{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

50 let učenja in napredovanja

Hyundai & KIA

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Za južnokorejsko avtomobilsko industrijo ima leto 1967 poseben pomen, ker je legendarni Chung Ju-yung takrat ustanovil avtomobilsko podružnico uspešnega gradbenega podjetja, v istem obdobju so tedanji vodstveni delavci znamke Asia Motors večkrat obiskali Torino, kjer so se pogajali o licenčni izdelavi fiata 124.
50 let učenja in napredovanja
Foto: Splet
9. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Prvi zametki južnokorejske avtomobilske industrije so se pojavili 1. decembra leta 1944, ker so takrat ustanovili podjetje Kyungsung Precision Industry, kjer so na začetku izdelovali samo nekatere sestavne dele biciklov. Že leta 1945 so v tem podjetju pričeli izdelovati tudi izdelke za izvoz. S tem dejanjem so si prislužili tudi lovoriko prvega južnokorejskega izvoznika v celotni zgodovini te mlade države. Leta 1947 se je na sceni pojavil Chung Ju-yung, ustanovitelj koncerna Hyundai, ki se je na začetku kariere ukvarjal predvsem z gradbeništvom. Naslednji pomemben korak se je zgodil leta 1952, ko se je podjetje Kyungsung Precision Industry preimenovalo v KIA Industrial Company. Istočasno so zagnali proizvodnjo prvih južnokorejskih biciklov, najbolj znan model bicikla nosi oznako 'Samcholli-ho'. Njihove ambicije pa razkriva tudi kratica KIA, kjer sta prvi dve črki sestavni del južnokorejske besede 'ki' (povzpnemo, povzpeti se), črka 'a' pa simbolizira domačo regijo (Azija).

Naslednji pomemben mejnik v zgodovini južnokorejske avtomobilske industrije se je zgodil leta 1962, ker je država v interesu pridobivanja deviznih sredstev takrat spodbudila (odpravili so davke na uvoz v tujini izdelanih avtomobilskih sestavnih delov) nastanek domače avtomobilske industrije, kmalu zatem se je pojavila 3-kolesna KIA K360 (1962-1973), ki v bistvu ni nič drugega kot licenčna mazda K360. Leta 1965 se je na južnokorejski avtomobilistični sceni pojavil še en domači igralec, ker je Lee Moon-hwan takrat ustanovil znamko Asia Motors, ki jo je leta 1969 absorbiralo južnokorejsko podjetje Dongkuk Steel. Pri znamki Asia Motors so se prvotno ukvarjali samo z izdelavo terenskih in ostalih vojaških vozil, tam je za potrebe južnokorejske armade nastajala tudi njihova licenčna kopija tedanjega ameriškega jeepa (kaiser willys M-38A1). Leta 1976 je ta južnokorejska znamka avtomobilov pristala v dokončnem objemu koncerna KIA.

Ker Južnokorejci v sredini šestdesetih let prejšnjega stoletja niso imeli dovolj izkušenj za izdelavo lastnih avtomobilov, so nasvete iskali pri nekaterih uveljavljenih proizvajalcih avtomobilov (znamke FIAT, Ford, Mazda in Mitsubishi), kjer so jim rade volje ustregli z naborom ustreznih licenc. Tako se je leta 1967 rodil prvi hyundai-ford cortina MkII (1967-1982), ki so mu do leta 1982 sledili še nekateri licenčni fordi (taunus 20 M / 1968-1982 in granada / 1977-1984). Fordova cortina pete generacije je zaslužna tudi za nastanek tehnološke platforme, ki jo je kasneje uporabljal s strani podjetja Italdesign (Giorgetto Giugiaro) oblikovani hyundai stellar (1983-1997). S tem avtomobilom so Južnokorejci nagovarjali predvsem lastnike fordov, ki jim futuristična oblika Fordovega modela sierra (naslednik modela cortina) ni ravno najbolj ustrezala. Leta 1970 so se Južnokorejci lotili tudi 'CKD' izdelave licenčnega fiata 124, ki je tam znan kot KIA-FIAT 124. Od leta 1970 do zaključka 'proizvodnje' (v Južno Korejo so iz Italije prihajale škatle s popolnoma razstavljenimi fiati 124, ki so jih nato samo še sestavili …) v letu 1974 so domačim kupcem dostavili točno 6775 primerkov tega modela, ki je bil med kupci zelo popularen, tudi na račun občutno večje zanesljivosti delovanja kot so jo ponujale tedanje hyundai cortine. Fiat 124 se je ob tem takrat srečeval s še enim pomembnim tekmecem v obliki domače shinjin (toyota) corone. Leta 1979 so se na južnokorejskih ulicah pojavili tudi licenčni fiati 132 ter celo licenčno izdelani peugeoti 604.

Leta 1972 so se pri znamki Hyundai odločili, da naredijo prvi resnično domači južnokorejski avtomobil, vendar so ob tem ponovno stavili na tuje znanje, ker so za izpeljavo projekta najeli štiri znane in uveljavljene britanske inženirje (Kenneth Barnett, John Simpson, Edward Chapman in John Crosthwaite) in v Seul povabili enega izmed znanih britanskih menedžerjev tedanje dobe. George Turnbull je pred tem deloval pri znamki Austin Morris in kasneje tudi v koncernu British Leyland. Za obliko tega avtomobila, ki je kasneje (leta 1974) postal prvi serijski hyundai pony, je poskrbel slavni Giorgetto Giugiaro, tehnološko platformo pa je prispevala znamka Mitsubishi. Novi pony se je najprej predstavil Evropejcem, in to na tedanjem torinskem avtomobilskem salonu, kjer so istočasno (leta 1974) predstavili tudi njegovo prototipno kupe različico, ki pa ni nikoli dočakala serijske proizvodnje. V istem letu se je v Južni Koreji pojavila prva serijska KIA brisa (licenčna mazda 1000/1200/1300 (1974-1981)), prodaja modela pony je stekla leta 1975, južnokorejski kupci so ga zelo toplo sprejeli, drugod pa rahlo zastareli model (zadnji pogon, 4-vratna fastback limuzina) ni pritegnil veliko kupcev, predvsem zaradi težav s kvaliteto izdelave. Tuji kupci so se leta 1976, ko se je pojavil tudi prvi poltovorni pony, pritoževali nad premehko karoserijsko pločevino, pomanjkanjem 5-tih prtljažnih vrat in slabim ličarskim delom. Leta 1977 so modelno ponudbo razširili še na 5-vratni karavan. leta 1978 se je pony pojavil tudi v Evropi (Belgija, Nizozemska in Grčija), medtem so pri znamki KIA izdelali prvi serijski dizelski motor. Leta 1980 so Južnokorejci uslišali želje kupcev in prvič predstavili tudi 3-vratno kombilimuzinsko različico modela pony. Prvo generacijo modela pony (1975-1982) so premikali licenčni Mitsubishijevi bencinski štirivaljniki z delovno prostornino od 1,2 do 1,6 litra.

Za prelomnico v zgodovini znamke Hyundai je poskrbelo dogajanje na kanadskem tržišču leta 1984, tja so vstopili leta 1982. Na začetku severnoameriške ekspanzije znamka Hyundai ni bila prisotna na tržišču v ZDA, ker pony II ni izpolnjeval tedanjih ameriških okoljevarstvenih predpisov, zato so Južnokorejci s svojimi nizkocenovnimi štirikolesniki takrat raje 'napadli' Kanado in jo povsem nepričakovano tudi zavzeli. Njihovi marketinški strategi so leta 1984 predvidevali, da se bo za nakup modela pony odločilo približno 5000 Kanadčanov, namesto tega so jih prodali približno 50.000. Posledično se je znamka Hyundai takrat prvič zavihtela na vrh lestvice najbolje prodajanih novih avtomobilov v Kanadi. Za dokončen preboj južnokorejskih avtomobilskih znamk med resne igralce na tržišču pa je zaslužno predvsem modno 'SUV gibanje', ker so Južnokorejci pred dvajsetimi leti pravočasno prepoznali tržni potencial SUV in 'crossover' vozil in ga tudi zelo dobro izkoristili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 9. 2018
September 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - toyota aygo
070809
1011  domača premiera - citroën berlingo
1213  domača premiera - volvo V60
141516
17  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
18  domača premiera - hyundai i20
19  domača premiera - honda CR-V
20  domača premiera - ford focus
212223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 60 minut
2425  domača premiera - peugeot rifter
2627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 426
renault clio 257
renault megane 170
volkswagen polo 164
volkswagen golf 153

Podatki veljajo za avgust 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 53.559 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: boris40
Obvestila
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 tedni  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 tedni  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 tedni  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 1 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 6 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 6 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 6 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 6 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 6 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 10 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 11 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 11 meseci  |