Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Klasični karavani premagali modne SUV-je

Primerjalni test revije AUTO BILD

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Danes se je v nemških kioskih pojavil nov izvod (1/2017) revije AUTO BILD z zanimivo vsebino, ker so se nemški kolegi tokrat odločili za obsežen primerjalni test dveh različnih karoserijskih konceptov. Ob tem jih je zanimalo predvsem to ali so modna SUV res boljša izbira za kupce kot klasični karavani.
Klasični karavani premagali modne SUV-je
Foto: Splet
6. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 2

SUV (vozilo za delo, šport in prosti čas, 'športne terence' boste srečali samo na prireditvah tipa reli Dakar …) vozila, ki so v zadnjem obdobju čedalje bolj popularna, privlačijo kupce zaradi njihovega 'rustikalno pustolovskega' izgleda, zato znaša tržni delež takšnih vozil na nemškem tržišču že skoraj 21 odstotkov. Te priljubljenosti SUV vozil pri kupcih se zelo dobro zavedajo tudi proizvajalci avtomobilov, zato v zadnjem času pospešeno razvijajo serijske modele, ki kupcem ponujajo 'Offroad-Look'.

Ob tem se človek vpraša katere koristne lastnosti lahko uporabniku poleg že znanih in priznanih dobrih lastnosti (avanturistični videz, povišana pozicija sedenja in nadpovprečna sposobnost vleke priklopnikov …) sploh še ponudi takšen 'mestni terenec' (če se moraš po mestu voziti s takšnim  'terenskim vozilom', potem to najbrž sploh ni mesto, temveč vas brez urejenih prometnic, ker v pravih mestih, kjer najdete tudi veliko asfalta in pločnikov pač ne potrebuješ terenskega vozila …). Nemci so tokrat ob iskanju odgovorov testirali 16 aktualnih serijskih avtomobilov (8 klasičnih karavanov in 8 SUV vozil) različnih znamk, ki so si tehnološko sorodna (večina SUV vozil nastane na tehnoloških platformah klasičnih osebnih avtomobilov). Končni rezultat tega primerjalnega testa karoserijskih konceptov ni nobeno presenečenje, vsaj za dobro strokovno podkovane ljudi, ker so klasični karavani ob primerjavi z modnimi SUV-ji zmagali v šestih od osmih primerov.

Razloge za takšen izid testa je razkril urednik Lars Busemann: »SUV vozila v večini primerov uporabnikom ne ponujajo nobene prednosti ob primerjavi s klasičnimi karavani, ker so vozno bolj okorna (v večini slovenskih medijev je to sinonim za 'športno in dinamično' vožnjo …), porabijo več pogonskega goriva (splošna univerzalna formula: + 25 odstotkov dvignjena povprečna poraba ob primerjavi z enako motoriziranim karavanom), imajo dostikrat celo manj prostora za potnike v potniški kabini, povrh vsega pa so v večini primerov tudi dražja.«

Po nemškem mnenju je to lepo razvidno ob primerjavi modnega oblikovnega križanca ter klasičnega karavana znamke FIAT. Govorimo pa o primerjavi med modnim 500X in klasičnim karavanom z razumno vgrajeno količino vgrajene komfortne in varnostne opreme (fiat tipo v karavanski različici). Temu primeren je tudi opis (neodziven volanski mehanizem, predolga prestavna razmerja pri vgrajenem menjalniku, majhen centralni zaslon na dotik …) fiata 500X. Tipo je tišji ob vožnji, bolj udoben za potnike, poleg tega ponuja tudi več uporabnega prostora. Hvalijo pa tudi vgrajeni 'Multimedia' sistem, ker je pregleden in enostaven za upravljanje. Tudi ob podobni primerjavi izdelkov znamke Dacia je SUV (duster) slabše ocenjen kot klasični osebni model (karavanska različica modela logan).

Nič drugače jo tokrat niso odnesli niti modeli znamk kot sta Mercedes-Benz in BMW. V obeh primerih so klasični karavanski modeli (BMW 318i touring & mercedes-benz iz razreda C v T (transport) različici) premagali modne štirikolesne izdelke (BMW X1 in stuttgartski  mercedes-benz GLE). Predvsem zaradi nižje povprečne porabe, boljših zmogljivosti ter boljših voznih lastnosti. 318i touring lahko uporabniku ponudi bolj agilen način vožnje, poleg tega je delovanje menjalnika usklajeno bolje kot pri 'high-heells' sorodstvu (X1). Klasični stuttgartski karavan je občutno hitrejši in veliko bolj okreten kot modni GLE coupé, poleg tega je karavan tudi veliko bolj uporaben, ker ponuja več prostora za potnike in morebitni tovor.

Predstavniki SUV vozil so slavili samo v dveh primerih, vendar z resnično majhnim vodstvom. Volkswagen tiguan je premagal passata, vendar ne zaradi marketinško opevanih atributov, temveč zaradi boljše kvalitete izdelave ter nižje prodajne cene. Drugi zmagovalec nosi oznake znamke KIA, ker je novi sportage bolj variabilen in udoben kot karavanska različica nove optime. Po nemškem mnenju se mora kupec ob nakupu avtomobila vprašati, ali ima 'Coolness' faktor, pridobljen ob nakupu modnega SUV vozila, res tako velik pomen v njegovem življenju, morda je bolje, da si omisli klasičnega karavana, ki je resnični in že neštetokrat preizkušen 'Allrounder'.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Octavian pravi:
Sem prepričan, da se Nemcem še zdaleč ne meša in da je v tej primerjavi veliko resnice. Tudi sam še nisem ugotovil v čem je prednost novodobnih "zmešnjav" (beri SUV in podobne navlake) pred klasičnimi karavani ipd.
(pred 9 meseci )
Ni slike
almo pravi:
Tem nemcem je res dolgcajt da se jim že mal meša... kuj ene primerjave, kuj ena spoznanja.... norci.... kupiš pač kar ti je všeč.... Nemcu pa tk ni za verjet
(pred 9 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |