{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mobilnost za vse

Toyota, AMZS in BREND7

Avtor prispevka: Gašper Miš
Ker Toyota ni le partner mednarodnega olimpijskega, pač pa tudi paraolimpijskega komiteja, ne preseneča, da so pri nas med prvimi opazili resen problem mobilnosti invalidnih oseb. Skupaj s podjetjema AMZS ter BREND7, ki zastopa produkt BDF., so se zato odločili, da združijo moči in trgu ponudijo celostno rešitev.
Mobilnost za vse
Foto: Gašper Miš
23. 2. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Podatki pravijo, da danes na svetu živi že več kot 7,5 milijarde ljudi, od tega pa se jih kar milijarda bori z neke vrste motorično, senzorično ali psihološko okvaro. Če nadaljujemo s številkami, je 10 odstotkov oziroma 100 milijonov teh priklenjenih na invalidski voziček, vozi pa jih približno 40 milijonov. Od tega dve tretjini moških in le tretjina žensk. Podatki za Slovenijo pa so naslednji: 170 tisoč ljudi živi z različno obliko invalidnosti, 5.100 jih uporablja invalidski voziček, vozi pa okrog 2.800.

Seveda do takšnih poškodb in stanja ne privedejo le prometne nesreče, ko pa, med najpogostejšimi vzroki zasledimo vožnjo pod vplivom alkohola. Pri Toyoti so zato projekt »Mobilnost za vse« povezali še s pobudo »Heroji furajo v pižamah«, ki želi mlade spodbuditi, da po naporni noči namesto tega, da sami neodgovorno sedejo za volan, raje pokličejo starše, prijatelje, pač kogarkoli, ki bo tako rekoč v pižami prišel po njih in jim s tem omogočil varno pot domov. Povprečna starost osebe, ki zaradi prometne nesreče pristane na invalidskem vozičku, namreč znaša le zastrašujočih 22 let.

Toyota kot avtomobilski proizvajalec s ponudbo naprednih varnostnih in asistenčnih sistemov seveda stremi k temu, da do hudih nesreč, ki privedejo do takšnih poškodb, v osnovi sploh ne bi prišlo. A tu nastane problem, ker ne glede na to, kako varna in napredna so njihova vozila v tem trenutku, ta še vedno ne morejo preprečiti, da alkoholizirane osebe ne bi neodgovorno sedle za volan.

Da pa bi lahko za volan lažje sedli invalidi, so skupaj s podjetjema AMZS ter BREND7 stopili skupaj in začeli razmišljati, kaj lahko naredijo v smeri lažje nadaljnje mobilnosti invalidnih oseb. Projekt so, kot rečeno, poimenovali »Mobilnost za vse«, izvirali pa iz misli, da bi moral imeti čisto vsak na tem svetu pravico do mobilnosti in z njo povezane svobode. Invalidi se v vsakdanjem življenju že tako prepogosto srečujejo s situacijami, ko morajo sprejeti kompromise, da pa vsaj mobilnost ne bi bila eden teh, se bodo vsa tri podjetja potrudila in naredila nekaj v skupno dobro. Toyota s tem sledi še filozofiji, ki pravi, da niso le blagovna znamka avtomobilov, ampak znamka, ki trgu ponuja nekaj več.


Kot je moč razbrati iz fotografij, projekt temelji na ročici BDF., s katero je v zgodbo neposredno vpleteno še podjetje BREND7 kot zastopnik kovinarskega podjetja Pesjak iz Tržiča, ki le-te izdeluje. V osnovi gre za na pogled preprosto ročico, ki paraplegikom omogoča nemoteno vožnjo motornega vozila. Pravijo, da so jo za razliko od ostalih proizvodov že v startu zasnovali z mislijo na končnega uporabnika in zato uporabili le kakovostne materiale. Rešitev je povrhu še povsem mehanska, kar omogoča njeno 100-odstotno zanesljivost. Ponosni so še na dejstvo, da je čisto vsaka ročica unikat in tako posebej prilagojena vozniku kot vozilu, v katero je nameščena. Le tako bodo lahko to vozilo varno uporabljali tako invalidi kot vsi ostali, saj je kljub njeni namestitvi vožnja nemotena.

Ročica BDF., ki jo je možno tudi barvno personalizirati in kasneje premakniti v novo vozilo, pri nas stane okroglih 1.500 evrov, v to ceno pa so že vključeni stroški montaže. Ob tem je potrebno poudariti, da od 85 do 100 odstotkov zneska (odvisno od stopnje invalidnosti) subvencionira država, kar za kupca na koncu predstavlja le približno 200 evrov stroška. Priznavajo, da se na trgu seveda najdejo tudi številni cenejši proizvodi, v praksi pa pogosto še številne domače rešitve. Žal pa ni prav nič privlačen podatek, da je pri nas tudi zaradi precej nejasne zakonodaje na tem področju kar 35 odstotkov avtomobilov invalidnih oseb opremljenih z rešitvami, ki niso tehnično ustrezne. To ne pomeni le rešitev, ki tako samo še dodatno ogrožajo varnost invalidov, pač pa tudi vseh ostalih.

Problem ne tiči le v tehnični neustreznosti, pač pa tudi nestrokovni vgradnji. Tu na vrsto pride podjetje AMZS, ki bo s pomočjo izobraženega kadra ročice BDF. strokovno vgradilo in ob tem poskrbelo tudi za vpis predelave v homologacijski kartonček. Kar 40 odstotkov podobnih predelav teh zaradi takšnih in drugačnih razlogov ni deležnih. Ob sami montaži bodo zadolženi tudi za servis le-teh pa čeprav pravijo, da je ročica BDF. že v osnovi zasnovana tako, da ti skoraj niso potrebni. Pravijo tudi, da gre v večini primerov le za fine nastavitve, sicer pa na ročico BREND7 ponuja tudi petletno garancijo. AMZS opaža še, da se invalidi ne srečujejo le s problemom, da podobnih tehnično ustreznih proizvodov za zdaj na trgu še ni bilo veliko, pač pa tudi tem, da v državi niti ena avtošola ni prilagojena njim. Tudi zato želijo skupaj s Toyotino pomočjo v Ljubljani odpreti prvo avtošolo za invalidne osebe, na Vranskem pa jim prilagoditi tudi trening varne vožnje.


Toyota, ki v zgodbo vključuje tudi svojo premijsko znamko Lexus, bo veliko naredila pri promociji, največ pa s tem, da bodo invalidom prvi omogočili povsem enako storitev kot ostalim strankam. Tako bo sprva pet največjih trgovcev po državi razpolagalo z enim vozilom auris TS, opremljenim z ročico BDF. Gre za promocijska, nadomestna kot testna vozila, s katerim bodo invalidom prvič omogočili možnost preizkusa vozila pred samim nakupom, saj, zanimivo, prav noben drug avtomobilski proizvajalec v regiji ne ponuja podobne rešitve. Čeprav so celotno akcijo zastavili na primeru hibridnega karavanskega aurisa TS, bodo lahko predelav deležni tudi vsi ostali Toyotini in Lexusovi hibridi. Zakaj hibridi? Prvič, ker Toyota zaradi številnih pozitivnih razlogov stremi k njihovi uporabi, predvsem pa, ker je ročica kompatibilna le s samodejnim menjalnikom; brezstopenjski le dodatno prispeva k mirni in preprosti uporabi, to pa je tudi ključni cilj celotnega projekta.

Medtem ko so te dni vsi akterji podpisali pogodbo o skupnem sodelovanju, bo spomladi, predvidoma v sredini meseca aprila v Centru vrane vožnje na Vranskem potekala tudi podrobna predstavitev projekta. Pri Toyoti so še posebej ponosni na dejstvo, da so kljub temu, da o projektu za zdaj še niso medijsko spregovorili, s strani invalidnih oseb že prejeli prve pozitivne odzive. Tako na celostno rešitev, ki jo s partnerji ponujajo, kot izkazan interes. Celo eno novo vozilo so že opremili z ročico, to pa se je pri nas pridružilo še približno tristotim, ki že uporabljajo omenjeno rešitev. Lani so od omenjenih tristo vozil opremili kar tretjino, letos pa želijo, da bodo z njo opremili še 50 novih toyot, invalidom pa bo tako omogočena predvsem lepša in boljša mobilna prihodnost.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |