Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nemški dominanci 'Oberklasse' ni videti konca

Audi, BMW in Mercedes-Benz

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V dobrih starih časih je prestižni segment 'Oberklasse' obvladovalo precej več avtomobilskih znamk kot v današnjih časih, temu primerna pa je bila tudi tedanja ponudba vozil iz luksuznega razreda. Danes ta avtomobilski razred obvladujejo predvsem avtomobilske znamke iz Stuttgarta, Münchna in Ingolstadta.
Nemški dominanci 'Oberklasse' ni videti konca
Foto: Splet
1. 2. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Skoraj vsi drugi proizvajalci podobnih modelov 'Oberklasse' (luksuzni razred) so v današnjih časih obsojeni na preživetje ob drobtinicah, ker prodajo bistveno manj vozil kot uveljavljene nemške avtomobilske znamke. Vzroke za nemško dominanco v tem segmentu pa najdete v arhivih avtomobilske zgodovine. Nekateri strokovnjaki ob tem radi poudarjajo, da so prav Nemci tisti, ki so izumili luksuzne avtomobile. S tem se težko strinjam, ker smo bili od začetka avtomobilizma pa vse do današnjih dni priča rojstvu približno 2.500 avtomobilskih znamk. Večina jih je propadla, med njimi pa najdemo tudi veliko proizvajalcev zelo prestižnih vozil iz različnih časovnih obdobij.

Začetki nemške dominance v 'Oberklasse' segmentu segajo v sredino petdesetih let prejšnjega stoletja, ker je v tem obdobju iz tržišča dokončno izginila večina zelo prestižnih francoskih ter tudi nekaj podobnih italijanskih in britanskih avtomobilskih znamk. Za njihovo izginotje pa niso bili krivi kupci, temveč tedanje vlade, ki so v nekaterih evropskih državah po končani drugi svetovni vojni uvedle visoke dajatve na takšna prestižna vozila. Temu problemu so se takrat brez težav izognili pri nekaterih severnoameriških prestižnih znamkah, njih so nazadnje pokopali nesrečno izbrani ali pa slabo izdelani serijski modeli. Edino Nemci, točneje znamka Mercedes-Benz, so z velikoserijsko proizvodnjo njihovih 'Oberklasse' modelov trmasto vztrajali v segmentu, kjer so pred tem kraljevali samo maloserijski proizvajalci avtomobilov.

Za tedanjo in kasnejšo dominanco znamke Mercedes-Benz so zaslužni predvsem aristokratsko orientirani serijski modeli iz serij W108/109 (1966-1972) in W111/112 (1959-1971), ki so spiritualni predhodniki kasnejšega modela (W116 / 1972-1980), ki je pri tej dobro meščanski avtomobilski znamki dokončno ustoličil pojem 'S-Klasse', ker je ta aristokratski serijski model uradno prvi predstavnik razreda S. Zato ima znamka iz Stuttgarta v tem pogledu 5-letno prednost pred znamko BMW, ker se je prvi pravi sodobni predstavnik 'Oberklasse' BMW-jev (E23 - serija 7) pojavil šele leta 1977. Še več zaostanka v tem pogledu imajo pri znamki Audi. Prvi pravi sodobni 'Oberklasse' audi se je pojavil šele leta 1988 (model V8), leta 2001 je tedanji A8 (prvi A8 se je pojavil leta 1994) dobil tudi konkurenčnega sorodnika (volkswagen phaeton), ki pa ni prepričal veliko evropskih kupcev. Med razlogi, ki modelu phaeton niso omogočili uspeha pri bogatih in pomembnih ljudeh, pa omenjajo tudi 'avtogol' hišnega marketinga, ki predstavlja posledico tržnega uspeha znamke Volkswagen.

Težava modela phaeton leži predvsem v tem, da je okrašen z logotipi znamke, ki je vedno slavila svojo 'družbeno politično vlogo' ob pomoči prepričanja, da so volkswagni avtomobili za vse 'kaste' ljudi, tako za revne kot za bogate. S takšno 'posetnico' pa v avtomobilskem klubu 'bogatih in lepih' nimate kaj iskati. Za njegovo preživetje (2002-2016) na tržišču pa so bili zaslužni predvsem Kitajci. Njih sedaj privlači podobno zamišljen phideon, ki je sorodstveno močno navezan na 'lang' različico audija A6. Podobno usodo so na koncu doživeli tudi izzivalci v obliki izdelkov znamk Opel (trio 'KAD' modelov) in FIAT (legendarni model 130), ki niso nikoli dočakali spodobnih naslednikov. V nemški 'Oberklasse' klub prestižnih limuzin je leta 2009 vstopila tudi aristokratska znamka Porsche, kjer z modelom panamera stavijo predvsem na koncept prestižnih 5-vratnih kombilimuzin v stilu nekdanjega aristokratskega 5-vratnega roverja SD1 3,5 V8. Britanske barve v tem segmentu je zelo dolgo, v več modelnih generacijah uspešno zastopala tudi znamka Daimler, kjer so nastajali 'nadjaguarji'.

Vztrajanje znamke Mercedes-Benz v 'Oberklasse' segmentu pa je zaslužno tudi za današnjo dominanco na domačem, nemškem tržišču. O tem pričajo tudi podatki Zveznega urada KBA, kjer so lani zabeležili 6.759 prvič registriranih novih predstavnikov razreda S v letu 2017. Zaradi tega ima znamka Mercedes-Benz v tem nemškem segmentu trenutno 23,5 odstotni tržni delež. Na drugem mestu nemške lestvice 'bogatih in slavnih' najdemo BMW serije 7, ki je lani v prodajne salone znamke BMW privabil 4.594 kupcev prestižnih limuzin. Na tretjem mestu najdemo izdelek znamke Porsche. Njihova panamera je ob tem s 3.977 lani prodanimi primerki prehitela audi A8 (3.966 primerkov). O takšnih prodajnih kvotah lahko pri ostalih aktualnih ponudnikih podobnih vozil samo sanjajo. Vendar moramo poročilo urada KBA ob tem jemati z rezervo, ker njihovo štetje vključuje tudi nišne serijske modele (audi A7, mercedes-benz CLS, limuzinske različice BMW-jev serije 6 …), ki temeljijo na dobro meščanskih modelih (A6, serija 5 in razred E), poleg tega poročilo ni zajelo poslovnih rezultatov aristokratskih znamk kot sta Bentley in Rolls-Royce, omenjajo pa dva preostala evropska predstavnika klasičnih aristokratskih znamk (Jaguar & Maserati) ter nekoč 'novokomponovano' (v to kategorijo spadata tudi znamki Acura in Infinity) prestižno znamko Lexus, ki pa je v Evropi bolj za okras in poživitev dogajanja, ker je Japoncem že zdavnaj jasno, da so v Nemčiji že zdavnaj izgubili bitko (samo 17 prodanih novih vozil v letu 2017), dobivajo pa vojno v ZDA.

Ob primerjavi z lanskimi mizernimi nemškimi prodajnimi uspehi prestižne japonske znamke Lexus deluje podoben lanski uspeh aristokratske znamke Rolls-Royce kot uspeh kakšne 'nizkocenovne znamke', ker so Nemcem lani dostavili 60 novih primerkov njihovih vozil. Malenkost več (194 primerkov) so lani v Nemčiji prodali prestižnih primerkov jaguarja XJ. Elegantni jaguar trpi predvsem zaradi 'podhranjenosti' (ob primerjavi z nemško konkurenco) z modernimi IT pripomočki, podobno eksotično vlogo pa ima tudi elegantni maserati quattroporte, visokozmogljiva klasična limuzina, ki so jo Italijani prvič predstavili že leta 1963. Vendar s tem avtomobilom niso nikoli mogli ogroziti nemškega primata, ker je izdelan v premajhnih količinah, poleg tega si marsikdo ne more privoščiti vzdrževanja takšnega avtomobila, ki ni nikoli nastajal v kakšnih dizelsko gnanih 'economy-class' (ponudba za siromašne z 'velikimi očmi') in prav nič gosposko orientiranih (prava gospoda vozi bencinsko gnana vozila, ker se jim ni potrebno obremenjevati s povprečno porabo goriva, dajatvami  in stroški vzdrževanja) različicah. Za novega italijanskega klasika sta se lani odločila 102 kupca.

Italijane pa ob tem očitno sploh ne moti to, da prodajo občutno manj vozil kot Nemci. Z vlogo eksotov so se že zdavnaj sprijaznili, poleg tega se zavedajo tudi tega, da imajo v določenih pogledih (individualnost, družbeni ugled in status) tudi prednost pred masovno prisotnimi nemškimi izdelki, vsaj pri kupcih, ki cenijo te lastnosti in si lahko privoščijo praviloma drago vzdrževanje takšnega avtomobila. Ob vsem tem je potrebno povedati tudi to, da v današnjih časih ni več klasičnega 'Oberklasse' razreda, kjer bi vladale prestižne limuzine in kombilimuzine, ker so klasični SUV modeli prevzeli pobudo tudi v tem segmentu. Kupcem so zelo pri srcu 'zamaščeni in obilni' SUV modeli znamk kot so Audi, BMW in Mercedes-Benz, tako zelo, da so bile lani 2,5-tonske (približno) 'SUV lokomotive' prodajno veliko bolj uspešne kot klasični direktorski avtomobili. V tem pogledu Nemci prisegajo na ingolstadtski mit z imenom 'quattro', ker je audi Q7 prva izbira Nemcev, ki so jim všeč visoko nasajeni 'sumo športniki' v obliki štirikolesnih 'slonov, nosorogov in nilskih konjev'. Lani so Nemcem dostavili 10.212 novih primerkov modela Q7, naslednjo nemško izbiro v lanskem letu pa simbolizira klasični range rover (4.499 prodanih primerkov). Podobno uspešna je tudi 'Lokomotive Leipzig' (porsche cayenne, 4.548 prodanih primerkov).

Precej manj uspeha ima 'surealistično'  oblikovani (za večino evropskih kupcev je enostavno prevelik) 'lifestyle parnik' v obliki mercedes-benza GLS, ki je v deželi 'neskončnih možnosti in neskončne velikosti izdelkov' (ZDA) pravi hit, v Nemčiji je lani prepričal samo 1.661 ljubiteljev okornih in z gorivom zelo potratnih vozil, ki imajo poleg tega tudi izredno slabo partnersko zaščito (slaba varnost potnikov v avtomobilu, ki trči s takšnim XXL SUV vozilom). S tem 'virusom' (kako ob vožnji po asfaltu po nepotrebnem zapraviti čim več pogonskega goriva in ob tem varnostno ogrožati čim več ostalih udeležencev v cestnem prometu) so okuženi tudi kupci SUV maseratija z oznako levante, ker je lani v nemške prodajne salone privabil desetkrat več kupcev kot prej omenjeni quattroporte. Ja, Nemčija postaja pravi 'Premium Land' ('premijska dežela'), ker dosega tržni delež tako imenovanih  'Oberklasse' avtomobilov že približno 30 odstotni tržni delež izmed vseh trenutno v Nemčiji registriranih osebnih vozil.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 3 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |