Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Novi stari wrangler

Jeep wrangler (JL)

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V Los Angelesu se v teh dneh odvija letošnji avtomobilski salon, ki je obiskovalcem razkril tudi težko pričakovano novost v obliki nove, že četrte generacije modela wrangler, serijskega avtomobila, ki ostaja zvest hišni tradiciji in izročilu pravih terenskih vozil.
Novi stari wrangler
Foto: Jeep
4. 12. 2017 ob 9:00
Komentarjev: 0

Resni novinarji SUV-vozil in terenskih vozil ne mečejo v isti koš, ker med tema dvema vrstama avtomobilov obstaja bistvena konstrukcijska razlika, drugačen pa je tudi konstruktorski pogled na oblikovanje in zasnovo karoserij. Zaradi tega novi wrangler ni SUV-vozilo, temveč čistokrvno terensko vozilo z neštetokrat preizkušeno zasnovo 'body-on-frame', ki mu zagotavlja veliko boljšo terensko prehodnost, kot so jo uporabnikom sposobni zagotoviti modni 'visoko nasajeni karavani' in oblikovni križanci s samonosnimi karoserijami iz kategorije SUV-vozil.

Pri znamki Jeep pa vztrajajo še pri eni tradiciji, pravijo ji 'open-air freedom', ker so tudi tokrat ustvarili terensko vozilo, ki se v zelo kratkem času lahko hitro spremeni v 'terenski kabriolet'. S tem dejanjem Američani kljubujejo aktualnim modnim terenskim smernicam ('ogled in okušanje narave' skozi zelo temna bočna kabinska stekla, po možnosti ob vožnji po asfaltu in to ob vklopljenih klimatski napravi in 'infotainment-sistemu' …) in omogočijo uporabnikom, da ob terenski vožnji z wranglerjem okusijo pravi stik z naravo, ki jih obdaja. Podobno, v duhu tradicije, je izpadlo tudi oblikovanje 4. generacije modela wrangler, kjer so se Američani odločili za evolucijo namesto revolucije.

Zato je prednji del novega serijskega modela znamke Jeep oblikovan v stilu legendarnih predhodnikov (modeli CJ-5 (1954-1983), CJ-6 (1956-1968) in CJ-7 (1971-1986)), ki jih je leta 1987 nasledila prva generacija modela wrangler. Podobno, v stilu predhodnikov, pa sta oblikovana tudi zadek in bočna silhueta, ki bo v naslednjem letu lahko tudi dodatno spremenjena, ker bodo Američani takrat kupcem ponudili tudi možnost vgradnje polovičnih (odstranljiva bočna stekla in njihovi nosilni okvirji) karoserijskih bočnih vrat. Kot edino resnično novost velja omeniti nekoliko bolj položno nameščeno vetrobransko steklo, predvsem zaradi aerodinamike. Ob tem so seveda obdržali koncept preklopnega vetrobranskega stekla za še več pristnih 'open air' užitkov.

Pestra bo tudi ponudba strešnih konstrukcij, odnosno nadgradenj, ker si bo kupec lahko omislil klasično platneno streho, dva različna 'hard topa' ali pa trdno streho z vgrajeno 'Sky One-Touch' funkcijo. Američani so se ob predstavitvi pohvalili tudi s količino uporabljenega aluminija, ki je potrebna za serijsko izdelavo nekaterih sestavnih delov (vsa karoserijska vrata in tečaji vrat, pokrov motorja, vsi karoserijski blatniki ter okvir vetrobranskega stekla). Čeprav zaenkrat niso razkrili vseh tehničnih podatkov, lahko verjamemo v to, da je uporaba aluminija, magnezija in še kakšnega kompozitnega materiala omilila maso avtomobila, posledično bo manjša tudi povprečna poraba.

Novi wrangler ostaja tudi zvest svojemu 'plezalnemu izročilu'. O tem govori tudi 'off-road' zasnova podvozja, ki je povzeta od predhodnika z vsemi možnimi dodatki v kombinaciji s solidno odmerjeno (približno 27 centimetrov) karoserijsko odmaknjenostjo od vozne podlage ter serijskim setom terensko orientiranih pnevmatik (premer: 33 palcev) in koles (premer: 17 palcev). Vse to mu omogoči tudi prečkanje vodnih preprek, katerih globina na presega 76 centimetrov, vleče pa lahko tudi priklopnike z največ 1,6-tonsko maso. Navzlic 'open-air' vzdušju, ki predstavlja sinonim za prava terenska vozila v celotni zgodovini takšnih vozil, se je novi wrangler z vgradnjo novega sistema Uconnect četrte generacije približal tudi današnjim kupcem, ki cenijo povezljivost in dostopnost do spleta.

Povsem na novo je oblikovana armaturna plošča, ki z vložkom v karoserijski barvi obuja spomin na prvotne jeepe. Kupcem krajše, terensko bolje prehodne različice s samo enim parom bočnih karoserijskih vrat so Američani namenili tri možne različice (Sport, Sport S in Rubicon), kupci večjega wranglerja bodo deležni večje izbire, ker si bodo lahko omislili tudi različico Sahara, ki ponovno obuja vse vrednote serijskega modela willys jeep universal 101 BF-161 iz leta 1962, ker ponuja uporabniku možnost odstranitve vseh štirih karoserijskih vrat in strehe. Tradiciji primerna bo tudi izbira vgrajenih pogonskih sklopov. Američanom bodo ponudili tri možne pogonske sklope, vključno s premijsko odmerjenim 3,6-litrskim bencinskim motorjem, ki je znan kot pentastar V6. V tem primeru bo imel uporabnik na razpolago 212 kW (285 HP/KM) pogonske moči ter 352 Nm motornega navora.

Razpoloženje današnjih časov bo odražal vgrajeni prisilno polnjeni (turbo) bencinski vrstni 4-valjnik, ki se lahko pohvali z 201 kW (270 HP/KM) pogonske moči ter 399 Nm motorne noči. Ljubiteljem 'kmetijske mehanizacije' pa namenjajo 3,0-litrski turbodizelski V6-motor (proizvajalec: V.M. Motori), ki lahko mobilizira 194 kW (260 HP/KM) ter 598 Nm motornega navora. Vsi omenjeni pogonski sklopi so lahko spojeni s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali pa 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Američani so ob tem omenili tudi 75 sprememb na področju zagotavljanja večje varnosti in udobja. Novi wrangler ostaja pravi Američan, ker ga bodo izdelovali samo v ZDA. Na nemškem tržišču se bo novi wrangler pojavil v drugi polovici leta 2018.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |