Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samozatemnitveno ogledalo

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
V novih vozilih smo se na samozatemnitvena ogledala že tako privadili, da na nadležni snop luči vozila za nami sploh ne pomislimo več. Ste se kdaj vprašali, kako sploh delujejo?
Samozatemnitveno ogledalo
Foto: Splet
13. 10. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0
tehno volan - samozatemnitveno ogledalo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pravzaprav ste se morda vprašali tudi, kaj natančno se zgodi, ko na tehnološko starejšem ogledalu obrnete zatič in vas snop svetlobe vozila za vami prav tako neha motiti? Tako zelo enostavna rešitev v trenutku reši tako zelo moteč problem, a gremo po vrsti. Vzvratna ogledala smo v rubriki Tehno volan že obdelali, o njih si lahko preberete tukaj. Ugotovili smo, da jih je že leta 1906 v svoji knjigi omenjala Dorothy Levitt. Tokrat bom bolj tehničen in preveril, kaj se zgodi, ko obrnemo zatič in nas odboj svetlobe kar naenkrat ne moti več.

Že več desetletij imajo avtomobilska sredinska ogledala na spodnjem delu poseben zatič, s katerim lahko snop svetlobe vozila za nami bistveno zmanjšamo. Ko zatič premaknemo, se znotraj, za steklom, ki ga vidite, premakne posebna prizma in večino svetlobe zaradi drugačnega kota pač preusmeri drugam. Natančneje, v strop, kar bi lahko enostavno preverili, če bi v strop posvetili z lučjo, takrat bi vam svetloba ponovno svetila v obraz. Torej, precej preprosta rešitev, ki je po svoje še vedno genialna ravno zaradi učinkovitosti. Ko ogledalo zasenčite, do vaših oči pride le še okoli štiri odstotke prejšnje svetlobe, le toliko, da ta ni moteča.

Ker takšen način uporabljamo že desetletja, je seveda preverjen, zaradi enostavnosti pa tudi zanesljiv. Do poškodb praktično ne prihaja, razen, seveda, če boste zelo grobi in zatič prestavljali agresivno, takrat ga seveda lahko polomite. Je pa zamenjava ogledala relativno poceni, ker ni posebej kompleksno, a tudi menjave niso pogoste.

Nekoliko dražje je v primeru poškodbe samozatemnitveno ogledalo, ki nima več zatiča, ampak samodejno zatemni snop, ki prihaja od zadaj. Tukaj poznamo več načinov, v zadnjem času se najpogosteje uporablja monokromatski filter. Na delu ogledala, ki ga vidite, je senzor svetlobe, ki zazna, kdaj je do ogledala prihitela velika količina svetlobe in takrat filter s pomočjo električnih signalov svetlobi zmanjša možnost prehoda, zato skozenj spet dejansko pride le nekaj odstotkov svetlobe in vozilo zadaj nas ne moti več.

Prednost takšnega sistema je, da se zelo hitro prilagaja razmeram za nami, ogledalo pa se zopet 'odtemni' takoj, ko za nami ni več močnega vira svetlobe. Pri dražjih avtomobilih enak sistem uporablja še levo zunanje vzvratno ogledalo, včasih celo obe, kar je še posebej učinkovito, ko nas drugo vozilo prehiteva, takrat nas namreč snop njegovih luči lahko moti tudi v zunanjih ogledalih. Včasih so samozatemnitvena ogledala dejansko uporabljala enak princip kot ročna, le da je prizmo samodejno obrnil mehanizem. Sedaj pa praktično vsa uporabljajo monokromatski filter.

Seveda je v primeru poškodb takšno ogledalo bistveno dražje, a ogledala že sama po sebi niso ravno predmet, ki bi bil podvržen poškodbam. V trku se seveda lahko poškodujejo, a takrat bo ogledalo še najcenejša stvar, potrebna menjave. Sicer pa se jim karkoli hudega zgodi zelo redko. Tudi samo delovanje je še vedno enostavno in filter ne potrebuje menjave, skratka, takšno ogledalo bo brez težav preživelo življenjsko dobo samega vozila.

Fascinantno je predvsem to, da so si klasično vzvratno ogledalo z zatičem zamislili že v tridesetih letih prejšnjega stoletja, zgolj dvajset let zatem pa že takšnega s senzorjem svetlobe. Precej zanimivo, kajne?

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2017
Januar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101  Oddaja Volan
Ob: 18:20 Trajanje: 40 minut
Novoletna izdaja.
02030405060708
0910  domača premiera - BMW 5
1112131415
161718  domača premiera - maserati levante
19202122
232425  mednarodna premiera - nissan micra
mednarodna premiera - mazda MX-5 RF
26272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 272
hyundai tucson 170
volkswagen golf 169
škoda octavia 113
renault megane 109

Podatki veljajo za december 2016

Letos je bilo v SLO prodanih 63.674 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rossi86
Obvestila
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 2 tedni  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 1 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 2 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 3 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 3 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 5 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 5 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 5 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 5 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 5 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 5 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 6 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 6 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 6 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 7 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2016 Renault talisman pred 7 meseci  |