Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vzglavniki

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vzglavniki so še vedno sklop avtomobilskega sedeža, ki je deležen premajhne pozornosti. Če si sedež večina voznikov že dokaj pravilno nastavi, na vzglavnik marsikdo pozabi, a v primeru trka igra zelo pomembno vlogo.
Vzglavniki
Foto: Splet
17. 11. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - vzglavniki
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tisti, ki ste se že kdaj udeležili treninga varne vožnje, veste, da pravilno nastavljen vzglavnik lahko povsem prepreči poškodbe glave in vratu. Zato je jasno, da obstajajo pravila, kje in kako mora biti postavljen, da ščiti. Skoraj nihče pa ne ve, da so tudi dimenzije vzglavnika natančno določene in se jih morajo proizvajalci držati. Na primer; širok mora biti najmanj 171 milimetrov, njegov vrh pa postavljen vsaj 70 centimetrov od sedalnega dela. Da jih nujno potrebujemo pa tako ali tako veste, kajne?

Prvi vzglavniki so se pojavili že v šestdesetih letih, v ZDA postali obvezni s prvim januarjem leta 1696, patent pa je zanje že leta 1921 vložil Benjamin Katz. Torej, stara stvar. Ampak doslej so se močno razvili, ker so številne raziskave poškodb vratu lepo pokazale, kje točno so šibke točke našega telesa in kako jih lahko omilimo. Zato so danes vzglavniki nastavljivi po višini, nekateri tudi po globini, poznamo pa celo pametne vzglavnike, ki ob trku sami spremenijo svoj položaj.

Pred časom mi je na treningu varne vožnje eden od kandidatov dejal, da ima oba vzglavnika sprednjih sedežev vedno povsem spuščena, ker potem njegov 'stroj' od zadaj bolje izgleda. Da to ni dobro ali varno, je seveda jasno, zato si vrh vzglavnika vedno poravnajte z vrhom vaše glave, ker bo le tako ob naletu vozila od zadaj, ko vaše telo zaradi nastale sile lahko nekoliko dvigne, še vedno glavo varno zadržal. Kaj pa, če dovolj visoko sploh ne gre?

Pri starejših vozilih so bili vzglavniki manj 'bogato' nastavljivi in v kombinaciji z višjim potnikom se ne zgodi poredko, da niti ne gredo dovolj visoko. V tem primeru jih pač postavite na najvišjo točko, na kateri zatiča vzglavnik še vedno držita v sedežu. Ob dolgoletni neuporabi vzglavnika se lahko vmes nabere umazanija, zaradi katere se ta ne pomika več lepo po višini in v takšnem primeru ga je pač potrebno očistiti.

Pri večini novejših vozil so vzglavniki nastavljivi tudi po globini, kar pomeni, da ga lahko obrnete nekoliko postrani in njegov vrh k sebi ali pa zgolj povečate njegovo globino z raztezanjem vzglavnika, ki ima za to namenjen del. Iz vidika varnosti je namreč najbolje, da je glava ves čas vožnje čim bližje vzglavniku, ker le tako ob trku minimalno zaniha. Zato pri povečevanju varnosti največ pripomorejo najsodobnejši aktivni vzglavniki.

Ti se namreč v primeru trka nekoliko dvignejo in približajo glavi potnika, zaradi česar slednja bistveno manj zaniha nazaj.  Človeški vrat je namreč sposoben brez posledic prestati približno šestkrat večjo silo, če glava zaniha naprej, v primerjavi z nihanjem nazaj, zato je zelo pomembno, da je vzglavnik čim bližje in uhajanje glave nazaj čim manjše.

Po močnejšem trku je potrebno vedno zamenjati vse varnostne elemente, od varnostnih pasov in otroških sedežev, enako velja tudi za vzglavnike. Četudi navzven poškodbe niso vidne, lahko znotraj sedeža ali vzglavnika pride do loma ključnih elementov in vzglavnik ob naslednjem naletu glave vanj svoje naloge ne bo zmogel opraviti. 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 5. 2020
Maj 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 tedni  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |