{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vrnitev mitičnega nemškega avtomobila

HANKO rheingold

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V Kölnu, domačem mestu nemške podružnice ameriškega koncerna Ford, se bodo jutri odprla vrata prvič izvedenega sejma Retro Classics Cologne, kjer se bodo predstavili številni starodobniki ter eksotična vozila.
Vrnitev mitičnega nemškega avtomobila
Foto: Hanko
24. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

V to kategorijo vozil spada tudi, po vsej verjetnosti, edini ohranjeni primerek nemške avtomobilske znamke HANKO, ki bo prikazan na razstavnem prostoru organizacije GTÜ. To, da so bile znamenite nemške 'srebrne puščice' v nekem obdobju avtomobilskega športa praktično nepremagljive, vedo že vrabci. V 'slavospevih', ki opisujejo to obdobje nemške avtomobilske zgodovine, pa dostikrat manjkajo nekatere ključne informacije, ker lahko pojasnijo kako in zakaj je nastala dostikrat opevana nemška prevlada na tem področju. Začnimo v letu 1920, ker je tedanja nemška oblast takrat uvedla prepoved uvoza avtomobilov iz drug držav. Te omejitve, ki so bile zelo naklonjene domačim proizvajalcem avtomobilov, so ukinili šele leta 1925.

Kmalu zatem (v januarju leta 1926) je na območju Berlina zrasla prva montažna tovarna družbe Ford Motor Company. V naslednjem letu je na območju Kölna (okrožje Poll) zrasla nova, takrat izredno moderna tovarna znamke Citroën, kjer so novi avtomobili nastajali na tekočem traku. Na začetku so Francozi pošiljali sestavne dele iz Pariza, kasneje so Nemci pričeli postopoma dvigovati delež domačih sestavnih delov, zagotovljenih s strani tedanjih nemških dobaviteljev (Bosch, Continental in Lemmertz). Zato so Nemci v Kölnu izdelane citroëne lahko promovirali ob uporabi reklamnega slogana „Deutsche Arbeit.“

Tej taktiki je sledil tudi Carl Spaeter, lastnik večjega trgovskega podjetja z železnino s podružnicama v Hannoverju in Koblenzu, ki je leta 1924 ustanovil podjetje HANKO (HANnover/ KOblenz), kjer so se večinoma ukvarjali samo z uvozom, prodajo in servisiranjem avtomobilov ameriških avtomobilskih znamk (Packard, Paige, Nash, Chrysler in Plymouth), ki so takrat v Nemčiji privlačile predvsem bolj premožne kupce. Spaeter, ki je imel z ameriškimi proizvajalci sklenjene ekskluzivne pogodbe, si je takrat v Nemčiji odrezal velik kos tržnega kolača v razredu prestižnih in zelo prestižnih avtomobilov, njegove sanje pa so pokopali nacisti …

Hitler in 'njegova tolpa' so kmalu po prihodu na oblast (1933) poskrbeli za odlično zaščito domače avtomobilske industrije, ker so tudi oni prepovedali uvoz avtomobilov, istočasno so bile nemške avtomobilske znamke (predvsem koncerna Mercedes-Benz in Auto-Union) s strani oblasti deležne številnih davčnih olajšav ter spodbujanja razvoja v obliki radodarnih finančnih subvencij, sploh v primerih odmevnih zmag na dirkalnih stezah. Zaradi tega se je 4. decembra leta 1935 končala tudi nemška proizvodnja vozil znamke Citroën. Vendar se je Spaeter takrat znašel in ustvaril nekaj povsem edinstvenega v obliki serijskega modela rheingold, nemškega 'križanca' z severnoameriškimi geni, ki so ga izdelovali od 12. marca 1933 do 27. januarja 1934, ker so nacisti takrat dokončno spregledali Spaeterjev trik.

Podjetni Nemec je ustvaril 'nemški' avtomobil s šasijo in karoserijo znamke Plymouth (model 'Six PD De Luxe'), medtem ko je 3.0-litrski 6-valjni bencinski pogonski sklop (51 kW/70 KM) prispevala znamka Chevrolet. V bistvu je ob tem v modelu rheingold ('rensko zlato') združil dva 'smrtna sovražnika' (koncerna General Motors (Chevrolet) in Chrysler (Plymouth)). V zelo kratkem obdobju proizvodnje je nastalo približno 2000 primerkov tega prestižnega nemškega avtomobila. Večino primerkov modela rheingold so kasneje, ob izbruhu druge svetovne vojne, zaplenili predstavniki tedanje nemške armade, ki so ta vozila zelo cenili, posledično je do danes preživel samo primerek na fotografijah, ki so ga Nemci v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja našli na Češkem in ga pretihotapili v tedanjo Zahodno Nemčijo.

Sedanji lastnik tega, po vsej verjetnosti edinega preživelega in obnovljenega predstavnika znamke HANKO, je Jürgen Kolle iz Braunschweiga, ki je istočasno tudi ustanovitelj in lastnik muzeja z imenom 'Sammlung historischer Fahrzeuge Braunschweig'. Znamka HANKO se je po končani drugi svetovni vojni prelevila v striktno trgovsko podjetje, ki obstaja še danes, vendar sedaj prodajajo predvsem izdelke znamke BMW.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 10 urami  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 14 urami  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 15 urami  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 16 urami  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |