Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova stopnja razkošja in tehnologije

Mercedes-benz A

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Po mesecih dražilnih in vohunskih fotografij so Nemci končno razkrili svoj novi razred A, ki ga bomo uradno videli šele marca na ženevskem avtomobilskem salonu. Takrat bo tudi naprodaj za najmanj 24 tisočakov.
Nova stopnja razkošja in tehnologije
Foto: Mercedes-Benz
5. 2. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Mercedes-Benz zadnje čase zelo uspešno novači kupce, kar so opazili tudi tekmeci, ki zato že iščejo rešitve v novih modelih. Vsekakor bo nekaj kupcev v salone zvabil tudi novi razred A, za katerega Nemci pravijo, da je samo nova interpretacija oblike, ki je že znana. Dejansko gre bolj za evolucijo z nekaterimi spremembami, kot so drugačen kot pokrova motorja, večje odprtine za pnevmatike, krajši previs spredaj, vizualno širši zadek in vsesplošno bolj športna oblika. Tudi medosje je malenkost zraslo, Nemci pa obljubljajo še vrhunsko aerodinamiko. Novi svetlobni podpis sta dobila LED žarometa spredaj, ki sta seveda na seznamu dodatne opreme, vsak pa premore 18 diod, ki se lahko individualno vključijo in prilagodijo snop svetlobe v vseh voznih razmerah.

Gotovo je največ sprememb v notranjosti, ki so jo pokazali že preteklo leto, navduši pa z dvema zaslonoma pred voznikom in z zračniki v obliki turbin, v katere so vgrajene LED diode ambientalne osvetlitve. Mogoče bodo kupci rabljenih avtomobilov malo tarnali nad umetno inteligenco, ki se uči od voznika, posledično pa je mogoče personalizirati zaslone na podlagi posameznega uporabnika. Poleg tega si sistem zapomni, če večkrat kličete enake ljudi ali poslušate enake radijske postaje, potem pa vozniku v primernem trenutku to tudi predlaga.

Podobno se bo zgodilo, če bo sistem zaznal vožnjo v smeri običajne destinacije, saj se bo v ozadju zangala navigacija, ki jo bo voznik sicer moral potrditi, potem pa se bodo sproti začele izpisovati informacije o zastojih ali delu na cesti, ter zanimive točke za ustavljanje. Vozniku bodo na voljo tudi aplikacije preko sistema me connect, ki premorejo dodatne opcije tudi za navigacijo in še oddaljeno naročanje avtomobila za servisni pregled. Po prvih informacijah sistem deluje izjemno hitro in upravljanje je precej lažje, kot je bilo poprej.

Upravljanje z multimedijskim sistemom je mogoče preko zvočnih ukazov, zaslona na dotik, gumbov na sredinski konzoli ali preko na dotik občutljivih površin na volanskem obroču. Vstopni model bo premogel par 7-palčnih zaslonov, ob doplačilu pa bo mogoče dobiti en 10,25-palčni zaslon na dotik ali dva 10,25-palčna zaslona. Sistem prepoznavanja govora naj bi bil zelo sofisticiran in se bo aktiviral preko gumba na volanu, ali takoj, ko bo voznik izustil 'Hey Mercedes', podobno kot na pametnih telefonih. Poleg tega sistem prepozna vsakodnevno govoričenje in ni sprogramiran samo na določene ukaze. V praksi to pomeni, da bi voznik lahko rekel, da ga zebe in ne samo, da naj avtomobil nastavi temperaturo na nekaj stopinj, nato pa bi avtomobil sam povečal temperaturo prezračevalnega sistema. Ker v ozadju deluje umetna inteligenca, se lahko uči še novih besed, vendar mora za to biti povezan na splet.

Poleg tehnoloških novosti je v notranjosti več prostora za potnike, več je odlagalnih površin, lažji je tudi dostop do zadnje klopi. Povečali so še velikost prtljažnika, ki premore večjo odprtino, po vzoru večjih in dražjih modelov pa bo za sprednja sedeža na voljo ogrevanje, prezračevanje in tudi masažni sistem. Novi razred A bo znal v nekaterih situacijah nekaj časa voziti sam, saj bo zaradi camere in radarskega sistema lahko videl do 500 metrov naprej, voznik pa se bo moral samo tu in tam dotakniti volana. Sistem za samodejno vožnjo (ADAD) bo ohranjal oddaljenost od avtomobila spredaj in vrtel volan, celo v ovinkih, hkrati pa bo uporabljal navigacijske informacije za prilagoditev hitrosti ob bližajočih ovinkih ali krožiščih. Vsak model bo opremljen z aktivnim sistemom zaviranja v sili, ki se vključi tudi ob naletu od zadaj, ter s sistemom za prepoznavanje utrujenosti voznika.

Motorizacija bo zelo spremenjena, bo pa novi A sprva na voljo s tremi motorji. A 200 bo poganjal 1,4-litrski prisilno polnjen bencinski štirivaljnik, ki bo proizvedel 120 kW (163 KM) in 250 Nm navora že od 1.620 vrtljajev. V primeru, da bo spojen s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, bo povprečno porabil celo manj goriva (5,1), kot s klasičnim šeststopenjskim menjalnikom (5,6). Takšen A bo pospešil do stotice v 8,0 oziroma 8,2 sekunde, močnejši A 250, ki ga bo poganjal 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik, pa bo enako nalogo opravil v pičlih šestih sekundah. Seveda bo slednji imel več moči (165 kW/224 KM) in 350 Nm navora. Za pristaše umazanih dizlov bo na voljo novi 1,5-litrski turobdizelski stroj z močjo 85 kW (116 KM) in 260 Nm navora, povprečno pa naj bi porabil samo 4,1 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov.

Ponovno ne bo manjkal niti štirikolesni pogon, na voljo pa bo še več možnosti vzmetenja, med katerim bo športno avtomobil za 15 milimetrov približalo tlom. Ob doplačilu bodo na voljo tudi prilagodljivi blažilniki, delovanje katerih bo mogoče prilagoditi preko multimedijskega sistema, sam sistem pa uporablja še informacije, ki jih posredujejo menjalnik, zavorni sistem, krmilni mehanizem in motor, da lahko optimalno prilagodi delovanje. V praksi to pomeni, da blažilniki med pospeševanjem postanejo trši, za zmanjšanje nagibanja.

Cene za novi razred A še niso znane, vendar pričakujemo, da bodo poskočile. Aktualni A 160 je pri nas na voljo za najmanj 23.530 evrov, tako da bi novinec lahko bil v garažah kupcev za vsaj 24.500 evrov. Vsekakor bodo cene znane še pred stekom prodaje, ki je napovedana za 5. marca, prvi pa bodo v garažah kupcev pred koledarskim začetkom poletja. Še več, za ljubitelje analognih tehnologij bo na voljo tudi cenejša različica.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |