Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za prehitevanje potrebujete čas in prostor

Nasvet kluba ADAC

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Nemci so se tokrat ukvarjali predvsem s postopki glede uspešnega prehitevanja vozil ob vožnji izven avtocestnega omrežja, kjer prehitevanje ni zahtevno.
Za prehitevanje potrebujete čas in prostor
Foto: Splet
6. 4. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Povsem drugačna je zgodba o varnem prehitevanju ob vožnji po klasičnih dvopasovnicah. Nemška statistika pravi, da se približno 40 odstotkov vseh prehitevanj drugih udeležencev v prometu, izvedenih na klasičnih dvopasovnicah, konča s hudimi telesnimi poškodbami. Razlog za to je po navadi skrit v nezadostni sposobnosti voznikov glede ocenitve pravilne (zadosti dolge) prehitevalne razdalje in potrebne potovalne hitrosti, ki je potrebna za uspešen zaključek prehitevanja. Omenjajo pa tudi nezadostno preglednost v smeri vožnje, svoj delež pa prispeva tudi splošna pripravljenost voznikov na prehitevalno tveganje, ki po navadi ne prinese kakšnih velikih učinkov glede manjše količine porabljenega potovalnega časa, lahko vas pa oropa za življenje.

Ob tem so nanizali tudi klasični primer, ko se pred vami na klasični dvopasovnici pojavi tovornjak, ki vozi s hitrostjo 60 km/h. Nemci pravijo, da boste ob želji po uspešno izvedenem prehitevanju takšne 'ovire' potrebovali približno 700 metrov asfalta, in to pri hitrosti 100 km/h. Veliko bolj specifični glede prikaza klasičnega prehitevanja vozil, ki vozijo po istem voznem pasu, so bili nemški novinarji že leta 1971, ko so v 20. številki revije 'Auto, Motor und Sport' objavili obširen članek o tej tematiki, najbolj pa je zanimiva priložena tabela, kjer razkrivajo dolžine prehitevalnih poti in prehitevalni čas za štiri tedanje serijske modele avtomobilov. Te ocene, ki so posledica izraženega merila med razpoložljivo zalogo pogonske moči in mase avtomobila, zaradi takšnih meril veljajo še danes, ker je dobrohoten vpliv aerodinamike pri modernih avtomobilih bolj izrazit šele pri višjih hitrostih.

Tedanja nemška ocena temelji na dveh predpostavkah. V prvem primeru se vozilo (tovornjak), ki se je znašlo pred vami na istem voznem pasu premika z nizko hitrostjo (25 km/h), v drugem primeru se isti tovornjak premika s hitrostjo 80 km/h. Na tedanjih testiranjih so Nemci uporabili štiri serijska vozila različnih znamk (volkswagen 'hrošč' 1300, BMW 2002, mercedes-benz 280 SE 3.5 coupé in ferrari 365 GT 2+2 coupé).

Potrebna dolžina voznega pasu in potreben čas za uspešno prehitevanje tovornjaka, ki vozi s hitrostjo 25 km/h:


- Volkswagen 'hrošč' 1300 (32 kW/44 KM, 835 kg): 120 metrov, 10,1 sekunde
- BMW 2002 (74 kW/100 KM, 1020 kg): 102 metra, 7,2 sekunde
- Mercedes-Benz 280 SE 3.5 (147 kW/200 KM, 1570 kg): 90 metrov, 5,7 sekunde
- Ferrari 365 GT 2+2 coupé (235 kW/320 KM, 1795 kg): 87,5 metra, 5,4 sekunde

Potrebna dolžina voznega pasu in potreben čas za uspešno prehitevanje tovornjaka, ki vozi s hitrostjo 80  km/h:

- Volkswagen 'hrošč' 1300: 597 metrov, 21, 3 sekunde
- BMW 2002: 430 metrov, 13,7 sekunde
- Mercedes-Benz 280 SE 3.5 coupé: 380 metrov, 11,5 sekunde
- Ferrari 365 GT 2+2 coupé: 345 metrov, 9,9 sekunde

Prej sem omenil prihranek na času glede prehitevanja. Nemci pravijo, da vam bo tveganje, ki je lahko povezano s prehitevanjem na nevarnih odsekih s slabo preglednostjo v smeri vožnje, lahko prineslo največ 10 odstotni prihranek časa. V praksi to pomeni, da se bo 20-kilometrska vožnja časovno skrajšala samo za približno 90 sekund. Ob tveganih prehitevanjih premislite, če je teh pridobljenih 90 sekund res vrednih vašega življenja.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 6 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |