Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Plagiatorstva ne poznajo samo Kitajci

Opel 4/12 PS & citroën tip C

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V tokratni zgodbi se bomo posvetili sodnemu sporu med znamkama Opel in Citroën, ki je vzniknil v dvajsetih letih prejšnjega stoletja, predvsem zaradi nemškega nespoštovanja družbenih norm, ki veljajo še danes.
Plagiatorstva ne poznajo samo Kitajci
Foto: Splet
29. 12. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Na začetku dvajsetih let prejšnjega stoletja so se v Rüsselsheimu pričeli pripravljati na industrijsko revolucijo v stilu Henryja Forda, ker so takrat v Oplovih proizvodnih halah prvič uvedli tekoči trak za sestavljanje avtomobilov. Zadevo so dokončno izpeljali leta 1924, vendar so nemški tehniki kmalu ugotovili, da pri znamki Opel takrat 'na lagerju' ni bilo serijskega modela, ki bi ga nemci lahko izdelovali na tekočih trakovih. Istočasno so vodilni v Rüsselsheimu prišli do zaključka, da nimajo denarja in časa za razvoj novih modelov, ki bi ustrezali specifikacijam izdelave vozil na tekočem traku. Ker takrat na tržišču ni bilo prav veliko serijskih modelov ostalih znamk, po katerih bi se lahko zgledovali, so se odločili za nastanek Oplove 'copy & paste' različice modela znamke Citroën.

Nemci so si takrat omislili nekaj novih primerkov citroëna tip C (5CV / 1921-1926), tedanjega francoskega 'nizkocenovnika', ki je nastajal v dvo- (C2 - kabriolet) in trisedežni različici (C3 - torpedo). Kot posebnost tega avtomobila velja omeniti podatek, da so vsi izdelani primerki (približno 80.000 primerkov) tega kompaktnega avtomobila (dolžina: 320 cm, širina: 140 cm, masa avtomobila: 543 kg) obarvani rumeno. Pod motornim pokrovom tega zadaj gnanega avtomobila, ki je lahko 'drvel' z največ 60 km/h, se skriva 0,8-litrski vrstni bencinski štirivaljnik z bolj skromno odmerjeno pogonsko močjo (11 bhp / 8,2 kW). Vse kupljene citroëne so Nemci razstavili in veselo skopirali, seveda brez vnaprejšnjega dogovora ali privoljenja s strani francozov. Tako smo dobili vedno zeleno obarvanega opla 4/12 PS, ki je zaradi tega kmalu prejel ljudsko ime 'Laubfrosch' (drevesna žaba), medtem ko je imel vedno rumeni francoski original ljudsko ime 'Trèfle' (deteljica).

V jeseni leta 1924 so pri znamki Opel končno pognali tekoče trakove, na katerih je nastajal model 4/12 PS, vendar njihovo veselje ni trajalo dolgo, ker je André Citroën kmalu zatem vložil tožbo na nam neznanem nemškem sodišču, kjer je Oplovo vodstvo obtožil plagiatorstva. Sodna bitka se je zaključila šele leta 1926, in to v prid francozov, čeprav na začetku sojenja nemška sodišča niso želela prepoznati in potrditi francoskih argumentov. Takrat so v Rüsselsheimu morali tudi uradno ustaviti proizvodnjo in prodajo njihove 'drevesne žabe'. Na to je André Citroën hitro odreagiral. Že leta 1927 je na območju Kölna (okrožje Poll) zrasla nova, takrat izredno moderna tovarna znamke Citroën, kjer so novi avtomobili nastajali na tekočem traku. Na začetku so Francozi pošiljali sestavne dele iz Pariza, kasneje so Nemci pričeli postopoma dvigovati delež domačih sestavnih delov, prispevanih s strani tedanjih nemških dobaviteljev (Bosch, Continental in Lemmertz). Zato so Nemci v Kölnu izdelane citroëne lahko promovirali ob uporabi reklamnega slogana „Deutsche Arbeit.“

Za dokončni zaton proizvodnje avtomobilov znamke Citroën na tedanjem nemškem tržišču so poskrbeli nacisti, ker so po prihodu na oblast (1933) podpirali predvsem domačo avtomobilsko industrijo. Tako so Nemci 3. januarja leta 1936 na pogorišču prejšnjega francoskega podjetja ustanovili novo podjetje (Poller CITROËN Dienst AG), ki je obstajalo do začetka leta 1940. To podjetje, ki je prevzelo 25 odstotkov nekoč zaposlenih v proizvodnji nemških citroënov, ni proizvajalo avtomobilov, namesto tega so skrbeli samo za popravila in servisiranje citroënov ter za dobavo rezervnih delov in njihovo skladiščenje.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 2. 2017
Februar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - mazda3
080910  domača premiera - BMW xDrive
1112
13141516  domača premiera - audi A5 coupe
171819
2021  domača premiera - volkswagen golf
2223242526
27280102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 492
volkswagen golf 266
dacia sandero 228
volkswagen tiguan 201
škoda octavia 184

Podatki veljajo za januar 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 6.472 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: kasnik
Obvestila
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 1 dnevi  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 1 dnevi  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 1 dnevi  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 2 tedni  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 2 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 4 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 4 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 5 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 6 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 6 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 6 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 6 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 6 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 7 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 7 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 7 meseci  |