora v sredini za pogonsko gred.

Prednosti je veliko, za začetek je ena od njih udobje, kot smo že omenili. Vsako kolo je vpeto neodvisno in posledično lahko v danem trenutku tresljaj umiri le en sam blažilnik. Je tudi relativno enostavno, komponent je malo, zato je sama izdelava dovolj poceni, in cenovno ugodno je tudi popravilo. Celoten sklop zasede malo širine in tudi nevzmetene mase ni veliko, to pa je pri samem udobju zelo pomembno.

Kljub temu ni uporabno vedno in povsod, nekaj slabosti ima takšen način vpetja vseeno. Ena od njih je prav višina. Namreč, če govorimo o nizkih športnih avtomobilih, ta način vpetja ni najboljši. Poleg tega je celoten sklop precej občutljiv na 'camber', po slovensko na nagib koles levo in desno. Praktično ga ni mogoče nastavljati in v zavoju, kjer se avtomobil nagne, celoten sklop seveda z njim, gumam ne preostane drugega, kot da izgubijo nekaj oprijema, ker se ne morejo dovolj nagniti v obratno smer, ampak jih potegne z vpetjem vred. Seveda govorimo o majhnih razlikah oprijemalne površine, da ne bo kdo mislil, da se kolesa kar dvignejo. Ampak omejitev tukaj vsekakor je.

Takšen način vpetja je tudi precej občutljiv na dodatne predelave vozila, na to bodite pozorni. Če boste nanj natikali zelo široke pnevmatike ali pa avtomobil pritisnili k tlom, lahko vse skupaj na vozne lastnosti vpliva celo negativno, saj kolesa ne bodo več lepo poravnana s podlago, ampak boste poravnavo obeh točk vpetja (zgoraj in spodaj) premaknili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |