Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vzglavniki

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vzglavniki so še vedno sklop avtomobilskega sedeža, ki je deležen premajhne pozornosti. Če si sedež večina voznikov že dokaj pravilno nastavi, na vzglavnik marsikdo pozabi, a v primeru trka igra zelo pomembno vlogo.
Vzglavniki
Foto: Splet
17. 11. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - vzglavniki
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tisti, ki ste se že kdaj udeležili treninga varne vožnje, veste, da pravilno nastavljen vzglavnik lahko povsem prepreči poškodbe glave in vratu. Zato je jasno, da obstajajo pravila, kje in kako mora biti postavljen, da ščiti. Skoraj nihče pa ne ve, da so tudi dimenzije vzglavnika natančno določene in se jih morajo proizvajalci držati. Na primer; širok mora biti najmanj 171 milimetrov, njegov vrh pa postavljen vsaj 70 centimetrov od sedalnega dela. Da jih nujno potrebujemo pa tako ali tako veste, kajne?

Prvi vzglavniki so se pojavili že v šestdesetih letih, v ZDA postali obvezni s prvim januarjem leta 1696, patent pa je zanje že leta 1921 vložil Benjamin Katz. Torej, stara stvar. Ampak doslej so se močno razvili, ker so številne raziskave poškodb vratu lepo pokazale, kje točno so šibke točke našega telesa in kako jih lahko omilimo. Zato so danes vzglavniki nastavljivi po višini, nekateri tudi po globini, poznamo pa celo pametne vzglavnike, ki ob trku sami spremenijo svoj položaj.

Pred časom mi je na treningu varne vožnje eden od kandidatov dejal, da ima oba vzglavnika sprednjih sedežev vedno povsem spuščena, ker potem njegov 'stroj' od zadaj bolje izgleda. Da to ni dobro ali varno, je seveda jasno, zato si vrh vzglavnika vedno poravnajte z vrhom vaše glave, ker bo le tako ob naletu vozila od zadaj, ko vaše telo zaradi nastale sile lahko nekoliko dvigne, še vedno glavo varno zadržal. Kaj pa, če dovolj visoko sploh ne gre?

Pri starejših vozilih so bili vzglavniki manj 'bogato' nastavljivi in v kombinaciji z višjim potnikom se ne zgodi poredko, da niti ne gredo dovolj visoko. V tem primeru jih pač postavite na najvišjo točko, na kateri zatiča vzglavnik še vedno držita v sedežu. Ob dolgoletni neuporabi vzglavnika se lahko vmes nabere umazanija, zaradi katere se ta ne pomika več lepo po višini in v takšnem primeru ga je pač potrebno očistiti.

Pri večini novejših vozil so vzglavniki nastavljivi tudi po globini, kar pomeni, da ga lahko obrnete nekoliko postrani in njegov vrh k sebi ali pa zgolj povečate njegovo globino z raztezanjem vzglavnika, ki ima za to namenjen del. Iz vidika varnosti je namreč najbolje, da je glava ves čas vožnje čim bližje vzglavniku, ker le tako ob trku minimalno zaniha. Zato pri povečevanju varnosti največ pripomorejo najsodobnejši aktivni vzglavniki.

Ti se namreč v primeru trka nekoliko dvignejo in približajo glavi potnika, zaradi česar slednja bistveno manj zaniha nazaj.  Človeški vrat je namreč sposoben brez posledic prestati približno šestkrat večjo silo, če glava zaniha naprej, v primerjavi z nihanjem nazaj, zato je zelo pomembno, da je vzglavnik čim bližje in uhajanje glave nazaj čim manjše.

Po močnejšem trku je potrebno vedno zamenjati vse varnostne elemente, od varnostnih pasov in otroških sedežev, enako velja tudi za vzglavnike. Četudi navzven poškodbe niso vidne, lahko znotraj sedeža ali vzglavnika pride do loma ključnih elementov in vzglavnik ob naslednjem naletu glave vanj svoje naloge ne bo zmogel opraviti. 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 15 urami  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 3 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 3 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |