{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Terensko obarvan nastop znamke Škoda

Techno Classica 2018 & Škoda

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
V Essnu se bodo obiskovalcem predstavil tudi štirje starodobni avtomobili znamke Škoda, ki jih zaznamuje izrazita terenska naravnanost, zato jih Čehi omenjajo kot spiritualne predhodnike modelov karoq in kodiaq.
Terensko obarvan nastop znamke Škoda
Foto: TC & Škoda
22. 3. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Zametki štirikolesno gnanih škod segajo v pozna trideseta leta prejšnjega stoletja, ko so se inženirji pri tej avtomobilski znamki pričeli ukvarjati tudi z razvojem 4x4 avtomobilov, vendar so bili prvi sadovi takšnega razmišljanja vidni šele po končani drugi svetovni vojni. Prvi izrazito terensko orientirani osebni model znamke Škoda se je pojavil že leta 1946, približno dve leti pred prvo predstavitvijo legendarnega Roverjevega land roverja. Govorimo o škodi 1101 VO (vojenský otevrený)/P (pohotovostní), ki so jo izdelovali od leta 1948 do konca leta 1951. Te terenske škode (tip 973) so izdelovali predvsem za potrebe tedanje češkoslovaške armade, približno 700 izdelanih primerkov naj bi Čehi izvozili tudi v naše kraje (bivša Jugoslavija). Leta 1953 se je pojavila legendarna škoda 973 'Babeta', terenski avtomobil (odmaknjenost karoserije od vozne podlage: 25 cm) s priključljivim prednjim pogonom in sposobnostjo premagovanja vodnih ovir, ki niso globje od 60 centimetrov. Ta škoda je bila rojena pod nesrečno zvezdo, čeprav je na primerjalnih testih premagala vso tedanjo 4-kolesno konkurenco iz tedanjih držav Varšavskega pakta, ker se je tedanja češka politika raje odločila za nakup podobnih, vendar slabših sovjetskih izdelkov (GAZ-69). Tako je nastala samo 'nulta' serija modela babeta, ki je štela 30 primerkov. Za našo zgodbo o SUV škodah je bolj pomemben model trekka, ki so ga izdelovali od leta 1966 do konca leta 1973, vendar ne na Češkoslovaškem, temveč na Novi Zelandiji.

Leta 1965 je skupina Škodinih strokovnjakov obiskala Novo Zelandijo, ker je nadzorovala in usklajevala proizvodne procese za montažo modela 1000 MB, ker je bila tamkajšnja domača avtomobilska industrija, podobno kot nekoč v Jugoslaviji, izredno dobro zaščitena pred prodorom tujih proizvajalcev, predvsem z visokimi carinskimi dajatvami. Zato so Čehi izkoristili zakonsko možnost obvoza njihove davčne zakonodaje in tam postavili montažno tovarno, ki je delovala dokaj dobro, vendar jo je v zgodnjih sedemdesetih letih prejšnjega stoletja 'odplaknila' japonska invazija nizkocenovnih avtomobilov. Takrat so Čehi ob obisku Nove Zelandije ugotovili tudi to, da tam primanjkuje lažje terensko prehodnih osebnih vozil, ki bi bila zelo enostavna in posledično tudi cenovno zelo ugodna za nakup in vzdrževanje. Baje je idejo o nastanku takšne SUV škode na nekoliko krajši tehnološki osnovi prvotne octavie kombi (1961-1971) sprožil Phil Andrews, tedanji uradni novozelanski uvoznik vozil Škoda, ki je kasneje poskrbel za lokalno proizvodnjo nosilnih šasij iz jekla z vgrajenimi pogonskimi sklopi znamke Škoda ter za izdelavo lahkih karoserij iz poliestra. Za izdelavo modela trekka (dolžina: 3590 mm, širina: 1600 mm, višina: od 1785 do 2040 mm, medosna razdalja: 2165 mm, karoserijska odmaknjenost od vozne podlage: 190 mm, uporabna nosilnost: 500 kg), ki so mu domačini zaradi podobnosti z land roverjem in jeepom nadeli ime 'Škoda Willy', je poskrbel Noel Turner, tedanji lastnik podjetja Motor Industries Company, kjer so model trekka izdelovali v več možnih karoserijskih različicah (poltovornjak, SUV ali pa SUV kabriolet, različice z mehko in trdno streho).

Pod motornim pokrovom škode trekka (1966-1972, izdelanih približno 3000 primerkov) ste lahko našli 1,2-litrski 4-valjni bencinski motor iz prvotne octavie, ki je lahko mobiliziral 34 kW / 47 KM pri 4700 motornih vrtljajih v minuti ter 87 Nm motornega navora pri 3000 vrtljajih v minuti. Največja hitrost tega spiritualnega predhodnika današnjega modela yeti znaša 105 km/h. Kot zanimivost velja omeniti podatek, da je pet takšnih škod sodelovalo tudi v vietnamski vojni (1959-1975), vendar samo v voznem parku zahodnih vojaških sil, ki so v Vietnamu takrat širile 'demokracijo'. S tem območjem je zelo povezan tudi naslednji serijski model znamke Škoda, ki ni nastajal v Evropi, temveč v Pakistanu. V tem primeru se je za nastanek modela skopak odločilo pakistansko podjetje Haroon Unrustries Ltd., ker so želeli prekiniti prevlado britanskih avtomobilskih znamk in istočasno ponuditi Pakistancem cenovno dostopen in enostaven avtomobil. Zanimivo je tudi modelno ime skopak (dolžina: 4200 mm, širina: 1740 mm, višina: 1640 mm, medosna razdalja: 2400 mm, največja hitrost: 105 km/h), ker predstavlja okrajšavo treh besed (Škoda - Pakistan - Karači). Prvi vozni prototipi te škode so se pojavili leta 1968, zadnji izdelani primerki (skupno je nastalo približno 1400 primerkov) so nastali leta 1971. Tudi v tem primeru je prvotna octavia combi donator tehnološke platforme in pogonskih sklopov (1,2-litra, 34 kW / 47 KM), prevzeto je tudi podvozje in vsi ostali tehnični sklopi, podobno kot pri modelu trekka. Zelo podobna je bila tudi ponudba karoserij, poleg tega oba v Evropi skoraj neznana Škodina modela nista opremljena s štirikolesnim pogonom.

V Essnu se bo predstavila tudi legendarna škoda buggy (tip 736, dolžina: 3320 mm, širina: 1510 mm, višina: 1530 mm, masa avtomobila: 710 kg), avtomobil za prosti čas, ki so ga Čehoslovaki zasnovali na osnovi serijske škode 100/110. Čeprav so na začetku načrtovali, da bodo na leto izdelali vsaj 100 takšnih prostočasnih škod, so na koncu izdelali samo 5 voznih prototipov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |