Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zakaj takšni avtomobili privlačijo kupce?

Fenomen navideznih kupejev

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pred kratkim se je na tržišču pojavilo nekaj novih serijskih modelov različnih avtomobilskih znamk, ki jih njihovi proizvajalci in resno neresni novinarji ponovno pridno oglašujejo ob pomoči marketinških izrazov kot sta 4- in 5-vratni kupe. Kdo kupuje takšne avtomobile in zakaj proizvajalci vztrajajo pri takšnih formah?
Zakaj takšni avtomobili privlačijo kupce?
Foto: Splet
15. 3. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Odgovor na to in na podobna vprašanja smo tokrat dobili ob pomoči Tehnične univerze v Kölnu (TH Köln/University of Applied Sciences), največje nemške inštitucije te vrste, kjer predava tudi cenjeni profesor Paolo Tumminelli, ki je pred kratkim spregovoril o tej problematiki (kronično zavajanje kupcev) v enem izmed znanih nemških medijev. Recepturo, po katerem nastajajo avtomobili kot so 4-vratni mercedes-benz CLS in 5-vratni audi A7 sportback so že pred mnogimi leti (od takrat je minilo že približno 50 let) iznašli Britanci, točneje zaposleni pri znamki Rover, ki so v tistih časih predstavili legendarni rover P5B (prvič vgrajen 3,5-litrski V8 motor znamke Buick) coupe. Ta bolj elegantna različica modela P5B se je lahko pohvalila s približno 5 centimetrov nižjo višino strešne konstrukcije ter bolj položnim naklonom prednjega in zadnjega kabinskega stekla, zaradi drugačne strehe so morali ob predelavi v '4-vratni kupe' (marketinška izmišljotina) spremeniti tudi podobo kabinskih stekel pri zadnjem paru bočnih karoserijskih vrat. Do leta 2003, ko se je pojavil prvi mercedes-benz CLS, v celotni avtomobilski industriji ni bilo nobenih vaških posebnežev, ki bi klasične limuzine oglaševali kot '4-vratne kupeje'.

Podobno velja tudi za današnje '5-vratne kupeje', ki so v resnici samo bolj elegantne kombilimuzine. Tudi v tem primeru je za nastanek tega pojma kriv zavajajoč marketing, ki bi ga bilo potrebno sodno preganjati, ker s tem žalijo tudi vrednote in čustva ljubiteljev pravih kupejev, ki so v današnjih časih, ko je lahko vsak avtomobil (ne glede na obliko karoserije, medosno razdaljo in število bočnih vrat) 'pravi kupe' (mnenje medijev tipa 'Zabavnik' in 'Prodano d.o.o.') že pošteno zmedeni in razočarani nad takšnimi 'strokovnimi' ugotovitvami v medijih. Tudi v tem primeru so se Nemci zgledovali po Britancih, predvsem po legendarnem 5-vratnem roverju SD1, ki predstavlja serijsko verzijo legendarnega prototipa (BMC 1800 'Berlina Aerodinamica') iz leta 1967. Ta avtomobil je močno bplival tudi na dokončno podobo dveh serijskih 4-vratnih 'fastback' limuzin (citroën CX in lancia gamma berlina).

Pri znamki Audi so se ob prvi predstavitvi serijskih 5-vratnih modelov kot sta audi A5 in A7 sportback spomnili lastne zgodovine in ob tem omenili legendarni audi 100 avant, vendar je večina 'resnih' novinarjev to informacijo v uradnem sporočilu za javnost enostavno spregledala, ker pač v medijih raje širijo 'marketinško resnico'. S tem se strinja tudi profesor Tumminelli, ki takšnim modelom pravi »genetisch manipulierte Limousinen« (genetsko manipulirane limuzine), ker gre v primeru teh avtomobilov za 'marketinško konstruiranje', ki je s strani proizvajalca lahko izvedeno z nizkimi razvojnimi stroški, ker takšni avtomobili nastajajo na tehnoloških platformah običajnih 4-vratnih limuzin. Posledično so od teh vozil podedovali tudi lastnost, ki jim dodatno prepoveduje vstop v klub pravih kupejev, ker so od donatorjev tehnoloških platform podedovali tudi identične medosne razdalje. Pravi kupeji se lahko pohvalijo s krajšimi medosnimi razdaljami.

Težava, ki jo imajo današnje klasične 4-vratne limuzine (bolj športne 2-vratne limuzine so že zdavnaj izginile iz tržišča) je v tem, da na kupce po navadi delujejo veliko bolj dolgočasno kot medijsko opevani '4-vratni kupeji', zato kupci, ki nasedejo marketinškim pravljicam z veseljem pograbijo '4-vratni kupe', ker potem pač vozijo 'pravi kupe' (ta samozadostna ugotovitev jim dvigne ugled v družbi, vsaj tako mislijo), ki se odlično ujame z domačim okoljem in tam postavljenimi 'katedralami', ki so v resnici samo cerkve, ker tudi v tem primeru obstajajo pravila igre, ki ločijo cerkve od katedral, podobno pa velja tudi za kupeje. Se pa sigurno lepše sliši, če živiš v kraju s 'katedralo'. Poleg tega takšna vozila (4- in 5-vratni kupeji) predstavljajo protiutež današnji poplavi modnih SUV in 'šišmiš' (oblikovni križanec) vozil, ker so SUV vozila v zadnjih dvajsetih letih postala že tako vsakdanja in povsod prisotna, da bodo v bližnji bodočnosti postala popolnoma nezanimiva za vse, ki cenijo individualnost. Z nakupom takšnega avtomobila kot je '4- ali pa 5-vratni kupe' pa lahko že sedaj elegantno izstopate v množici. Seveda pa to ne velja za ljudi 's posebnimi potrebami (mednje sodi tudi nastopaštvo …) in okusi', ki prisegajo na 5-vratne kupe groteske tipa BMW X4 in X6, ki v resnici niso nič drugega kot 'visoko nasajene kombilimuzine', ki s kupe realnostjo nimajo nobene zveze. Ko sem se leta 2013 udeležil predstavitve tedaj novega razreda S (Mercedes-Benz) v Ljubljani, sem na vprašanje o tem, kaj si pri znamki Mercedes-Benz mislijo o avtomobilu kot je BMW X6 dobil tale odgovor: »Saj veš kdo to vozi …« To izjavo je podal 'nekdo', ki je takrat za to priložnost prišel direktno iz Stuttgarta. Ja, sedaj po nedavni predstavitvi podobne serijske kupe groteske z oznako GLC, vem kdo to vozi.

Ob tem se velja spomniti tudi problematike v slovenskem medijskem prostoru, ker sem že večkrat opazil, da imajo pri nekaterih slovenskih uvoznikih resne težave z matematiko, odnosno štetjem karoserijskih vrat, ker slepo in brezkompromisno sledijo navodilom proizvajalca, ta 'bolezen' pa je žal razširjena tudi med novinarji. Leta 1979 je Tiskarna Mladinska knjiga izdala slovensko 'avtomobilsko biblijo' z naslovom KNJIGA O AVTU, kjer boste med drugim lahko izvedeli, da je Zastavina 'stoenka' 5-vratna kombilimuzina, danes uradno opevani nemški 'kupe' (BMW-ji iz serije 02 (1502, 1602, 1802 in 2002)) pa je v resnici samo 2-vratna limuzina. Pri nekaterih slovenskih uvoznikih pa ob opisovanju avtomobilov kot je 5-vratna kombilimuzina raje fantazirajo o 4-vratnih limuzinah, ker pač v državah, od koder izvirajo avtomobili, ki jih prodajajo, ob opisovanju teh avtomobilov ne uporabljajo izraza kombilimuzina. Ta je iz nemških slovarjev izginil v sredini devetdesetih let prejšnjega stoletja, sedaj imamo za to neresen in neustrezen slovenski izraz (limuzina z dvižnimi vrati), ker lahko v to kategorijo uvrstimo tudi 3- in 5-vratne karavane, odnosno kombije kot jim pravijo pri nekaterih proizvajalcih.

Uvoznikom pa svetujem, da se ob opisovanju avtomobilov držijo slovenskih izrazov in pravilnega štetja karoserijskih vrat (kot vrata šteje vsak pokrov prtljažnika z vgrajenim kabinskim steklom), drugače se lahko mirno odpovemo tudi dvojini v našem jeziku, ker jo pač cenjeni Francozi, Nemci in ostali narodi pač ne poznajo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 tedni  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 11 meseci  |