Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Spiritualni predhodnik

Renault colorale

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V maju leta 1957 so se Renaultovi trgovci znebili še zadnjih količin legendarnega modela colorale, ki ga lahko mirne duše označimo za prvo SUV vozilo znamke Renault.
Spiritualni predhodnik
Foto: Renault
3. 10. 2017 ob 6:00
Komentarjev: 0

Ta nesrečni Renaultov 'crossover' model (1950-1957), ki so ga tedanjim kupcem ponujali v številnih različicah, bi današnji modno osveščeni kupci verjetno zelo hitro razgrabili, takrat pa ni našel prav veliko kupcev, ki bi za obisk civilizacije potrebovali 'terensko vozilo'. Proti koncu štiridesetih let prejšnjega stoletja so se pri znamki Renault pričeli ukvarjati z razvojem naslednika osebnega modela juvaquatre (1937-1952), ki so ga kupcem ponujali tudi v zelo priljubljeni lahki gospodarski različici 'Fourgonnette'. Ker Francozi z ukinitvijo tega serijskega modela niso želeli povzročiti prebega lojalnih kupcev k konkurenci, so sprožili nastanek serijskega modela colorale, kjer že njegova modelna oznaka razkriva komu je ta avtomobil sploh namenjen, ker je modelna oznaka colorale sestavljena iz dveh besed (COLOniale & ruRALE). 'Visoko nasajeni' francoski karavan (dolžina: 4270 mm, širina: 1980 mm, višina: 1750 mm, medosna razdalja: 2680 mm) 'z obrazom' serijskega modela 4CV so takrat oglaševali kot izredno praktično družinsko vozilo (station wagon), vendar mu je večina kupcev takrat obrnila hrbet, ker je zaradi 'SUV genov' precej manj eleganten in zaradi prevelike mase (s to težavo živijo tudi moderni SUV-ji in oblikovni križanci …) tudi veliko bolj okoren in potraten z gorivom kot nekateri tedanji konkurenti v obliki podobno praktičnih klasičnih karavanov (citroën 11 ‘Familiale’, peugeot 203 break in ford / simca vedette station wagon).

Za te nečedne lastnosti modela colorale je kriva kombinacija dveh faktorjev (prešibak pogonski sklop + prevelika masa vozila, v to past se radi ujamejo tudi današnji kupci avtomobilov ob 'hlastanju' po čim večji količini vgrajene komfortne opreme …), ker ga je premikal zastarel 2,4-litrski vrstni bencinski štirivaljnik iz leta 1936 (prva predstavitev tega motorja), ki je lahko uporabniku zagotovil največ 36 kW (48 KM) pogonske moči. Če k temu prištejemo še 1620 kilogramov neto mase, dobimo recept za katastrofo (vsaj v pogledu zmogljivosti in povprečne porabe goriva). Leta 1953 so Francozi omilili to napako z vgradnjo 2,0-litrskega bencinskega štirivaljnika iz tedanjega top osebnega modela fregate, ki je lahko mobiliziral več 'konj' (43 kW / 58 KM). Manjši motor je bil tudi bolj davčno ugoden, vendar je imel manj razpoložljivega motornega navora, bistveno nižja pa ni bila niti povprečna poraba. Prva verzija modela colorale je lahko 'drvela' z največ 100 km/h, verzije z močnejšim motorjem so dosegle največjo hitrost 105 km/h. Večino pontonskih karoserij modela corolare so izdelali v podjetju Chausson, dokončno izdelavo je prevzela znamka Renault.

Do februarja leta 1956 so Francozi dobavili kupcem približno 43.000 primerkov tega spiritualnega predhodnika današnjih Renaultovih modelov alaskan in kadjar, ki so ga kupcem ponujali v številnih karoserijskih različicah (colorale prairie, colorale pick-up, colorale taxi, vozna šasija s kabino, colorale savane, furgon) ter tudi s 4x4 pogonom. Za njegov zaton je kriva predvsem neekonomičnost, ker so kupci prihajali večinoma iz vrst kmetov ter ljudi, ki so živeli v francoskih kolonijah. Trditev, izrečena v medijih, da je alaskan prvi poltovornjak znamke Renault je smešna, sploh za avtomobilsko podjetje, kjer že več kot 100 let izdelujejo tudi gospodarska vozila vseh vrst, seveda so bili med njimi tudi poltovornjaki …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: honda123
Obvestila
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 dnevi  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  |