Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za prehitevanje potrebujete čas in prostor

Nasvet kluba ADAC

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Nemci so se tokrat ukvarjali predvsem s postopki glede uspešnega prehitevanja vozil ob vožnji izven avtocestnega omrežja, kjer prehitevanje ni zahtevno.
Za prehitevanje potrebujete čas in prostor
Foto: Splet
6. 4. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Povsem drugačna je zgodba o varnem prehitevanju ob vožnji po klasičnih dvopasovnicah. Nemška statistika pravi, da se približno 40 odstotkov vseh prehitevanj drugih udeležencev v prometu, izvedenih na klasičnih dvopasovnicah, konča s hudimi telesnimi poškodbami. Razlog za to je po navadi skrit v nezadostni sposobnosti voznikov glede ocenitve pravilne (zadosti dolge) prehitevalne razdalje in potrebne potovalne hitrosti, ki je potrebna za uspešen zaključek prehitevanja. Omenjajo pa tudi nezadostno preglednost v smeri vožnje, svoj delež pa prispeva tudi splošna pripravljenost voznikov na prehitevalno tveganje, ki po navadi ne prinese kakšnih velikih učinkov glede manjše količine porabljenega potovalnega časa, lahko vas pa oropa za življenje.

Ob tem so nanizali tudi klasični primer, ko se pred vami na klasični dvopasovnici pojavi tovornjak, ki vozi s hitrostjo 60 km/h. Nemci pravijo, da boste ob želji po uspešno izvedenem prehitevanju takšne 'ovire' potrebovali približno 700 metrov asfalta, in to pri hitrosti 100 km/h. Veliko bolj specifični glede prikaza klasičnega prehitevanja vozil, ki vozijo po istem voznem pasu, so bili nemški novinarji že leta 1971, ko so v 20. številki revije 'Auto, Motor und Sport' objavili obširen članek o tej tematiki, najbolj pa je zanimiva priložena tabela, kjer razkrivajo dolžine prehitevalnih poti in prehitevalni čas za štiri tedanje serijske modele avtomobilov. Te ocene, ki so posledica izraženega merila med razpoložljivo zalogo pogonske moči in mase avtomobila, zaradi takšnih meril veljajo še danes, ker je dobrohoten vpliv aerodinamike pri modernih avtomobilih bolj izrazit šele pri višjih hitrostih.

Tedanja nemška ocena temelji na dveh predpostavkah. V prvem primeru se vozilo (tovornjak), ki se je znašlo pred vami na istem voznem pasu premika z nizko hitrostjo (25 km/h), v drugem primeru se isti tovornjak premika s hitrostjo 80 km/h. Na tedanjih testiranjih so Nemci uporabili štiri serijska vozila različnih znamk (volkswagen 'hrošč' 1300, BMW 2002, mercedes-benz 280 SE 3.5 coupé in ferrari 365 GT 2+2 coupé).

Potrebna dolžina voznega pasu in potreben čas za uspešno prehitevanje tovornjaka, ki vozi s hitrostjo 25 km/h:


- Volkswagen 'hrošč' 1300 (32 kW/44 KM, 835 kg): 120 metrov, 10,1 sekunde
- BMW 2002 (74 kW/100 KM, 1020 kg): 102 metra, 7,2 sekunde
- Mercedes-Benz 280 SE 3.5 (147 kW/200 KM, 1570 kg): 90 metrov, 5,7 sekunde
- Ferrari 365 GT 2+2 coupé (235 kW/320 KM, 1795 kg): 87,5 metra, 5,4 sekunde

Potrebna dolžina voznega pasu in potreben čas za uspešno prehitevanje tovornjaka, ki vozi s hitrostjo 80  km/h:

- Volkswagen 'hrošč' 1300: 597 metrov, 21, 3 sekunde
- BMW 2002: 430 metrov, 13,7 sekunde
- Mercedes-Benz 280 SE 3.5 coupé: 380 metrov, 11,5 sekunde
- Ferrari 365 GT 2+2 coupé: 345 metrov, 9,9 sekunde

Prej sem omenil prihranek na času glede prehitevanja. Nemci pravijo, da vam bo tveganje, ki je lahko povezano s prehitevanjem na nevarnih odsekih s slabo preglednostjo v smeri vožnje, lahko prineslo največ 10 odstotni prihranek časa. V praksi to pomeni, da se bo 20-kilometrska vožnja časovno skrajšala samo za približno 90 sekund. Ob tveganih prehitevanjih premislite, če je teh pridobljenih 90 sekund res vrednih vašega življenja.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |