Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električno gnani shooting brake

Italdesign GTZero concept

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V Ženevi se je predstavila zadnja kreacija oblikovalske hiše Italdesign, ki je pred časom zamenjala lastnika. Tokrat so Italijani pokazali študijo GTZero concept, eno izmed najlepših letošnjih študij.
Električno gnani shooting brake
Foto: Italdesign
3. 3. 2016 ob 10:00
Komentarjev: 0

Čeprav trenutno obstaja kar nekaj, predvsem nemških proizvajalcev avtomobilov iz okolice Stuttgarta, ki očitno ne vedo (ali pa ne želijo vedeti), da ima pravi shooting brake lahko samo tri karoserijska vrata, ker gre za športne avtomobile, ki nastajajo na osnovi pravih kupejev ali odprtih dvosedežnikov, obstajajo k sreči na tem svetu še vedno tudi ljudje, ki jim je jasno pravilno razumevanje pojma shooting brake, ker to pojmovanje ne zajema 5-vratnih 'taksi karavanov' z nižjo strešno konstrukcijo. Italijani pravijo, da so ob snovanju tega elegantnega 3-vratnega kombikupeja želeli ustvariti klasičnega predstavnika kategorije GT, ki pa bi istočasno izpolnjeval tudi ekološke zahteve sedanjosti.

Lahko rečemo, da jim je uspelo oboje. Oblikovno je GTZero concept zelo zvest tradiciji, ker deluje kot križanec med dvema legendarnima modeloma znamke Lamborghini. Ob tem mislim na serijski kupe z modelno oznako espada (1968-1978) ter na legendarni unikatni vozni prototip iz leta 1966 z oznako 'Flying Star' II, ki simbolizira enega izmed najbolj vplivnih predstavnikov prestižnih shooting brake kombikupejev. Edini izdelani primerek avtomobila, ki je nastal na skrajšani osnovi serijskega modela 400 GT, je kupil Jacques Quoirez, brat znane francoske pisateljice Francoise Sagan, ki je prestižni Lamborghinijev 3-vratni shooting brake uporabljal za vsakdanje opravke. Do sedaj je ta legendarni športni avtomobil, ki naj bi po pričakovanjih takratnega vodstva podjetja Carrozzeria Touring nadomestil model GT 400, zamenjal že nekaj lastnikov (trenutno se nahaja v znani kolekciji shooting brake avtomobilov nekega pariškega zbiralca), serijski model GT 400 pa je v realnosti zamenjal model islero. Italijani so ob tem omenili tudi vpliv njihove nekdanje kupe študije iz leta 1968, ki je znana kot italdesign bizzarrini manta.

Med ostalimi posebnostmi študije GTZero concept omenjajo tudi atraktivno izvedeno ('metulj')  odpiranje in zapiranje edinega para bočnih karoserijskih vrat, aktivno aerodinamiko, lahko karoserijo iz ogljikovih vlaken, 4-kolesni pogon in 4-kolesno krmiljenje ter modularno zasnovo, ki dovoljuje tudi spremembe v notranjosti potniške kabine, ker je ta koncept v osnovi 2+2 kupe, ki se lahko prelevi v 3-sedežnik z enim pomožnim sedežem (3+1). Za samodejno premikanje tega elegantnega in praktičnega športnika skrbijo trije elektromotorji s skupno 360 kW (490 KM) pogonske moči. Dva sta nameščena na prednji osi, tretji poganja zadnjo kolesno os. Največja končna hitrost tega avtomobila znaša 250 km/h (tovarniška omejitev), z enim samim polnjenjem akumulatorjev pa naj bi prevozil približno 500 kilometrov. Današnjemu času primerna je tudi futuristično izvedena armaturna plošča brez vseh fizičnih stikal, ker tu prevladujejo predvsem zasloni na dotik.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |