Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Štirikolesno krmiljenje

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Leta 1988 je Ari Vatanen z dirkalnim peugeotom 405 postavil hitrostni rekord na sloviti Pikes Peak. Avtomobil je bil tako hiter in vodljiv tudi zaradi štirikolesnega krmiljenja, a ga ima še danes malo vozil.
Štirikolesno krmiljenje
25. 10. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 1
Tehno volan - štirikolesno krmiljenje
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjetno ste slišali tudi za izraz štirikolesni volan, tega namreč uporabljajo nekateri proizvajalci, gre pa za enako stvar, pri kateri levo in desno zavijajo vsa štiri kolesa, poleg sprednjih torej še tisti dve zadaj. Tehnologija sploh ni tako zelo nova, a so kljub temu še danes vozila s tem sistemom precej redka. Zakaj podobno stvar uporabljajo težki tovornjaki, kjer običajno zavijajo kolesa priklopnikov, ali, zakaj ga najdemo tudi pri ogromnih 'monster truckih', je najbrž jasno? Takšna vozila so zaradi svojih dimenzij zelo okorna in jim je pri obračanju pač potrebno pomagati. No, zgodba je pri osebnih avtomobilih podobna.

Tehnologija skratka ni nova in do danes je štirikolesno krmiljenje uporabljalo, in ga še uporablja, vsaj petdeset različnih modelov. Malce starejši se boste spomnili vozil, ki so bila dokaj pogosta tudi pri nas, pred petindvajsetimi leti je bila takšna honda prelude, pa mazda RX-7 in še precej ostalih, zato je po svoje hecno, da se tehnologija ni bolj razširila. Nekaj dragih avtomobilov jo uporablja, recimo novi porsche 911, pa kakšen audi Q7, med bolj ljudskimi znamkami pa v bistvu le Renault.

Prednosti je veliko, sklepam pa, da se marsikateremu proizvajalcu takšen sistem enostavno zdi predrag in preveč kompleksen, zato se zanj ne odloča. Renault se in štirikolesno krmiljenje je pri njih skorajda postalo sinonim, na voljo pa je pri vseh njihovih večjih modelih, celo megane ga ima, le pravo različico je potrebno izbrati. Zadnji kolesi sta na ta način vpeti nekoliko drugače, saj je med njima še posebna povezava, ki zagotavlja pomik koles levo in desno. Za ustrezen kot v pravih razmerah skrbi elektromotor, računalniška enota pa vse skupaj nadzoruje.

Tudi ostali proizvajalci uporabljajo podoben princip, delovanje pa se vseeno nekoliko razlikuje, predvsem pri mejnih hitrostih obračanja. Celo Renault pri vseh modelih koles ne obrača pri identičnih hitrostih, večinoma pa je tako, da se zadnji kolesi obračata nasprotno od sprednjih do hitrosti 60 km/h, nad to pa v enako smer. Prednost obračanja v nasprotno je predvsem okretnost, predstavljajte si, kako okreten je viličar, pri katerem se obračata zadnji kolesi. Na parkirišču to še kako pride prav in megane se s štirikolesnim krmiljenjem obrne na enakem prostoru kot manjši clio.

Bolj ko se približamo mejni hitrosti, manjši je seveda zasuk zadnjih koles, pri 60 km/h so popolnoma poravnana in potem pri povečevanju hitrosti svoj kot usmerijo v drugo smer ter se obrnejo enako kot sprednji dve, le pod bistveno manjšim kotom. Zgolj nekaj stopinj. Prednost tega je vodljivost in hitrejša odzivnost, lepše se porazdeli še naloga usmerjanja. Dokler se tega ne navadite, se zdi, da vozilo drsi z zadkom, a le zato, ker 'rit' tako ubogljivo sledi nosu, pozneje pa vsak hitro ugotovi, da je štirikolesno krmiljenje super stvar. Lega je občutno bolj zanesljiva in potreben obrat volanskega obroča manjši kot sicer.

Štirikolesno krmiljenje ne potrebuje posebnega vzdrževanja in nima posebnih slabosti, seveda pa vsaka dodatna tehnična stvar pač pomeni, da stvari lahko odpovedo. Verjetnost posebnih okvar pa je zelo majhna. Glavni razlog za majhno razširjenost so torej stroški razvoja in vgradnje štirikolesnega sistema v vozila, ki na koncu dvigne ceno.

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
bbbbbbbbbb pravi:
TO PA BO AVTO JA
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |