Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Spiritualni predhodnik

Renault colorale

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V maju leta 1957 so se Renaultovi trgovci znebili še zadnjih količin legendarnega modela colorale, ki ga lahko mirne duše označimo za prvo SUV vozilo znamke Renault.
Spiritualni predhodnik
Foto: Renault
3. 10. 2017 ob 6:00
Komentarjev: 0

Ta nesrečni Renaultov 'crossover' model (1950-1957), ki so ga tedanjim kupcem ponujali v številnih različicah, bi današnji modno osveščeni kupci verjetno zelo hitro razgrabili, takrat pa ni našel prav veliko kupcev, ki bi za obisk civilizacije potrebovali 'terensko vozilo'. Proti koncu štiridesetih let prejšnjega stoletja so se pri znamki Renault pričeli ukvarjati z razvojem naslednika osebnega modela juvaquatre (1937-1952), ki so ga kupcem ponujali tudi v zelo priljubljeni lahki gospodarski različici 'Fourgonnette'. Ker Francozi z ukinitvijo tega serijskega modela niso želeli povzročiti prebega lojalnih kupcev k konkurenci, so sprožili nastanek serijskega modela colorale, kjer že njegova modelna oznaka razkriva komu je ta avtomobil sploh namenjen, ker je modelna oznaka colorale sestavljena iz dveh besed (COLOniale & ruRALE). 'Visoko nasajeni' francoski karavan (dolžina: 4270 mm, širina: 1980 mm, višina: 1750 mm, medosna razdalja: 2680 mm) 'z obrazom' serijskega modela 4CV so takrat oglaševali kot izredno praktično družinsko vozilo (station wagon), vendar mu je večina kupcev takrat obrnila hrbet, ker je zaradi 'SUV genov' precej manj eleganten in zaradi prevelike mase (s to težavo živijo tudi moderni SUV-ji in oblikovni križanci …) tudi veliko bolj okoren in potraten z gorivom kot nekateri tedanji konkurenti v obliki podobno praktičnih klasičnih karavanov (citroën 11 ‘Familiale’, peugeot 203 break in ford / simca vedette station wagon).

Za te nečedne lastnosti modela colorale je kriva kombinacija dveh faktorjev (prešibak pogonski sklop + prevelika masa vozila, v to past se radi ujamejo tudi današnji kupci avtomobilov ob 'hlastanju' po čim večji količini vgrajene komfortne opreme …), ker ga je premikal zastarel 2,4-litrski vrstni bencinski štirivaljnik iz leta 1936 (prva predstavitev tega motorja), ki je lahko uporabniku zagotovil največ 36 kW (48 KM) pogonske moči. Če k temu prištejemo še 1620 kilogramov neto mase, dobimo recept za katastrofo (vsaj v pogledu zmogljivosti in povprečne porabe goriva). Leta 1953 so Francozi omilili to napako z vgradnjo 2,0-litrskega bencinskega štirivaljnika iz tedanjega top osebnega modela fregate, ki je lahko mobiliziral več 'konj' (43 kW / 58 KM). Manjši motor je bil tudi bolj davčno ugoden, vendar je imel manj razpoložljivega motornega navora, bistveno nižja pa ni bila niti povprečna poraba. Prva verzija modela colorale je lahko 'drvela' z največ 100 km/h, verzije z močnejšim motorjem so dosegle največjo hitrost 105 km/h. Večino pontonskih karoserij modela corolare so izdelali v podjetju Chausson, dokončno izdelavo je prevzela znamka Renault.

Do februarja leta 1956 so Francozi dobavili kupcem približno 43.000 primerkov tega spiritualnega predhodnika današnjih Renaultovih modelov alaskan in kadjar, ki so ga kupcem ponujali v številnih karoserijskih različicah (colorale prairie, colorale pick-up, colorale taxi, vozna šasija s kabino, colorale savane, furgon) ter tudi s 4x4 pogonom. Za njegov zaton je kriva predvsem neekonomičnost, ker so kupci prihajali večinoma iz vrst kmetov ter ljudi, ki so živeli v francoskih kolonijah. Trditev, izrečena v medijih, da je alaskan prvi poltovornjak znamke Renault je smešna, sploh za avtomobilsko podjetje, kjer že več kot 100 let izdelujejo tudi gospodarska vozila vseh vrst, seveda so bili med njimi tudi poltovornjaki …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |