{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samozatemnitveno ogledalo

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
V novih vozilih smo se na samozatemnitvena ogledala že tako privadili, da na nadležni snop luči vozila za nami sploh ne pomislimo več. Ste se kdaj vprašali, kako sploh delujejo?
Samozatemnitveno ogledalo
Foto: Splet
13. 10. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0
tehno volan - samozatemnitveno ogledalo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pravzaprav ste se morda vprašali tudi, kaj natančno se zgodi, ko na tehnološko starejšem ogledalu obrnete zatič in vas snop svetlobe vozila za vami prav tako neha motiti? Tako zelo enostavna rešitev v trenutku reši tako zelo moteč problem, a gremo po vrsti. Vzvratna ogledala smo v rubriki Tehno volan že obdelali, o njih si lahko preberete tukaj. Ugotovili smo, da jih je že leta 1906 v svoji knjigi omenjala Dorothy Levitt. Tokrat bom bolj tehničen in preveril, kaj se zgodi, ko obrnemo zatič in nas odboj svetlobe kar naenkrat ne moti več.

Že več desetletij imajo avtomobilska sredinska ogledala na spodnjem delu poseben zatič, s katerim lahko snop svetlobe vozila za nami bistveno zmanjšamo. Ko zatič premaknemo, se znotraj, za steklom, ki ga vidite, premakne posebna prizma in večino svetlobe zaradi drugačnega kota pač preusmeri drugam. Natančneje, v strop, kar bi lahko enostavno preverili, če bi v strop posvetili z lučjo, takrat bi vam svetloba ponovno svetila v obraz. Torej, precej preprosta rešitev, ki je po svoje še vedno genialna ravno zaradi učinkovitosti. Ko ogledalo zasenčite, do vaših oči pride le še okoli štiri odstotke prejšnje svetlobe, le toliko, da ta ni moteča.

Ker takšen način uporabljamo že desetletja, je seveda preverjen, zaradi enostavnosti pa tudi zanesljiv. Do poškodb praktično ne prihaja, razen, seveda, če boste zelo grobi in zatič prestavljali agresivno, takrat ga seveda lahko polomite. Je pa zamenjava ogledala relativno poceni, ker ni posebej kompleksno, a tudi menjave niso pogoste.

Nekoliko dražje je v primeru poškodbe samozatemnitveno ogledalo, ki nima več zatiča, ampak samodejno zatemni snop, ki prihaja od zadaj. Tukaj poznamo več načinov, v zadnjem času se najpogosteje uporablja monokromatski filter. Na delu ogledala, ki ga vidite, je senzor svetlobe, ki zazna, kdaj je do ogledala prihitela velika količina svetlobe in takrat filter s pomočjo električnih signalov svetlobi zmanjša možnost prehoda, zato skozenj spet dejansko pride le nekaj odstotkov svetlobe in vozilo zadaj nas ne moti več.

Prednost takšnega sistema je, da se zelo hitro prilagaja razmeram za nami, ogledalo pa se zopet 'odtemni' takoj, ko za nami ni več močnega vira svetlobe. Pri dražjih avtomobilih enak sistem uporablja še levo zunanje vzvratno ogledalo, včasih celo obe, kar je še posebej učinkovito, ko nas drugo vozilo prehiteva, takrat nas namreč snop njegovih luči lahko moti tudi v zunanjih ogledalih. Včasih so samozatemnitvena ogledala dejansko uporabljala enak princip kot ročna, le da je prizmo samodejno obrnil mehanizem. Sedaj pa praktično vsa uporabljajo monokromatski filter.

Seveda je v primeru poškodb takšno ogledalo bistveno dražje, a ogledala že sama po sebi niso ravno predmet, ki bi bil podvržen poškodbam. V trku se seveda lahko poškodujejo, a takrat bo ogledalo še najcenejša stvar, potrebna menjave. Sicer pa se jim karkoli hudega zgodi zelo redko. Tudi samo delovanje je še vedno enostavno in filter ne potrebuje menjave, skratka, takšno ogledalo bo brez težav preživelo življenjsko dobo samega vozila.

Fascinantno je predvsem to, da so si klasično vzvratno ogledalo z zatičem zamislili že v tridesetih letih prejšnjega stoletja, zgolj dvajset let zatem pa že takšnega s senzorjem svetlobe. Precej zanimivo, kajne?

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: takac12
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |