Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vpetje MacPherson

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Earle S. MacPherson je bil možakar, ki je avtomobilizmu prinesel veliko. Celo toliko, da njegovo tehnologijo s pridom še danes uporablja veliko novih vozil. In kaj je natuhtal? Posamično vpetje koles, ki ga danes imenujemo MacPhersonova prema.
Vpetje MacPherson
Foto: Splet
9. 6. 2016 ob 20:00
Komentarjev: 0
tehno volan - prema MacPherson
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Leta 1945 je bil Earle namreč pri Chevroletu vodja inženirske ekipe, njihova naloga pa je bila zasnova majhnega avtomobila, ki bi bil namenjen povojnemu trgu. To je bil model chevrolet cadet, prvi avtomobil, ki bi spredaj in zadaj ponudil neodvisno vpetje koles na način, ki nosi priimek avtorja. Projekt so 'ugasnili', MacPhersona pa povabili k Fordu, kjer so vložili tudi patente. MacPherson si je takšen način vpetja zamislil za vsa štiri kolesa, čeprav se najpogosteje uporablja spredaj, kjer je zaradi oddaljenosti vpetnih komponent zelo enostavno priključiti krmilni drog.

Tovrstno vpetje je široko uporabljeno še danes, gre namreč za posamično vpetje koles, ki ima veliko prednosti, ob prevozu grbine ves premik dejansko naredi le tisto kolo, ki je na grbino naletelo, ostala pa ostanejo čvrsto na tleh. Kolo je pri tej tehnologiji vpeto z močno trikotno roko na spodnjem delu, v zgornjem z blažilnikom, ki ima svojo drugo točko vpetja nekje na vrhu v karoseriji.

V sredini je tako veliko prostora za pogonsko gred in tudi za krmilni mehanizem, ki ga posledično lahko vpnemo povsem enostavno. Vse skupaj je precej ozko, kar je pomembno, ker je potem lahko nekaj več prostora v samem avtomobilu, saj koloteki ne potrebujejo izdatne širine. Je pa malce višje, ker so vse komponente vpete na različne višine, ampak za sprednji pogon je tole super rešitev, ker je dovolj prostora v sredini za pogonsko gred.

Prednosti je veliko, za začetek je ena od njih udobje, kot smo že omenili. Vsako kolo je vpeto neodvisno in posledično lahko v danem trenutku tresljaj umiri le en sam blažilnik. Je tudi relativno enostavno, komponent je malo, zato je sama izdelava dovolj poceni, in cenovno ugodno je tudi popravilo. Celoten sklop zasede malo širine in tudi nevzmetene mase ni veliko, to pa je pri samem udobju zelo pomembno.

Kljub temu ni uporabno vedno in povsod, nekaj slabosti ima takšen način vpetja vseeno. Ena od njih je prav višina. Namreč, če govorimo o nizkih športnih avtomobilih, ta način vpetja ni najboljši. Poleg tega je celoten sklop precej občutljiv na 'camber', po slovensko na nagib koles levo in desno. Praktično ga ni mogoče nastavljati in v zavoju, kjer se avtomobil nagne, celoten sklop seveda z njim, gumam ne preostane drugega, kot da izgubijo nekaj oprijema, ker se ne morejo dovolj nagniti v obratno smer, ampak jih potegne z vpetjem vred. Seveda govorimo o majhnih razlikah oprijemalne površine, da ne bo kdo mislil, da se kolesa kar dvignejo. Ampak omejitev tukaj vsekakor je.

Takšen način vpetja je tudi precej občutljiv na dodatne predelave vozila, na to bodite pozorni. Če boste nanj natikali zelo široke pnevmatike ali pa avtomobil pritisnili k tlom, lahko vse skupaj na vozne lastnosti vpliva celo negativno, saj kolesa ne bodo več lepo poravnana s podlago, ampak boste poravnavo obeh točk vpetja (zgoraj in spodaj) premaknili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |