Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samozatemnitveno ogledalo

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
V novih vozilih smo se na samozatemnitvena ogledala že tako privadili, da na nadležni snop luči vozila za nami sploh ne pomislimo več. Ste se kdaj vprašali, kako sploh delujejo?
Samozatemnitveno ogledalo
Foto: Splet
13. 10. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0
tehno volan - samozatemnitveno ogledalo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pravzaprav ste se morda vprašali tudi, kaj natančno se zgodi, ko na tehnološko starejšem ogledalu obrnete zatič in vas snop svetlobe vozila za vami prav tako neha motiti? Tako zelo enostavna rešitev v trenutku reši tako zelo moteč problem, a gremo po vrsti. Vzvratna ogledala smo v rubriki Tehno volan že obdelali, o njih si lahko preberete tukaj. Ugotovili smo, da jih je že leta 1906 v svoji knjigi omenjala Dorothy Levitt. Tokrat bom bolj tehničen in preveril, kaj se zgodi, ko obrnemo zatič in nas odboj svetlobe kar naenkrat ne moti več.

Že več desetletij imajo avtomobilska sredinska ogledala na spodnjem delu poseben zatič, s katerim lahko snop svetlobe vozila za nami bistveno zmanjšamo. Ko zatič premaknemo, se znotraj, za steklom, ki ga vidite, premakne posebna prizma in večino svetlobe zaradi drugačnega kota pač preusmeri drugam. Natančneje, v strop, kar bi lahko enostavno preverili, če bi v strop posvetili z lučjo, takrat bi vam svetloba ponovno svetila v obraz. Torej, precej preprosta rešitev, ki je po svoje še vedno genialna ravno zaradi učinkovitosti. Ko ogledalo zasenčite, do vaših oči pride le še okoli štiri odstotke prejšnje svetlobe, le toliko, da ta ni moteča.

Ker takšen način uporabljamo že desetletja, je seveda preverjen, zaradi enostavnosti pa tudi zanesljiv. Do poškodb praktično ne prihaja, razen, seveda, če boste zelo grobi in zatič prestavljali agresivno, takrat ga seveda lahko polomite. Je pa zamenjava ogledala relativno poceni, ker ni posebej kompleksno, a tudi menjave niso pogoste.

Nekoliko dražje je v primeru poškodbe samozatemnitveno ogledalo, ki nima več zatiča, ampak samodejno zatemni snop, ki prihaja od zadaj. Tukaj poznamo več načinov, v zadnjem času se najpogosteje uporablja monokromatski filter. Na delu ogledala, ki ga vidite, je senzor svetlobe, ki zazna, kdaj je do ogledala prihitela velika količina svetlobe in takrat filter s pomočjo električnih signalov svetlobi zmanjša možnost prehoda, zato skozenj spet dejansko pride le nekaj odstotkov svetlobe in vozilo zadaj nas ne moti več.

Prednost takšnega sistema je, da se zelo hitro prilagaja razmeram za nami, ogledalo pa se zopet 'odtemni' takoj, ko za nami ni več močnega vira svetlobe. Pri dražjih avtomobilih enak sistem uporablja še levo zunanje vzvratno ogledalo, včasih celo obe, kar je še posebej učinkovito, ko nas drugo vozilo prehiteva, takrat nas namreč snop njegovih luči lahko moti tudi v zunanjih ogledalih. Včasih so samozatemnitvena ogledala dejansko uporabljala enak princip kot ročna, le da je prizmo samodejno obrnil mehanizem. Sedaj pa praktično vsa uporabljajo monokromatski filter.

Seveda je v primeru poškodb takšno ogledalo bistveno dražje, a ogledala že sama po sebi niso ravno predmet, ki bi bil podvržen poškodbam. V trku se seveda lahko poškodujejo, a takrat bo ogledalo še najcenejša stvar, potrebna menjave. Sicer pa se jim karkoli hudega zgodi zelo redko. Tudi samo delovanje je še vedno enostavno in filter ne potrebuje menjave, skratka, takšno ogledalo bo brez težav preživelo življenjsko dobo samega vozila.

Fascinantno je predvsem to, da so si klasično vzvratno ogledalo z zatičem zamislili že v tridesetih letih prejšnjega stoletja, zgolj dvajset let zatem pa že takšnega s senzorjem svetlobe. Precej zanimivo, kajne?

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 3 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |