{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Položaj za volanom

Varno za volanom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ob razlaganju pravilnega položaja za volanom običajno polovica poslušalcev spi. Drži, tema ni zanimiva, je pa pravilen položaj za volanom osnova, ki jo je treba poznati in uporabljati, če želite, da bo vožnja varna.
Položaj za volanom
Foto: Gašper Miš
11. 8. 2017 ob 8:00
Komentarjev: 0
varno za volanom 3 - namestitev za volanom
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Uf, če bi dobil evro vsakič, ko sem na treningu varne vožnje razložil, kakšen je pravilen položaj za volanom … Bi šel lahko že na fine počitnice. Kot rečeno, je to vedno vsem najmanj zanimiva tema, vsi bi radi takoj akcijo, ampak brez tega ne gre in ob malce zahtevnejših voznih razmerah, kakršne imamo na treningu varne vožnje, se to hitro pokaže. Takšne razmere pa imate mimogrede lahko tudi na cesti.

Nekateri spremljate motošport in tam lahko lepo vidite, kako sedijo dirkači. Nihče v Formuli 1 ali v prvenstvu WRC ne 'leži' z iztegnjenimi rokami za volanom, nihče tudi nima desne roke nekje na kolenu sovoznika, leve pa na vrhu volanskega obroča. Razlogov je več, a tisti osnovni je povezan z našim čutom za ravnotežje in nasploh še z ostalimi čutili. Ko jeste kosilo za mizo v jedilnici, svoje zadnjice tudi nimate v fotelju, kajne? Sedeti je potrebno pokonci, da lahko sploh spremljamo okolico in po potrebi pravočasno reagiramo.

Torej, naslonjalo avtomobilskega sedeža damo pokonci, kot med sedalnim in hrbtnim delom naj bo skoraj 90 stopinj, da bo hrbet ves čas varno zasidran v sedež. Sedalni del si lahko dvignete na poljubno višino, nekateri pač radi sedite bolj visoko, ker potem lažje vidite ven. Če ste bolj visoki, si med glavo in stropom nujno pustite za pokonci postavljeno pest prostora, ob trku vas namreč lahko nekoliko dvigne, ker boste malo bolj malomarno pripeti, in bo glava takoj udarila v strop. Vzglavnik si namestite tako visoko, da bo njegov vrh poravnan z vrhom vaše glave, nikoli naj ne bo prenizko. Tudi če vas bo ob trku malo dvignilo, bo glavo še vedno zadržal. In čimbolj naprej ga postavite, če gre, naj bo glava med vožnjo nanj kar naslonjena, bo najbolj varno. Eden od kandidatov je nekoč na treningu varne vožnje dodal, da so njegovi vzglavniki vedno povsem dol, ker od zadaj potem avtomobil lepše izgleda. Mislim, da dodatno pojasnjevanje glede nesmiselnosti izjave niti ni potrebno.

Tudi oddaljenost od stopalk in volana je zelo pomembna. Bodite dovolj blizu, da po pritisnjeni stopalki sklopke oziroma zavore noga ne bo povsem iztegnjena. V primeru, da bo, se lahko zgodi, da niti ne boste zavirali dovolj močno, obenem pa vas bo takšen potisk stopalke še malce dvignil s sedeža, kar spet ni varno. Cilj voznika in ostalih potnikov je, da so ves čas zasidrani v sedež, le tako bo vožnja res varna.

In volan? Držali ga bomo z obema rokama, pravilno oddaljenost pa si nastavite tako, da lepo naslonjeni povsem iztegnete levo ali pa desno roko, ta mora v zapestju pasti preko obroča. To pomeni, da bo pri pravilnem položaju še vedno lepo pokrčena. Leva roka na levo prečko in desna na desno, položaj '15 do treh' je edini pravilen. Včasih so učili, da morata biti roki malce višje, 'deset do dveh' so rekli, a to predvsem zato, ker krmilni sistemi pogosto niso imeli servoojačevalnikov in je bilo potrebne malo več moči. Novejši položaj je za samo vrtenje bolj ustrezen, ker je potrebno manj preprijemanja.

Roka znotraj volana nima kaj početi, na vrhu tudi ne.

Roka znotraj volana nima kaj početi, prav tako ne na vrhu. Praktično vsa vozila imajo varnostne blazine in slednja bo vašo roko v tem primeru porinila v vaše čelo, pa boste na njem imeli odtisnjen čas trka. Obenem pa še razbito glavo. Da ne boste komplicirali mogoče še en enostaven pregled, če sedite ravno prav daleč od volana. Med vami in volanskim obročem naj bo približno za list formata A4 prostora. Če ste ženska z zajetnim oprsjem, bo to malo težje, ampak nimate vsi tako velikih problemov. Evo, ste že boljši voznik, ker ste prebrali tole, pa se še odpeljali niste!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 5 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  |