{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

R8 za puriste

Audi R8 coupé V10 5.2 FSI RWS S tronic

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pri znamki Audi so se tokrat posvetili kupcem, ki v teh, rahlo zmedenih časih, ko je lahko čisto vsaka motorizirana 'škatla s kolesi' športna in dinamična, zelo dobro razumejo pomen besede šport. Za takšne so tokrat pripravili resnično posebno serijo modela R8, ki bo vključevala samo 999 izdelanih primerkov.
R8 za puriste
Foto: Audi
2. 3. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

In kaj je tako posebnega na primerkih modela R8 iz serije RWS (Rear Wheel Series)? Predvsem to, da so bili podvrženi dieti (- 50 kg), ki je posledično poskrbela za odsotnost drugače obligatornega (vsaj pri tej znamki) pogona quattro ter tudi za odsotnost nekaterih elektronskih komponent, ker se v Ingolstadtu s tem serijskim modelom vračajo k koreninam avtomobilskega športa, kjer med razumniki že dolgo vlada znamenita formula, ki pravi da je manj (manj vgrajene nepotrebne 'komfortne krame' …) v resnici lahko več (boljša odzivnost in vozne lastnosti vozila, manjša povprečna poraba goriva, boljše pospeševanje, hitrejše ustavljanje in seveda tudi večja zanesljivost delovanja, ker je ob manj vgrajeni opremi manj možnosti, da se kaj pokvari).

Tako smo dobili prvi moderni serijski audi, ki se lahko pohvali z bolj športnim pedigrejem kot 4-kolesno gnani sorodniki iz družine modela R8. O tem pričajo tudi prvi vtisi iz britanskih in nemških medijev, kjer zelo hvalijo to posebno različico modela R8, mnogi britanski in nemški kolegi so ob tem že ugotovili, da je to po vsej verjetnosti najboljši serijski R8 vseh časov. Med razlogi za takšno oceno je tudi mogočno, 10-valjno bencinsko atmosfersko pogonsko srce, ki dokazuje svojo športno usmerjenost z voljo do vrtenja, in to od 2000 pa vse do 8700 motornih vrtljajev v minuti. Takšne ekskluzivne in resnično športne zvočne kulise, ki nastaja ob delovanju tako živahnega motorja, vam ne more zagotoviti noben prisilno (turbo ali mehanski kompresor) polnjen motor, da o avtomobilih z vgrajenimi 'anemičnimi' (pomanjkanje volje do vrtenja) turbodizelskimi motorji niti ne govorim.

Če želi resen novinar opisati pogonski motor kot športen, potem se mora ta motor zavrteti najmanj do 6000 vrtljajev v minuti, močne turbodizelske in bencinske pogonske sklope, ki se zavrtijo do največ 5000 vrtljajev v minuti pa lahko kvečjemu označimo kot zelo zmogljive, ne pa športne. V Ingolstadtu se ob tem niso prav dosti vtikali v delovanje vgrajenega aristokratskega V10 motorja, ki lahko tudi v tej posebni različici mobilizira 533 bhp/ 540 KM / 397 kW pogonske moči pri športnih 7800 vrtljajih v minuti ter 540 Nm motornega navora. Vse skupaj je spojeno s 7-stopenjskim DSG menjalnikom, največjo končno hitrost bo takšen audi dosegel v 6 prestavi. Več izvedenih modifikacij se skriva pod karoserijo. Samo zadaj gnani audi A8 (masa avtomobila: 1590 kg) se lahko pohvali z drugačno geometrijo koles in vzmetenja, spremenjenim odzivom volanskega sistema, debelejšim prednjim stabilizatorjem, odsotnostjo medijsko opevanega "Magnetic-Ride" vzmetenja in odsotnostjo elektronske zapore diferenciala.

Namesto tega so se Nemci odločili za vgradnjo klasične mehanske zapore diferenciala na zadnji pogonski osi ter za vgradnjo klasičnega, samo mehansko delujočega športnega vzmetenja. Kako odsotnost 4x4 pogona vpliva na vozne lastnosti? Britanski novinarji pravijo, da je takšen, samo zadaj gnani audi malenkostno počasnejši pri pospeševanju od 0-100 km/h (+ 0,3 sekunde), vendar na stezi deluje veliko bolj uravnoteženo in kontrolirano od svojih 4x4 sorodnikov. V zvezi s takšnim, samo zadaj gnanim audijem pa obstaja še ena dobra novica. Ker ima samo zadnji pogon in nekoliko manj vgrajene komfortne opreme, je tudi občutno cenejši (-26.000 evrov) od 4x4 sorodstva, čeprav je ob tem občutno bolj ekskluziven. Za aristokratski audi R8 coupé V10 5.2 FSI RWS S tronic boste v Nemčiji odšteli točno 140.000 evrov.

S tem audijem (0-100 km/h: 3,7 sekunde, največja hitrost: 320 km/h, povprečna poraba: 12,4 litra, CO2 (g/km): 283) smo dobili še en nov dokaz, da večkrat opevani 4x4 sistemi v osebnih avtomobilih niso vedno optimalna rešitev za vožnjo po cestah, v nasprotnem bi vsi proizvajalci izdelovali samo še 4x4 avtomobile. Težava 4x4 avtomobilov, ki vam jo neresni prodajalci in novinarji ob pisanju slavospevov o 4x4 pogonu pozabijo omeniti je, da so ta vozila v slučaju, ko pride do morebitnega zdrsa na vozni podlagi v bistvu neulovljiva, ker se ob tem ne obnašajo niti kot avtomobili s prednjim ali pa zadnjim pogonom. S tem imate v takšnem scenariju zajamčene težave.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |