{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ko delavci prevzamejo stvar v svoje roke

Renault neutral 4

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Sredi osemdesetih let prejšnjega stoletja se je v Franciji pojavil povsem nov prototip legendarne 'katrce' (renault R4) o katerem vodilni v takrat državnem podjetju (znamko Renault so ponovno privatizirali šele leta 1996) niso imeli nobenega pojma, ker so za njegov nastanek poskrbeli preostali zaposleni.
Ko delavci prevzamejo stvar v svoje roke
Foto: Renault
17. 10. 2016 ob 10:00
Komentarjev: 0

Renaultovo poslovanje v letu 1984 so zaznamovale predvsem rdeče številke, ki so takrat zelo vznemirile tudi vodstvo francoskega delavskega sindikata CGT, ki je za slabe poslovne rezultate obtožilo predvsem tedanje vodstvo koncerna Régie Nationale des Usines Renault. Delavci so jim očitali marsikaj, predvsem pa so vodstvu zamerili to, da so predolgo odlašali z razvojem naslednika legendarne 'katrce'. Gledano z današnjega stališča je bila resnica tudi v tem primeru nekje na sredini, ker so Francozi že leta 1965 predstavili prototip z oznako projekt 118, ki je bil prvotno mišljen kot naslednik serijskega renaulta R4, vendar smo leta 1968 namesto nove 'katrce' dobili njeno serijsko 'premium različico' z oznako R6.

Zato so se Renaultovi delavci na koncu odločili, da vzamejo stvar v svoje roke. Ob tem so potihoma ustanovili združenje APVF, organizacijo nekdanjih delavcev in aktivnih prijateljev znamke Renault, ki so od Renaultovih in državnih uradnikov zahtevali nastanek novega majhnega francoskega avtomobila. Takrat so bili v njihovih vrstah poleg delavcev tudi predstavniki inženirjev in oblikovalcev, produktnih tehnikov ter predstavniki marketinga. Vse te pomembne ljudi za nastanek novega avtomobila so predstavniki sindikata CGT takrat 'prosili', da naj na razvoj nove 'katrce' gledajo kot na prostovoljski projekt, temu primerno so bili tudi nagrajeni vsi sodelujoči.

V zgodovini avtomobilizma in delavskih gibanj je to sigurno enkraten primer, ker do sedaj še nisem slišal za kakšno podobno zgodbo. Po navadi je razvoj in izdelava prototipov povezana predvsem z denarjem. Proti koncu leta 1984 je potekala prva javna predstavitev različice 'Neutral 4', ki naj bi pokopala legendarno 'katrco'. Zaposleni so brez vednosti tedanjega vodstva ustvarili avtomobil na tehnološki platformi prve 'petice' (R5), ki je imel približno enako dolžino kot serijski R4, čeprav je bil od njega nekoliko širši in nižji (medosna razdalja: 247 cm). Za samodejno premikanje bi poskrbeli bencinski motorji iz renaulta R5 (od 950 do 1400 kubičnih centimetrov delovne prostornine).

Ob tem so vodstvu predstavili tudi idejo, ki je za današnje 'new update ready' čase 'nora' in popolnoma nesprejemljiva, ker naj bi različico neutral 4 izdelovali od 12 do 15 let. Vodstvo koncerna Renault je bilo takrat zgroženo nad 'nespodobnim vedenjem' zaposlenih, ki so se drznili opraviti tihi razvoj in celo javno predstavitev nove različice brez njihove vednosti in podpore, poleg tega so se vodilni uprli ideji o takšnem nasledniku modela R4. Na koncu je 'katrca' obtičala na proizvodnih trakovih do konca leta 1992, po tem, ko so naredili več kot osem milijonov tega genialno primitivnega in zelo uporabnega avtomobila, ki je navduševal lastnike s skromnostjo, zanesljivostjo in nenavadnimi tehničnimi rešitvami.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |