Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vpetje MacPherson

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Earle S. MacPherson je bil možakar, ki je avtomobilizmu prinesel veliko. Celo toliko, da njegovo tehnologijo s pridom še danes uporablja veliko novih vozil. In kaj je natuhtal? Posamično vpetje koles, ki ga danes imenujemo MacPhersonova prema.
Vpetje MacPherson
Foto: Splet
9. 6. 2016 ob 20:00
Komentarjev: 0
tehno volan - prema MacPherson
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Leta 1945 je bil Earle namreč pri Chevroletu vodja inženirske ekipe, njihova naloga pa je bila zasnova majhnega avtomobila, ki bi bil namenjen povojnemu trgu. To je bil model chevrolet cadet, prvi avtomobil, ki bi spredaj in zadaj ponudil neodvisno vpetje koles na način, ki nosi priimek avtorja. Projekt so 'ugasnili', MacPhersona pa povabili k Fordu, kjer so vložili tudi patente. MacPherson si je takšen način vpetja zamislil za vsa štiri kolesa, čeprav se najpogosteje uporablja spredaj, kjer je zaradi oddaljenosti vpetnih komponent zelo enostavno priključiti krmilni drog.

Tovrstno vpetje je široko uporabljeno še danes, gre namreč za posamično vpetje koles, ki ima veliko prednosti, ob prevozu grbine ves premik dejansko naredi le tisto kolo, ki je na grbino naletelo, ostala pa ostanejo čvrsto na tleh. Kolo je pri tej tehnologiji vpeto z močno trikotno roko na spodnjem delu, v zgornjem z blažilnikom, ki ima svojo drugo točko vpetja nekje na vrhu v karoseriji.

V sredini je tako veliko prostora za pogonsko gred in tudi za krmilni mehanizem, ki ga posledično lahko vpnemo povsem enostavno. Vse skupaj je precej ozko, kar je pomembno, ker je potem lahko nekaj več prostora v samem avtomobilu, saj koloteki ne potrebujejo izdatne širine. Je pa malce višje, ker so vse komponente vpete na različne višine, ampak za sprednji pogon je tole super rešitev, ker je dovolj prostora v sredini za pogonsko gred.

Prednosti je veliko, za začetek je ena od njih udobje, kot smo že omenili. Vsako kolo je vpeto neodvisno in posledično lahko v danem trenutku tresljaj umiri le en sam blažilnik. Je tudi relativno enostavno, komponent je malo, zato je sama izdelava dovolj poceni, in cenovno ugodno je tudi popravilo. Celoten sklop zasede malo širine in tudi nevzmetene mase ni veliko, to pa je pri samem udobju zelo pomembno.

Kljub temu ni uporabno vedno in povsod, nekaj slabosti ima takšen način vpetja vseeno. Ena od njih je prav višina. Namreč, če govorimo o nizkih športnih avtomobilih, ta način vpetja ni najboljši. Poleg tega je celoten sklop precej občutljiv na 'camber', po slovensko na nagib koles levo in desno. Praktično ga ni mogoče nastavljati in v zavoju, kjer se avtomobil nagne, celoten sklop seveda z njim, gumam ne preostane drugega, kot da izgubijo nekaj oprijema, ker se ne morejo dovolj nagniti v obratno smer, ampak jih potegne z vpetjem vred. Seveda govorimo o majhnih razlikah oprijemalne površine, da ne bo kdo mislil, da se kolesa kar dvignejo. Ampak omejitev tukaj vsekakor je.

Takšen način vpetja je tudi precej občutljiv na dodatne predelave vozila, na to bodite pozorni. Če boste nanj natikali zelo široke pnevmatike ali pa avtomobil pritisnili k tlom, lahko vse skupaj na vozne lastnosti vpliva celo negativno, saj kolesa ne bodo več lepo poravnana s podlago, ampak boste poravnavo obeh točk vpetja (zgoraj in spodaj) premaknili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |