Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Klasični karavani premagali modne SUV-je

Primerjalni test revije AUTO BILD

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Danes se je v nemških kioskih pojavil nov izvod (1/2017) revije AUTO BILD z zanimivo vsebino, ker so se nemški kolegi tokrat odločili za obsežen primerjalni test dveh različnih karoserijskih konceptov. Ob tem jih je zanimalo predvsem to ali so modna SUV res boljša izbira za kupce kot klasični karavani.
Klasični karavani premagali modne SUV-je
Foto: Splet
6. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 2

SUV (vozilo za delo, šport in prosti čas, 'športne terence' boste srečali samo na prireditvah tipa reli Dakar …) vozila, ki so v zadnjem obdobju čedalje bolj popularna, privlačijo kupce zaradi njihovega 'rustikalno pustolovskega' izgleda, zato znaša tržni delež takšnih vozil na nemškem tržišču že skoraj 21 odstotkov. Te priljubljenosti SUV vozil pri kupcih se zelo dobro zavedajo tudi proizvajalci avtomobilov, zato v zadnjem času pospešeno razvijajo serijske modele, ki kupcem ponujajo 'Offroad-Look'.

Ob tem se človek vpraša katere koristne lastnosti lahko uporabniku poleg že znanih in priznanih dobrih lastnosti (avanturistični videz, povišana pozicija sedenja in nadpovprečna sposobnost vleke priklopnikov …) sploh še ponudi takšen 'mestni terenec' (če se moraš po mestu voziti s takšnim  'terenskim vozilom', potem to najbrž sploh ni mesto, temveč vas brez urejenih prometnic, ker v pravih mestih, kjer najdete tudi veliko asfalta in pločnikov pač ne potrebuješ terenskega vozila …). Nemci so tokrat ob iskanju odgovorov testirali 16 aktualnih serijskih avtomobilov (8 klasičnih karavanov in 8 SUV vozil) različnih znamk, ki so si tehnološko sorodna (večina SUV vozil nastane na tehnoloških platformah klasičnih osebnih avtomobilov). Končni rezultat tega primerjalnega testa karoserijskih konceptov ni nobeno presenečenje, vsaj za dobro strokovno podkovane ljudi, ker so klasični karavani ob primerjavi z modnimi SUV-ji zmagali v šestih od osmih primerov.

Razloge za takšen izid testa je razkril urednik Lars Busemann: »SUV vozila v večini primerov uporabnikom ne ponujajo nobene prednosti ob primerjavi s klasičnimi karavani, ker so vozno bolj okorna (v večini slovenskih medijev je to sinonim za 'športno in dinamično' vožnjo …), porabijo več pogonskega goriva (splošna univerzalna formula: + 25 odstotkov dvignjena povprečna poraba ob primerjavi z enako motoriziranim karavanom), imajo dostikrat celo manj prostora za potnike v potniški kabini, povrh vsega pa so v večini primerov tudi dražja.«

Po nemškem mnenju je to lepo razvidno ob primerjavi modnega oblikovnega križanca ter klasičnega karavana znamke FIAT. Govorimo pa o primerjavi med modnim 500X in klasičnim karavanom z razumno vgrajeno količino vgrajene komfortne in varnostne opreme (fiat tipo v karavanski različici). Temu primeren je tudi opis (neodziven volanski mehanizem, predolga prestavna razmerja pri vgrajenem menjalniku, majhen centralni zaslon na dotik …) fiata 500X. Tipo je tišji ob vožnji, bolj udoben za potnike, poleg tega ponuja tudi več uporabnega prostora. Hvalijo pa tudi vgrajeni 'Multimedia' sistem, ker je pregleden in enostaven za upravljanje. Tudi ob podobni primerjavi izdelkov znamke Dacia je SUV (duster) slabše ocenjen kot klasični osebni model (karavanska različica modela logan).

Nič drugače jo tokrat niso odnesli niti modeli znamk kot sta Mercedes-Benz in BMW. V obeh primerih so klasični karavanski modeli (BMW 318i touring & mercedes-benz iz razreda C v T (transport) različici) premagali modne štirikolesne izdelke (BMW X1 in stuttgartski  mercedes-benz GLE). Predvsem zaradi nižje povprečne porabe, boljših zmogljivosti ter boljših voznih lastnosti. 318i touring lahko uporabniku ponudi bolj agilen način vožnje, poleg tega je delovanje menjalnika usklajeno bolje kot pri 'high-heells' sorodstvu (X1). Klasični stuttgartski karavan je občutno hitrejši in veliko bolj okreten kot modni GLE coupé, poleg tega je karavan tudi veliko bolj uporaben, ker ponuja več prostora za potnike in morebitni tovor.

Predstavniki SUV vozil so slavili samo v dveh primerih, vendar z resnično majhnim vodstvom. Volkswagen tiguan je premagal passata, vendar ne zaradi marketinško opevanih atributov, temveč zaradi boljše kvalitete izdelave ter nižje prodajne cene. Drugi zmagovalec nosi oznake znamke KIA, ker je novi sportage bolj variabilen in udoben kot karavanska različica nove optime. Po nemškem mnenju se mora kupec ob nakupu avtomobila vprašati, ali ima 'Coolness' faktor, pridobljen ob nakupu modnega SUV vozila, res tako velik pomen v njegovem življenju, morda je bolje, da si omisli klasičnega karavana, ki je resnični in že neštetokrat preizkušen 'Allrounder'.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Octavian pravi:
Sem prepričan, da se Nemcem še zdaleč ne meša in da je v tej primerjavi veliko resnice. Tudi sam še nisem ugotovil v čem je prednost novodobnih "zmešnjav" (beri SUV in podobne navlake) pred klasičnimi karavani ipd.
(pred 5 meseci )
Ni slike
almo pravi:
Tem nemcem je res dolgcajt da se jim že mal meša... kuj ene primerjave, kuj ena spoznanja.... norci.... kupiš pač kar ti je všeč.... Nemcu pa tk ni za verjet
(pred 5 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 6. 2017
Junij 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - kia rio
0304  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
05  domača premiera - renault koleos in captur
06  domača premiera - opel insignia grand sport
07  domača premiera - mazda CX-5
08  domača premiera - nissan micra
09  domača premiera - suzuki swift
1011  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1213  domača premiera - seat ibiza
141516  domača premiera - BMW electric now tour 2017
domača premiera - kia picanto
1718
19202122  domača premiera - opel crossland X
232425
2627  domača premiera -jaguar land rover experience
28  domača premiera - volkswagen arteon
29300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 424
volkswagen golf 333
škoda octavia 286
renault captur 253
volkswagen polo 199

Podatki veljajo za maj 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 31.477 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Jureos
Obvestila
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 tedni  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 tedni  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 tedni  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 1 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 2 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 2 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 3 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 4 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 4 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 4 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 4 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 5 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 6 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 8 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 8 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 9 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 9 meseci  |  Iztok Krajnc