{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Peugeotov ántirevolucionár

Peugeot 305

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Čeprav je Francija znana tudi po zelo uspešnih štirikolesnih revolucionarjih (citroën DS, renault 16, peugeot 204 …), ki so močno vplivali na dogajanje v avtomobilizmu, obstajajo tudi francoski štirikolesni ántirevolucionárji, ki so ob rojstvu stavili samo na klasične oblikovne vrednote in ob tem načrtno spregledali tedanje modno dogajanje.
Peugeotov ántirevolucionár
Foto: Peugeot
11. 12. 2017 ob 5:00
Komentarjev: 0

Eden izmed takšnih 'nazadnjakov' (samo v smislu oblikovanja) je tudi legendarni peugeot 305, serijski avtomobil, ki se je rodil v času najhujše krize koncerna PSA, ki predstavlja posledico vodstvene 'nakupovalne mrzlice' iz leta 1978, ker je pod okrilje koncerna PSA pripeljalo vse tedanje britanske in francoske znamke in podružnice (Chrysler Europe) iz ameriškega koncerna Chrysler. Ker so bile blagajne koncerna PSA zaradi tega bolj prazne, so Francozi nujno rabili nov serijski model, ki bi jim ponovno zagotovil finančno stabilnost pri poslovanju. Ob tem so računali predvsem na serijski model, katerega razvoj so zagnali že leta 1972, v mislih so imeli zelo konzervativno oblikovan model v stilu klasične 4-vratne limuzine, ki je kasneje (1980) dobil tudi karavanskega sorodnika.

S tem dejanjem so se pri znamki Peugeot leta 1977 uprli tedanjim modnim smernicam, ker so kupci že takrat prisegali predvsem na bolj praktične 5-vratne kombilimuzine. Istočasno je peugeotu 305 pripadla dvojna vloga, ker je postopoma nadomestil dva podobna serijska peugeota (modela 204 (1965-1976) in 304 (1969-1980), zato ga opisujejo kot 'družbenega križanca' (podobno kot Škodina octavia) dveh avtomobilskih razredov (spodnji srednji in srednji razred). Za zunanjo podobo tega načrtno nevpadljivega avtomobila je poskrbela oblikovalska hiša Pininfarina, navzlic klasični podobi pa lahko govorimo o tehnično naprednem avtomobilu. To potrjuje tudi informacija o serijsko vgrajenih varnostnih prečkah v vseh karoserijskih vratih, to zaščito so vgrajevali po celotni dolžini karoserije.

Peugeot 305 (dolžina: 4237 mm, širina: 1630 mm, višina: 1400 mm, medosna razdalja: 2620 mm, masa avtomobila (modelno leto 1978/1979): od 925 do 940 kg) je tudi eden izmed pionirjev na področju zaščite pešcev, temu primerno je skonstruiran in oblikovan prednji del avtomobila, poleg tega so Francozi v ta model vgrajevali sodobne in varčne pogonske sklope. Obstajajo pa tudi ljudje, ki menijo, da je peugeot 305 spodbudil nastanek renaulta 9 (1981-1988), ker so bili pri znamki Renault pač prisiljeni odreagirati na veliko popularnost modela 305, ki je za časa 'življenja' pritegnil skoraj 2 milijona kupcev in s tem dodobra napolnil blagajne koncerna PSA. Na začetku so se kupci lahko odločili samo za vgradnjo enega izmed treh razpoložljivih bencinskih pogonskih sklopov (1,3: 44 kW/60 KM, 1,3: 48 kW/65 KM in 1,5: 54 kW/74 KM), leta 1979 so kupcem ponudili tudi 1,5-litrski atmosferski dizelski motor (36 kW/49 KM).

Leta 1982 so v ta model pričeli vgrajevati tudi 1,9-litrski atmosferski dizelski motor (48 kW/65 KM), vrhunec bencinske motorne palete so predstavili leta 1980, ko sta se na tržišču pojavili različici 305 S (1,5: 64 kW/89 KM) in 305 GT (1,6: 71 kW/96 KM). Leta 1984 so predstavili še premijsko orientirano različico 305 GTX z vgrajenim 1,9-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki je lahko mobiliziral 75 kW (102 KM) pogonske moči. Obstaja pa tudi nekaj posebnih, že skoraj pozabljenih prototipnih različic modela 305. Leta 1980 so se pri francoskem karoseristu Heuliez pričeli ukvarjati z razvojem reli dirkalnika iz legendarne skupine B, za osnovo so uporabili peugeota 305 z zadnjim pogonom, ki so mu vgradili 2,5-litrski bencinski V6 motor (250 KM). Ta prototip, ki ni dočakal maloserijske proizvodnje, je kasneje nasledil legendarni peugeot 205 T 16.

V istem letu smo dobili tudi eksperimentalno vozilo V.E.R.A. 01, aerodinamično optimirano različico serijskega modela 305, ki je od njega v povprečju porabila približno 27 odstotkov manj pogonskega goriva (bencin). Leta 1982 so Francozi izvedli prvo pomladitev modela 305, ki je prinesla rahlo spremenjeno podobo prednjega dela avtomobila, spremenjeno podvozje spredaj in drugačne nastavitve volanskega mehanizma. Istočasno so predstavili novo eksperimentalno vozilo V.E.R.A. 02 z vgrajenim dizelskim motorjem. Tudi v tem primeru so dosegli približno 30 odstotno znižanje povprečne porabe. Takšen, dizelsko gnani eksperimentalni peugeot je ob tem pokazal neverjetno varčnost (povprečna poraba (l/100 km): 3,5). Leta 1983 se je doba računalnikov začela tudi pri njihovih izdelkih, takrat so prvič predstavili novo diagnostično vtičnico v motornem košu za priklop diagnostične naprave.

Na sredini osemdesetih let prejšnjega stoletja je model 305 dobil hišno konkurenco v obliki 5-vratnega kombilimuzinskega modela 309, ker so vodilni v koncernu PSA takrat dokončno obupali nad ponovno obujeno znamko Talbot (bivša Chrysler-SIMCA) in model, ki naj bi prvotno postal talbot arizona (zamenjava za model horizon), preimenovali v peugeot 309. Leta 1987 so Francozi predstavili še podoben, vendar večji model 405 iz srednjega razreda, zato se je kariera modela 305 sčasoma dokončno zaključila. Od začetka proizvodnje v letu 1977 do zaključka proizvodnje v letu 1988 si Francozi oskrbeli kupce s točno 1.905.899 limuzinami in 256.723 primerki karavanske (break) različice modela 305.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |