Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ko delavci prevzamejo stvar v svoje roke

Renault neutral 4

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Sredi osemdesetih let prejšnjega stoletja se je v Franciji pojavil povsem nov prototip legendarne 'katrce' (renault R4) o katerem vodilni v takrat državnem podjetju (znamko Renault so ponovno privatizirali šele leta 1996) niso imeli nobenega pojma, ker so za njegov nastanek poskrbeli preostali zaposleni.
Ko delavci prevzamejo stvar v svoje roke
Foto: Renault
17. 10. 2016 ob 10:00
Komentarjev: 0

Renaultovo poslovanje v letu 1984 so zaznamovale predvsem rdeče številke, ki so takrat zelo vznemirile tudi vodstvo francoskega delavskega sindikata CGT, ki je za slabe poslovne rezultate obtožilo predvsem tedanje vodstvo koncerna Régie Nationale des Usines Renault. Delavci so jim očitali marsikaj, predvsem pa so vodstvu zamerili to, da so predolgo odlašali z razvojem naslednika legendarne 'katrce'. Gledano z današnjega stališča je bila resnica tudi v tem primeru nekje na sredini, ker so Francozi že leta 1965 predstavili prototip z oznako projekt 118, ki je bil prvotno mišljen kot naslednik serijskega renaulta R4, vendar smo leta 1968 namesto nove 'katrce' dobili njeno serijsko 'premium različico' z oznako R6.

Zato so se Renaultovi delavci na koncu odločili, da vzamejo stvar v svoje roke. Ob tem so potihoma ustanovili združenje APVF, organizacijo nekdanjih delavcev in aktivnih prijateljev znamke Renault, ki so od Renaultovih in državnih uradnikov zahtevali nastanek novega majhnega francoskega avtomobila. Takrat so bili v njihovih vrstah poleg delavcev tudi predstavniki inženirjev in oblikovalcev, produktnih tehnikov ter predstavniki marketinga. Vse te pomembne ljudi za nastanek novega avtomobila so predstavniki sindikata CGT takrat 'prosili', da naj na razvoj nove 'katrce' gledajo kot na prostovoljski projekt, temu primerno so bili tudi nagrajeni vsi sodelujoči.

V zgodovini avtomobilizma in delavskih gibanj je to sigurno enkraten primer, ker do sedaj še nisem slišal za kakšno podobno zgodbo. Po navadi je razvoj in izdelava prototipov povezana predvsem z denarjem. Proti koncu leta 1984 je potekala prva javna predstavitev različice 'Neutral 4', ki naj bi pokopala legendarno 'katrco'. Zaposleni so brez vednosti tedanjega vodstva ustvarili avtomobil na tehnološki platformi prve 'petice' (R5), ki je imel približno enako dolžino kot serijski R4, čeprav je bil od njega nekoliko širši in nižji (medosna razdalja: 247 cm). Za samodejno premikanje bi poskrbeli bencinski motorji iz renaulta R5 (od 950 do 1400 kubičnih centimetrov delovne prostornine).

Ob tem so vodstvu predstavili tudi idejo, ki je za današnje 'new update ready' čase 'nora' in popolnoma nesprejemljiva, ker naj bi različico neutral 4 izdelovali od 12 do 15 let. Vodstvo koncerna Renault je bilo takrat zgroženo nad 'nespodobnim vedenjem' zaposlenih, ki so se drznili opraviti tihi razvoj in celo javno predstavitev nove različice brez njihove vednosti in podpore, poleg tega so se vodilni uprli ideji o takšnem nasledniku modela R4. Na koncu je 'katrca' obtičala na proizvodnih trakovih do konca leta 1992, po tem, ko so naredili več kot osem milijonov tega genialno primitivnega in zelo uporabnega avtomobila, ki je navduševal lastnike s skromnostjo, zanesljivostjo in nenavadnimi tehničnimi rešitvami.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 5 dnevi  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  |