Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tehnologija ne zagotavlja večje varnosti

Opozorilo potrošnikom

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije, kjer zaščito potrošnikov jemljejo veliko bolj resno kot na Balkanu, prihaja novica, ki ponovno potrjuje že znane sume glede nezadostnega delovanja sodobnih asistenčnih sistemov, ki jih avtomobilski marketing in nekateri 'plačanci' iz novinarskih vrst oglašujejo kot vsemogočne.
Tehnologija ne zagotavlja večje varnosti
Foto: Splet
12. 9. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

V pravljičnem svetu avtomobilskega marketinga vam bo vgradnja sodobnih 'invalidskih' asistenčnih sistemov ter sistemov za avtonomno vožnjo zagotovila več varnosti v javnem prometu, manj pa bo tudi prometnih nesreč. Tisti z največ domišljije pa celo oglašujejo 'nično umrljivost' na cestah, ker jim očitno tudi po približno 130 letih obstoja avtomobilov še ni jasno, da je vožnja z avtomobilom vedno potencialno smrtno nevarno početje, ker človeško telo ni razvito za takšne pojemke hitrosti, kot lahko nastanejo pri nekaterih prometnih nesrečah. Zračne blazine? Zračne blazine lahko pri težjih prometnih nesrečah poskrbijo samo za 'lepa trupla', ker ne morejo preprečiti nastanka notranjih poškodb (pretrgana tkiva in organi), ki so pri hudih trkih pri večjih hitrostih (več kot testiranih 64 km/h …) lahko usodne. Število varnostnih Euro NCAP zvezdic? Dokler zadeva funkcionira po načelu, da vam bo opozorilo za neuporabljen varnostni pas zagotovilo dodatno varnostno zvezdico ob primerjavi s popolnoma enakim avtomobilom, ki nima dodatne opozorilne lučke na armaturni plošči (zato je 'revež obsojen' na samo 4 varnostne zvezdice), je vse skupaj podobno metanju peska v oči potrošnikov …

Do podobnih zaključkov so prišli tudi strokovnjaki krovnega nemškega zavarovalniškega združenja GDV (Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft e.V.), ko so preučevali izsledke številnih nedavno 'izvedenih' prometnih nesreč, kjer se je pokazalo, da vgrajeni asistenčni sistemi niso imeli nobenega vpliva na potek številnih nesreč, ker v praksi preprečijo precej manj nesreč kot obljublja marketing, poleg tega so se zaradi vgradnje 'must have invalidskih' IT tehnologij občutno dvignili stroški popravil poškodovanih vozil. Če ste že nasedli obljubam marketinga glede superiornega delovanja raznih vgrajenih senzorjev v vašem avtomobilu, potem vam bo morebitna menjava vetrobranskega stekla iz žepa odnesla 30 odstotkov več denarja kot ob menjavi običajnega vetrobranskega stekla. Nemci ugotavljajo tudi to, da ti, medijsko pogosto opevani varnostni sistemi še dolgo ne bodo v stanju, da res zagotovijo višnji nivo varnosti v cestnem prometu, ker je njihova splošna razširjenost trenutno nizka, poleg tega bo tudi najboljši zavorni asistent enkrat dosegel fizikalno mejo svojih sposobnosti, predvsem ob vožnji v slabših vremenskih pogojih ter ob morebitnem približevanju kakšnemu gradbišču v bližini cest in na cestah.

V sedanjih časih smo dostikrat priča tudi pravljicam, kjer nam avtorji zagotavljajo, da bodo avtonomno delujoča vozila kraljevala na naših cestah že v bližnji prihodnosti. Strokovnjaki združenja GDV se pridružujejo mnenju pametnih ljudi, ki jim je jasno, da je to utopija. Temu primerno je izražena tudi njihova prognoza glede izplačanih odškodnin nemškim zavarovancem avtomobilov do leta 2035. Po njihovi oceni bodo nemški zavarovalničarji do tega leta zaradi vgrajenih asistenčnih sistemov v novih avtomobilih privarčevali kvečjemu od 7 do 15 odstotkov izplačanih premij, predvsem zaradi tega, ker zavarovalničarjem še ni povsem jasno, kako se bo v bližnji bodočnosti na takšna vozila odzvalo tržišče. Ob tem so izpostavili tudi dva asistenčna sistema, ki sta že zaslužna za manj izplačanih premij. Prvi je parkirni asistent, zaradi te tehnologije so v zadnjem času izplačali od 4,9 do 10,4 manj zavarovalniških premij za vozila, ki se poškodujejo ob parkiranju. Drug primeren in uspešen asistent je znan kot zavorna asistenca za samodejno zaviranje v sili. Tudi v tem primeru so v zadnjem času izplačali nekoliko manj zavarovalnih premij (od 4,9 do 9,5 odstotka), večine poškodb pri parkiranju in prometnih nesreč pa ne moreta preprečiti niti ta dva, najbolj uspešna IT asistenta.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 9. 2017
September 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
0405060708  domača premiera - peugeot 308 in 5008
0910
11121314  domača premiera - volvo XC60
15  domača premiera - ford ka+
1617
18  domača premiera - nissan qashqai
19  mednarodna premiera - opel grandland X
domača premiera - MAN TGE
20  domača premiera - jeep compass
21  mednarodna premiera - kia stonic
domača premiera - mercedes-benz S
22  mednarodna premiera - porsche panamera
2324
252627  domača premiera - range rover velar
28293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault megane 240
volkswagen golf 209
škoda octavia 172
renault captur 143
renault clio 142

Podatki veljajo za avgust 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 48.834 novih avtov!

Anketa
Bo tudi vaš novi avtomobil križanec?
835Seveda, je že naročen! 834Se še odločam. 833Ne rabim novega avtomobila. 832Nikakor, kombilimuzina!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 tedni  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 tedni  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 1 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 1 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 1 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 2 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 2 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 2 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 3 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 3 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 5 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 6 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 7 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 7 meseci  |